Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Sterownik świec żarowych.



120 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 26 grudnia 2007 - 00:25

wiri napisał:

Czyli wszystko wskazuje na to, że czeka mnie po prostu wymiana świec.

Sprawdź na początek świece i czy w ogóle dochodzi do nich prąd. Pamiętaj że sprawdzanie kabelkiem nie jest najlepszą metodą. Lepiej jest wykonać pomiar prądu pobieranego przez każdą z nich. Nawet na dwóch świecach motor powinien zaskoczyć ( z trudem bo z trudem, nie ma jeszcze dużych mrozów) i po kilkudziesięciu sekundach kulawej pracy powinien się uspokoić



#12 Offline   FilipW


  • Postów: 1 372
  • Na forum od: 30 lip 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w201 2.0D 1988r
  • Inne auto:Audi 100 c4 2.8

Napisano 26 grudnia 2007 - 00:35

Dokladnie tak jak pisze Rob, jesli nie padly wszystkie swiece i silnik ma jaka taka kompresje to powinno sie go dac zapalic. Zadymi, zakolysze ale powinien dac sie uruchomic. A przed decyzja o wymianie swiec trzeba je sprawdzic zeby sie nie narobic na darmo bo to spory koszt i spora robota

#13 Offline   wiri


  • Postów: 13
  • Na forum od: 10 gru 2007
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 26 grudnia 2007 - 00:40

No niestety największy problem jest w tym, że rozrusznik chodzi ale motor nie chce zagadać. :sad:

#14 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 26 grudnia 2007 - 00:45

wiri napisał:

No niestety największy problem jest w tym, że rozrusznik chodzi ale motor nie chce zagadać. :sad:

Wiri to jest diesel. Jeżeli silnik zimy tak jak dziś, to nie dość że rozrusznik musi zdrowo kręcić, dobrze jest jeżeli chociaż połowa* świec grzeje, układ nie jest zapowietrzony jak również paliwo nie zamarzło. Przyczyn nie zapalenia jest sporo. Jeżeli masz możliwość przegarażowania w ciepłym garażu to zrób to, przynajmniej będzie wiadomo że paliwo nie zamarzło. Zresztą i tak pod gołym niebem nic nie zrobisz, bo taka naprawa nie ma sensu...

* dotyczy to silników w bardzo dobrej kondycji (stopień sprężania)

#15 Offline   FilipW


  • Postów: 1 372
  • Na forum od: 30 lip 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w201 2.0D 1988r
  • Inne auto:Audi 100 c4 2.8

Napisano 26 grudnia 2007 - 00:50

Moze sie myle wiec Rob w razie czego popraw mnie ale jesli nawet "polowa" swiec jest sprawna to zalezy tez ktore sa sprawne. U mnie padly 3 i 4 i zapalil ale zaraz po kupnie padly mi dwie pierwsze i wtedy przy plusowej temperaturze bardziej szarpal niz teraz przy mrozach. No ale wtedy te dwie sprawne, pozostale tez juz mialy swoje lata wiec moze nie grzaly jak nalezy.

#16 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 26 grudnia 2007 - 00:57

FilipW napisał:

jesli nawet "polowa" swiec jest sprawna to zalezy tez ktore sa sprawne.

Oczywiście, na słabym cylindrze (niska kompresja lub walnięty wtryskiwacz) nawet jak jest świeca sprawna to nie załapuje jak należy tylko "ciągnie" silnik w dół przy rozruchu bo czeka aż sąsiednie, lepsze gary zaskoczą i przy wyższych obrotach da rade załapać i w miarę nagrzewania praca się wyrówna. Trzeba mieć naprawdę mocne aku i rozrusznik aby słabego, zmarzniętego diesla zozruszać.

Diesla najlepiej w zimie kupować ;-) ;)

PS. Filip jeżeli będziesz dobierał się do świec to sprawdź kompresję.

#17 Offline   FilipW


  • Postów: 1 372
  • Na forum od: 30 lip 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w201 2.0D 1988r
  • Inne auto:Audi 100 c4 2.8

Napisano 26 grudnia 2007 - 01:01

hehe Rob co prawda to prawda, zima to najlepszy test. Moj znajomy jak zobaczyl co kupilem to mowil zebym szybko sprzedawal bo w zimie bede musial szukac cieplego garazu. Twierdzil ze ten diesel jest stary i nie zapali pod blokiem ponizej 0 stopni. Balem sie ze moze ma racje ale dzieki Bogu stoi sobie gwiazda na mrozie i pali na dotyk. Mrozow -30 nie bylo jeszcze ale przy -12 daje rade spokojnie ;)

Co do Twojego ps-a Rob to juz wszystkie 4 swiece mam nowe i kompresji nie sprawdzilem. Jakos na to nie wpadlem zeby zmierzyc. Ale miejmy nadzieje ze jest ok ;) Poza tym moj magik zmienia swiece bez sciagania czegokolwiek (kolektora, obudowy filtra itp) wiec byloby trudno zmierzyc tak czy siak ;) Moze i lepiej ze ma taka metode, dzieki temu mniej za to kasuje

#18 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 26 grudnia 2007 - 01:05

FilipW napisał:

stoi sobie gwiazda na mrozie i pali na dotyk. Mrozow -30 nie bylo jeszcze ale przy -12 daje rade spokojnie ;)

Filip dlatego napisałem byś sprawdził kompresję. Jeżeli jest w normie, to sprawne świece + dobre aku + środek przeciwko zamarzaniu paliwa (wytrącaniu się parafiny) i spoko. Zapali nawet przy - 25. I to nie tyczy tylko Mercedes, moja Fiesta stoi pod blokiem (nie chce mi sie chodzic z garażu ;) ) i z rannym odpałem nie ma problemów. Zawsze przed zimą wymiana oleju, filtrów powietrza i paliwa i musi palić.

#19 Offline   FilipW


  • Postów: 1 372
  • Na forum od: 30 lip 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w201 2.0D 1988r
  • Inne auto:Audi 100 c4 2.8

Napisano 26 grudnia 2007 - 01:09

Wszystkie filterki wymienilem przed zima, olej tez ;) Nie zmienilem tylko f. powietrza i zaczal palic kolo 10 litrow ropy w miescie ostatnio wiec pokusilem sie o wymiane i tego i jest tak jak byc powinno czyli ok 8 max. Nie leje niestety nic do ropy, zadnych dodatkow bo nie wiem co i gdzie kupic, moze cos poradzisz?

#20 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 26 grudnia 2007 - 01:12

FilipW napisał:

moze cos poradzisz?

Jest dużo dobrych środków. Poszukaj opinii na googlu, a kupisz je na większości stacji benzynowych. Jak nie masz co to możesz rezerwowo denaturat zastosować lub benzynę w odpowiedniej proporcji.








Podobne tematy Zwiń