Skocz do zawartości




[W201] Carl00s 1.8 1990 "Czorna Suka"


326 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 18 czerwca 2017 - 21:40

Yyy...



#52 Offline   carl00s


  • Postów: 2 004
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 czerwca 2017 - 15:07

Mikołaj był w tym roku wcześ.... A nie, co ja pierniczę, jaki Mikołaj...

"Tymi ręcami" zamówione i odebrane :E

Dołączona grafika

#53 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 21 czerwca 2017 - 20:47

Nasadka 32 to gdzie w tym zestawie ???

#54 Offline   carl00s


  • Postów: 2 004
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 czerwca 2017 - 09:30

Takie o, oderwane trochę z kontekstu, ale jak już mówiłem, wszystkie dotychczas zrobione zdjęcia przepadły.

"Dziurka" w progu. Każdemu, kto twierdzi, że lekkie "zapomarańczowienie" na izolacji podłogi to pewnie nic groźnego, polecam zaznajomić się ze szlifierką i spawarką ;)
Więc dziurka miała wielkość 5 PLN początkowo. Ale po oszlifowaniu i wycięciu tego, co było zainfekowane zostało to:

Dołączona grafika

No i odbudowa, posiłkując się blachą z drzwi od W201 - dawcy:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

I gotowy produkt:

Dołączona grafika

Więcej zdjęć wrzucę jak już będzie oczyszczone oraz w podkładzie. Odpowiadając na pytania - nie, nie szlifuję spawów bardziej niż to konieczne, ponieważ raz, że to podłoga, dwa, że zakrywa to listwa progowa, a trzy, że "ekonomia czasu".

Ponieważ załatanie tej "dziurki" zamyka mi temat ciężkich napraw blacharskich i pora na zrzucanie zawieszenia - zaczynam się zbroić. Generalnie podejście mam bezkompromisowe, wymianie podlega wszystko to, o czym mówiłem podczas oględzin podwozia, a więc całe kompletne zawieszenie poza sprężynami i amortyzatorami, bo te były niedawno wymieniane, mają nabite daty 2014 i 2015.

Tak wygląda zawieszenie do W201.

Przód:
Dołączona grafika

Tył:
Dołączona grafika

Oraz rykoszetem - przygotowanie silnika i napędu do jazdy:
Dołączona grafika

Szczerze mówiąc, strasznie mnie mierzi ten etap, na którym jestem - chciałbym się zamknąć w garażu na tydzień i miałbym ogarnięte to razem z czyszczeniem i malowaniem, ale nie mogę, i muszę czekać od weekendu do weekendu i szczerze - to czekanie zabija całą radochę :E.
Niemniej jednak plan jest taki, żeby w przyszłym tygodniu wyciąć całość starych elementów, zdemontować osprzęt z wahaczy przednich oraz z piast tylnych i zabrać je do "piachu".
Ten etap postaram się dokładnie fotografować i wrzucać na bieżąco.

#55 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 26 czerwca 2017 - 10:19

Nie żebym się czepiał, ale zwiększ ampery, a zmniejsz posuw drutu i zaczniesz przetapiać z mniejszą ilością glutów będziesz się zmagał ;)

#56 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 czerwca 2017 - 10:22

Niezły arsenał uzbierałeś :)

Otwory w progach tez muszę ogarnąć, przydałby się ktoś rzetelny do tej roboty.

#57 Offline   carl00s


  • Postów: 2 004
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 czerwca 2017 - 10:25

Wyświetl postUżytkownik pawel14b3 dnia 26 czerwca 2017 - 10:19 napisał

Nie żebym się czepiał, ale zwiększ ampery, a zmniejsz posuw drutu i zaczniesz przetapiać z mniejszą ilością glutów będziesz się zmagał ;)

Problem jest taki, ze mój mig ma 8 poziomów "mocy" nazwijmy to, spawam na "2", bo na "1" w ogóle nie mam przetopu, natomiast na "3" nawet z minimalną prędkością posuwu przy pierwszym zajarzeniu łuku wypala mi dziury na wylot. Już pogodziłem się, że przy dobrym przetopie mam niestety "gluty" na wierzchu. Ale dzięki za poradę, może jak będę zmieniał na inwerter z płynną regulacją amperażu będzie ładniej :)

#58 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 26 czerwca 2017 - 13:27

To coś nie ten tego, w besterce mam 4 poziomy i zdrową blachę jadę na 3/ 4 z minimalnym posuwem. Zbyt duży momentalnie wypala dziurę i podobnie jest jak tylko kawałek zżartej blachy, a reszta bajka

#59 Offline   carl00s


  • Postów: 2 004
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 czerwca 2017 - 13:51

Jeszcze spróbuję na tej "2" zmniejszyć posuw drutu, ale wątpię, żeby to coś dało, bo jak wcześniej próbowałem, to w ogóle nie szło spawać - zamiast jednostajnego "jeziorka" miałem bardziej spray i kupę odprysków.

#60 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 26 czerwca 2017 - 22:05

Spróbuj pobawić się z dynamiką o ile Twa spawarka ma taką funkcje "regulowalną" ;)








Podobne tematy Zwiń