Witam,
Niedawno właśnie odziedziczyłem autko, ale niestety nie wiem kiedy były wymieniane wymienione w temacie płyny. Zastanawiam się nad wymianą oleju silnikowego, w skrzyni (automat), w tylnym moście. Jak również płynu w układzie chłodniczym i hamulcowym. Zostaje jeszcze ewentualnie przekładnia kierownicza.
Będę wdzięczny za wszelkie informacje i sugestie.
Pozdr.
3
[W201] Wymiana płynów
Rozpoczęty przez mailman, lut 28 2007 18:43
374 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 28 lutego 2007 - 18:43
#2
Napisano 28 lutego 2007 - 18:48
Nad większością to w ogóle nie masz się co zastanawiać. Komplet filtrów, olej silnikowy, skrzynia skoro automat, chłodnica i hamulcowy to na bank. Nie wiem jak tylny most :roll:
To nie majątek, a przedłużysz życie autka
To nie majątek, a przedłużysz życie autka
#3
Napisano 28 lutego 2007 - 18:51
Waldi_L_N napisał:
Nie wiem jak tylny most :roll:
Oczywiście też. A co tam olej się nie starzeje?
#4
Napisano 28 lutego 2007 - 19:15
Kiedyś z Boratem prowadziliśmy dysputę na temat zasadności wymiany oleju w moście. Co prawda rzecz działa się na innym forum, ale pozwolę sobie wkleić skopiowany fragment postu kolegi Borata, który rozjaśni odrobinę wątpliwości: wymieniać czy nie?
"... Otóz dowiedzialem sie, ze sa dwa czynniki, ktore wskazuja na wymiane oleju:
- kontrola stanu co ok 20 000 km i dziwne odglosy. Jak dizsiaj sie przekonalem prawidlowy olej do przekladni jest bardzo gesty, jest rowniez bardzo czepliwy i nie splywa. Tak wiec jak skontrolujemy olej i bedzie on brudny i rzadki to zmieniamy. Jak jest dobry to zostawiamy i smigamy dalej. Zmieniamy, uwaga sprawa najwazniejsza, na orginalny olej Mercedesa!!
Olej ten jest drogi, kosztowal mnie 67 zl/litr. Ale, pierwsze jazdy juz za mna i musze powiedziec ze jest o niebo lepiej. Most sie wyciszyl, w przedzial 60 -80 km/h wczesniej slyszalem lekkie buczenie a teraz cisza i spokoj. Co dziwne, wczesniej mialem zalany olej shell 85W-90 i teraz widze ze to shit (zalewalem jakies 12 tys km temu). Sam wlasciciel sklepu nie potrafil mi odpowiedziec dlaczego tak sie dzieje ze oleje takich firm jak Castrol lub Shell sie nie sprawdzaja, mimo tych samych oznaczen. malo tego, mowili oni tez ze oleje te jak na poczatku jeszcze jako tako pracuja, tak pozniej most zaczyna byc coraz glosniejszy, tak jakby wzrastalo znacznie zuzycie jego elementow."
PS: prawa autorskie mam w głębokim poszanowaniu
"... Otóz dowiedzialem sie, ze sa dwa czynniki, ktore wskazuja na wymiane oleju:
- kontrola stanu co ok 20 000 km i dziwne odglosy. Jak dizsiaj sie przekonalem prawidlowy olej do przekladni jest bardzo gesty, jest rowniez bardzo czepliwy i nie splywa. Tak wiec jak skontrolujemy olej i bedzie on brudny i rzadki to zmieniamy. Jak jest dobry to zostawiamy i smigamy dalej. Zmieniamy, uwaga sprawa najwazniejsza, na orginalny olej Mercedesa!!
Olej ten jest drogi, kosztowal mnie 67 zl/litr. Ale, pierwsze jazdy juz za mna i musze powiedziec ze jest o niebo lepiej. Most sie wyciszyl, w przedzial 60 -80 km/h wczesniej slyszalem lekkie buczenie a teraz cisza i spokoj. Co dziwne, wczesniej mialem zalany olej shell 85W-90 i teraz widze ze to shit (zalewalem jakies 12 tys km temu). Sam wlasciciel sklepu nie potrafil mi odpowiedziec dlaczego tak sie dzieje ze oleje takich firm jak Castrol lub Shell sie nie sprawdzaja, mimo tych samych oznaczen. malo tego, mowili oni tez ze oleje te jak na poczatku jeszcze jako tako pracuja, tak pozniej most zaczyna byc coraz glosniejszy, tak jakby wzrastalo znacznie zuzycie jego elementow."
PS: prawa autorskie mam w głębokim poszanowaniu
#5
Napisano 28 lutego 2007 - 19:15
Wymienić jak najbardziej zamierzam, w silniku chyba na końcu (wydaje mi się że był jakoś nie tak dawno wymieniany). W chłodnicy to brzydko wygląda, jest mętny.
Teraz jeszcze ważne na jakie oleje/płyny je wymieniać?
A jaki to orygnalny Mercedesa do tylnego mostu? Zalecany książkowo niby jakiś Castrol-a(chyba 75W-140).
A co do ceny, tam i tak wchodzi poniżej litra także nie majątek ;-)
Teraz jeszcze ważne na jakie oleje/płyny je wymieniać?
A jaki to orygnalny Mercedesa do tylnego mostu? Zalecany książkowo niby jakiś Castrol-a(chyba 75W-140).
A co do ceny, tam i tak wchodzi poniżej litra także nie majątek ;-)
#6
Napisano 28 lutego 2007 - 19:20
mailman, a ile autko ma przejechane ?? Wiesz jakiego rodzaju olej jest w silniku(syntetyk, mineralny??) Co do oleju do mostu to idziesz do ASO i prosisz olej Mercedesa.
Co do oleju w moście to poszedlem za rada Borata i zakupiłem olej z ASO. Jest on naprawdę gęsty. Wcześniej zalalem Castrola (chyba EP 80) to po kilkuset kilometrach był on jak woda. Jak narazie most nie huczy i nie przecieka. Co do układu kierowniczego to wymien olej razem z filtrem. Ja zasosowałem olej ATF i przekladnia smiga juz chyba 4 tys i jest ok.
Co do oleju w moście to poszedlem za rada Borata i zakupiłem olej z ASO. Jest on naprawdę gęsty. Wcześniej zalalem Castrola (chyba EP 80) to po kilkuset kilometrach był on jak woda. Jak narazie most nie huczy i nie przecieka. Co do układu kierowniczego to wymien olej razem z filtrem. Ja zasosowałem olej ATF i przekladnia smiga juz chyba 4 tys i jest ok.
#7
Napisano 28 lutego 2007 - 19:23
Cytat
PS: prawa autorskie mam w głębokim poszanowaniu
No ladnie wyprzedziliscie mnie :-P
#8
Napisano 28 lutego 2007 - 19:27
Przebieg 204 tys km. więc nie taki straszny, w silniku Mobil 1.
Najbardziej mi ta skrzynia chodzi po głowie, na przeglądzie znajomy wlazł pod samochód i powiedział że skrzynia sie trochę poci. Na miejscu parkingowym nie ma plamy po wycieku, ale plama na skrzyni nie jest zaschnięta.
Najbardziej mi ta skrzynia chodzi po głowie, na przeglądzie znajomy wlazł pod samochód i powiedział że skrzynia sie trochę poci. Na miejscu parkingowym nie ma plamy po wycieku, ale plama na skrzyni nie jest zaschnięta.
#9
Napisano 28 lutego 2007 - 19:29
mailman napisał:
Przebieg 204 tys km. więc nie taki straszny, .
Po takim przebiegu nic sie nie poci.
#10
Napisano 28 lutego 2007 - 19:46
Mnie się 24-ro letni W115 nie pocił (to było 10 lat temu :cool: )
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|
||
Wymiana wiskozy na elektromagnes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|
||
Wymiana wiskozy na elektromagnes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|