Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki



1602 odpowiedzi w tym temacie

#1491 Offline   Loocyfer9


  • Postów: 23
  • Na forum od: 05 lip 2018
  • Miejscowość: JG
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:lpg

Napisano 07 marca 2019 - 07:42

Sprawdzę kolego na dniach.. Zastanawia mmie co może być wspólnym mianownikiem tego iż nie działa wszystko co obsługuje elektryka w mojej ASB...

Traz tak myślę, może gdzieś masa się "zgubiła" ;> ?



#1492 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 08 marca 2019 - 15:45

Właśnie bezpiecznik nr.7 odpowiada m.in za "elektryczą część" skrzynii. Możesz sprawdzić również kable, które idą od bezpiecznika. Może któryś jest uszkodzony?

#1493 Offline   Loocyfer9


  • Postów: 23
  • Na forum od: 05 lip 2018
  • Miejscowość: JG
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:lpg

Napisano 08 marca 2019 - 19:00

Dziękuję, cenna wskazówka dla mnie! Zerknę jak będę miał Coupe. Póki co wymiana amortyzatorów i pompy paliwa.. :)

#1494 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 19 marca 2019 - 22:07

I jak sytuacja, wiesz coś?
Moja skrzynia wylądowała u skrzyniarza i twierdzi, że te skrzynie, to jeden wielki niewypał Mercedesa. Ale zobaczymy, co zdiagnozuje.

#1495 Offline   Loocyfer9


  • Postów: 23
  • Na forum od: 05 lip 2018
  • Miejscowość: JG
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:lpg

Napisano 23 marca 2019 - 15:48

U mnie okazało się teraz że przekaźnik przepięciowy był walnięty i jedzie nowy (zobaczymy co to da). Po za tym po wymianie oleju w skrzyni i konwerterze skrzynia zaczęła się beznadziejnie wręcz ślizgać (szczególnie na zimnym...). Obecny znawca twierdzi że na 100% konwerter, po za tym pojawiły się opiłki po "płukaniu". W przyszłym tygodniu umawiam coupe do Görlitz i mam nadzieję że tam temat zakończy sie już definitywnie..

#1496 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 27 marca 2019 - 00:44

No to uważaj i lepiej daj do sprawdzonych fachowców. U mnie też się tak zaczęło. Niby nie ślizgała bardzo, ale nie raz jakaś flara sie pojawiała. A potem poznikały biegi. Dziś dostałem diagnozę. Biegi 3-4 praktycznie "zgrzały" się razem. Nie da się rozebrać kosza, jest zespolony. Wszystkie tarcze, taśmy hamulcowe spalone. Po rozebraniu skrzyni, w środku mnóstwo opiłków (a to dziwne, że przy spuszczaniu oleju prawie ich nie było). Wsteczny sie ostał i piąty bieg. Reszta na złom. A ja zamówiłem nową skrzynię i zobaczymy, co przyjdzie.

#1497 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 marca 2019 - 00:09

Cytat

Wszystkie tarcze, taśmy hamulcowe spalone. Po rozebraniu skrzyni, w środku mnóstwo opiłków (a to dziwne, że przy spuszczaniu oleju prawie ich nie było). Wsteczny sie ostał i piąty bieg. Reszta na złom. A ja zamówiłem nową skrzynię i zobaczymy, co przyjdzie.

Kurcze, to nie są rajdówki. Jak obserwuje i czytam te opowieści, to możliwości są dwie. Samochód a tym samym skrzynia "katowane" jak rajdówka albo kupiona samochodzina z "zasypaną" skrzynią czymś na moment sprzedaży albo trzecia możliwość - teraz mi wpadła d głowy - totalny niefart akurat w tym egzemplarzu/ Kurcze, te skrzynie - oprócz piątek- czwórki, były tak jak te w Chryslerach mega wołami roboczymi jak na automaty, czwórkę można holować z rozsądkiem.

#1498 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 29 marca 2019 - 08:04

Stan oleju miałeś właściwy?Dziwne,żeby tak się wszystko spaliło

#1499 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 29 marca 2019 - 10:25

Wyświetl postUżytkownik andrzejrz dnia 29 marca 2019 - 08:04 napisał

Stan oleju miałeś właściwy?Dziwne,żeby tak się wszystko spaliło

Tu jest pies pogrzebany. Stan oleju był właściwy, odkąd kupiłem auto. Bo dolałem oleju :E . Ktoś oddawał do pseudo-mechaników i stan oleju sie zgadzał na... Zgaszonym silniku... Poszły opiłki i zaczeła się zacierać reszta. Ale piąty bieg jest w porządku i skrzyniarz kazał go sobie zostawić. W serwisie to ładne tysiące, a tu jest jak nowy.
Niestety, to, że ja zadbałem o wymiane oleju, nie katowałem auta, czekałem aż się rozgrzeje, nie miało szans uratować trupa.

#1500 Offline   Furional


  • Postów: 23
  • Na forum od: 03 lut 2016
  • Miejscowość: Chełm/Biłgoraj
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 SEC 500
  • Trzeci Mercedes:W203 COUPE

Napisano 02 kwietnia 2019 - 15:12

Cześć,
Również mam problem ze skrzynią 722.501, od jakiegoś czasu samochód zaczął żabkować mniej więcej w okolicach zmiany biegów, problem był bardzo sporadyczny, wiec olałem, po kilku dniach, akurat w dniu kiedy musiałem jechać na lotnisko pierwszy raz pojawił się problem gdy wciskam pedał gazu, silnik wchodzi na obroty ale nie przyspiesza, po kilku próbach gazowania biegi zaczęły normalnie wskakiwać i pojechałem w trasę, po powrocie z urlopu,( samochód zostawiłem na parkingu na lotnisku) odpaliłem go i problem się powtórzył, tzn dodaje gazu obroty wchodzą a samochód stoi, na ciepłym wsteczny wskakiwał dopiero po dodaniu gazu, sprawdziłem olej i okazało się, że są spore braki, dolałem około 0,8L, przez kilka dni było OK. Potem te same objawy (żabkowanie podczas zmiany biegu oraz wchodzenie na obroty i nie jechanie), sprawdziłem stan oleju dolałem znowu około 0.8 i umówiłem się do mechanika na poniedziałek. Niestety w sobotę musiałem wyjechać w trasę. Początek trasy OK, potem na ekspresówce jechałem sobie jakieś 120km/h zredukowałem do wyprzedzania i został na 4 biegu, nie chciał przeskoczyć na 5, jechałem tak chwilę i zaczął przeskakiwać z 4 na 5 i z powrotem na 4 wydając przy tym lekkie zgrzyty, zjechałem na pobocze, olej lał się ze skrzyni, śmierdziało spalonym sprzęgłem, z pod maski dym. Auto lawetą przyjechało do mechanika, jak zjechałem z lawety i jeszcze kawałek musiałem podjechać to wszystko jakby działało, wsteczny wskoczył(może z lekkim gazem) do przodu podjechał. Zaparkowałem i został do oględzin mechanika, skrzynia zdemontowana i diagnoza, że skrzynia padła. Z tego co widziałem to skrzynia zdemontowana ale nie rozebrana, mechanik to też nie jakiś spec od skrzyń. Teraz pytanie czy jest sens wysyłać ją gdzieś do sprawdzenia ??








Podobne tematy Zwiń