Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki



1602 odpowiedzi w tym temacie

#71 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 stycznia 2010 - 21:19

miqolaj napisał:

moze to nie byc wina samej skrzyni a kazdego elementu przeniesienia napedu oraz poduszek dyfra i tylnej belki
to może byc dobry trop... ;)
Mi bynajmniej to nie przeszkadza i zdaża się bardzo rzadko więc nei drążę dalej tematu ;-)



#72 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 17 stycznia 2010 - 18:42

Koledzy uprzejmie informuję, że jestem po wymianie tego zestawu sprężynek K-1 i zniknęło ślizganie między 2 a 3 biegiem :smile: Teraz z kolei widzę, że czasem mam tak, że skrzynia zmienia jakby 2-ki nie było. Tzn. wchodzi ta 2-ka na sekundę i zaraz wchodzi 3. Zdarza się gdy jadę delikatnie. Przy normalnej jeździe 2-ka wchodzi na trochę dłuzej, a przy dynamicznym przyspieszaniu 2 jest zaczepiona najdłużej. Póki co mi to nie przeszkadza, ale tak się zastanawiam czy jeszcze coś warto było wymienić a nie tylko te sprężynki K-1? Przebieg mam oryginalny 240 tys km 2,5 D 20V

#73 Offline   MBwiewiór


  • Postów: 16
  • Na forum od: 15 lip 2009
  • Miejscowość: Racibórz
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:sprinter 313
  • Trzeci Mercedes:ex W124 200TE

Napisano 30 stycznia 2010 - 18:59

Witam koledzy. Też mam problem z ASB, jeżeli uznacie że to nie pod tym tematem powinienem się pytać to nie krzyczcie ale skierujcie na właściwą drogę. Nabyłem 320 ce z 1993r., wszystko było OK, poprzedni własciciel robił remont skrzyni ok rok temu (mam rachunek dołaczony do papierów) aż do wymiany silnika. po tym skrzynia pracuje bez szarpnięc itp ale niestety także bez 5-tego biegu, nawet nie próbuje go właczyć, jedzie cały czas na 4, nie byłem u fachowca od skrzyń a niektórzy znani mi mechanicy, którzy nie twierdzą że są ekspertami, mówią, że usterka mechaniczna (sprzęgiełko czy cos takiego, ale sami mówią że wtedy powinna próbować przełączać) i karzą jechać do kogoś kto się zna. Wiec pytam was czy macie jakies doswiadczenia z takim fantem, lub może wiecie z własnych doświadczeń z czym może być to związane??? bo nie kręci mnie fakt wydania dodatkowej, niemałej kasy po wypłukaniu siebie na wymianę silnika. No ale jak bedzie trzeba to bede musiał popaść w długi no ale chcę już doprowadzić moją :hmm: do porządku. Proszę o pomoc

#74 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 stycznia 2010 - 19:54

Piaty bieg w tych skrzyniach załacza jakaś elektronika wiec może po wymianie silnika coś zostało nie podłaczone :hmm:

#75 Offline   MBwiewiór


  • Postów: 16
  • Na forum od: 15 lip 2009
  • Miejscowość: Racibórz
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:sprinter 313
  • Trzeci Mercedes:ex W124 200TE

Napisano 01 lutego 2010 - 20:14

Dzięki. Gośc który ogladał to moje cacko zostawił jeszcze autko u siebie bo cos mu to wszystko nie pasowało. No i się wydało. Wcześniej podejrzewał mechaniczną usterkę, ponieważ podłaczeył się wcześniej do sterownika skrzyni i tam wszystko było cacy, jednak tknęło go i sprawdził sterownik silnika, no i sie wydało. Nie wiem z czego bo przed wymianą silnika chodziło wszstko "jak ta lala", a teraz sterownik ma jakieś dane z kosmosu, wraz ze wskazaniem momentami maksymalnego obciążenia silnika nawet przy pracy na "luzie" i parametry też kosmiczne. Więc gość stwierdził że skrzynia raczej bedzie OK i próbował juz raz przeprogramować sterownik silnika od nowa lecz ten niestety nie chciał "przyjąć" nowego programu. Na dniach bedzie próbował nową czystą pamięć włożyć i zaprogramować, a jak się nie uda to zostanie znalezienie sterownika.(pewnie znów super cena bedzie:( Czy ktoś z kolegów ma z tym tematem jakieś doświadczenia, lub ewentualnie jakiś namiar na takowy sterownik z pewnego źródła???
Pozdrawiam :/ maniaków:))))

#76 Offline   mutucar89


  • Postów: 13
  • Na forum od: 03 sty 2010
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 23 lutego 2010 - 19:56

piotrek.m5 napisał:

mutucar89, wątpię że w ASO ktoś ci coś konkretnego powie na ten temat :roll:

W ASO tylko mnie znajomy naprowadził na właściwą drogę.

I problem rozwiązany:) skrzynia już nie szarpie i nie ma takiego ,,kopnięcia'' tak jak myślałem- winne było podciśnienie. Pojechałem do innego mechanika - widocznie znał się na tym. Trochę to było monotonne. MB stał na kanale - regulacja i jazda próbna. Tak chyba z 10 razy, różnie było raz szarpał, raz przeciągał na biegach już jest jednak ok. Myślę, że pierwsze za co trzeba się wziąść w przypadku takich zjawisk to podciśnienie.

Zupełnie inna jazda:D

pozdrawiam.

#77 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 24 lutego 2010 - 09:27

mutucar89 pochwal się tym mechanikiem. Skąd jest? Jakiś namiar. Bo sam już dłuższy czas szukam kogoś kumatego na ASB w Poznaniu lub okolicach. A sądząc po Twoim opisie to gość się zna. Stawiam :) za pomoc.

#78 Offline   mutucar89


  • Postów: 13
  • Na forum od: 03 sty 2010
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 01 marca 2010 - 22:03

Najpierw udałem się do znajomego w serwisie Mercedesa Duda ul. Ptasia, potem do AutoPremium na krańcowej ( co prawda nie mercedes, ale mam tam zaprzyjaźnionych mechaników ).

A ten u którego byłem urzęduje w garażach na ul. Mogileńskiej w Poznaniu naprzeciw serwisu Boscha.

A końcowe doróbki z tym, podciśnieniem w tej skrzyni zrobiłem w Zbąszyniu (k.Nowego Tomyśla) na placu wolności.

#79 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 02 marca 2010 - 08:30

Dziękuję ci za odpowiedź i pozdrawiam.

#80 Offline   miras2020


  • Postów: 108
  • Na forum od: 15 lis 2009
  • Miejscowość: Libiąż
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Opel calibra 2.0i

Napisano 03 marca 2010 - 15:51

witam mam prośbę :star: mógłby mi ktoś dokładnie powiedzieć gdzie jest ten kabelek co służy od przełączania S na E ?? chodziło mi to i przestało :( wszystko ok. ale zawiesaiło się na s i zmienia bieg dopiero przy 5000 obrotów i chce na E zmienić ale się nie da :(








Podobne tematy Zwiń