Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Problem z niskÄ… temperaturÄ… 250d 66kW


33 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Xxxkubek


  • Postów: 13
  • Na forum od: 09 paź 2017
  • Miejscowość: Radomsko
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 listopada 2017 - 23:32

Termostatu przed wahlerem nie sprawdzałem, uznałem że skoro bez chłodnicy złapał temperaturę a z chłodnicą nie łapie to jest uszkodzony, mam go na warsztacie mogę sprawdzić, z ciekawości jutro sprawdzę
Też mam wrażenie jakbym sam szopkę odstawiał, ale serio jest tak jak napisałem,
tak pomyślałem, może korek jest uszkodzony? i za szybko upuszcza ciśnienie w układzie? Jakie powinien mieć ciśnienie otwarcia, 1.4kpa ?



#22 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 listopada 2017 - 11:41

Korek? Ja pod korkiem (a też 2.5D) mam wężyk do upuszczania ciśnienia, więc raczej nie tędy droga.

#23 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 grudnia 2017 - 22:14

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 25 listopada 2017 - 10:38 napisał

Wg mnie to niemożliwe żeby w trasie temp. wzrastała przy otwartym termostacie. (...)
Święte słowa. Jak miałem rozwalony termostat (cały czas otwarty) to im szybciej jechałem, tym niższa byłą temperatura. Po nawet 20 km ciągłej jazdy przy powiedzmy minus 4-5 stopni silnik był ledwo letni, a z nawiewów wiało mrozem.

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 03 grudnia 2017 - 22:14


#24 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 grudnia 2017 - 15:26

Proste, więcej zimnego powietrza wpada na chłodnicę i wychładza już i lak ledwo nagrzany płyn. Czysta fizyka.

Ale jedno mnie zastanawia - u kolegi, z pominięciem chłodnicy temperaturę odpowiednią trzyma, czy tylko się nagrzewa do odpowiedniej i kolega gasi silnik, żeby nie przegrzać? Bo jeśli trzyma, to cóż... jest ciekawie.

#25 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: WodzisÅ‚aw ÅšlÄ…ski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 05 grudnia 2017 - 14:01

Ogólnie ciekawy przypadek ;) pare razy układ się czyściło w różnych mercedesach i z tego co pamiętam to na postoju żeby i chłodnice czyściło to się termostat wyciągało i się zagrzewał grubo grubo ponad 40st diesel to i pod 80 podchodził...

#26 Offline   Xxxkubek


  • Postów: 13
  • Na forum od: 09 paź 2017
  • Miejscowość: Radomsko
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 grudnia 2017 - 23:53

Jak pomijałem chłodnicę gdy złapał jakies 85* zgasiłem go, uznałem, że puszczał stary termostat i go zmieniłem, bo tak na logikę wychodziło :/
Podczas jazdy jak jest 40* to nie spadnie poniżej, ale jeśli złapie 50* to bardzo łatwo spada do 40*

#27 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 grudnia 2017 - 12:32

Ewidentnie termostat. Może masz z wersji z turbawką. Ja mam taki i działa jak należy
Dołączona grafika

#28 Offline   Xxxkubek


  • Postów: 13
  • Na forum od: 09 paź 2017
  • Miejscowość: Radomsko
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 grudnia 2017 - 23:20

Zmienilem licznik, niby to samo, lecz gdy sie porusza kablami, wskazówka pokazuje różne wartości, po okolo godzinie pracy silnika na wolnych obrotach, wskazowka pokazywala w maksymalnym polozeniu niecale 90* zastanawia mnie tylko fakt, dlaczego po pominieciu chlodnicy wskaznik pokazalywal ok, czyzby akurst tak się ulozyly przewody i zbiegiem okoliczności pokazywal dobrze? Spowrotem auto idzie do elektryka, niech szuka czego wcześniej nie znalazł

#29 Offline   Xxxkubek


  • Postów: 13
  • Na forum od: 09 paź 2017
  • Miejscowość: Radomsko
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 grudnia 2017 - 12:45

Jednak to nie to, co prawda porobil przewody, bo byly przetarte lecz nadal trzyma temperaturę 40-50stopni maks, poda mi ktoś numer oryginalnego czujnika temperatury? Moze w sklepie dali mi zły bądź uszkodzony

#30 Offline   Xxxkubek


  • Postów: 13
  • Na forum od: 09 paź 2017
  • Miejscowość: Radomsko
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 grudnia 2017 - 00:17

Wymieniony jeszcze raz czujnik temperatury, wszystko ok, temat do zamknięcia😉








Podobne tematy Zwiń