Użytkownik mixx edytował ten post 16 stycznia 2014 - 11:34
[W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy
#71
Napisano 16 stycznia 2014 - 11:33
#72
Napisano 16 stycznia 2014 - 11:50
Sprawdź szczelność podciśnień ( przepone przepływki , całą odmę , sprawdź czy masz taki kapturek na kolektorze dolotowym za przepływką , i drobniejsze podciśnienia sterujące ) jak to już masz to
Obroty 750 - 800 silnik zagrzany nie rozgrzany czyli tak z 70 stopni ustawiasz 0,7v na potku.
Później kasujesz błędy ze sterownika ( to pod warunkiem że masz drugie gniazdo diagnostyki koło akumulatora) jeśli nie masz to tą czynność pomijasz.
Następnie mierzysz napięcie w gnieździe diagnostyki miedzy pinem 5 a 3 na lewym nadkolu ( ma oscylować jeśli stoi w miejscu oznacza błąd ) Tabela błędów jest gdzieś na forum poszukaj jak bardzo się boisz tego gniazda to możesz każdy czujniczek z osobna sprawdzać. Ale i tak końcowe ustawienie wypełnienia musisz dokonać w gnieździe .
Bez sprawdzenia szczelności nawet nie myśl o jakiejkolwiek regulacji
#74
Napisano 16 stycznia 2014 - 13:32
I-sze uruchomienie - napięcie oscyluje w przedziale 10,9 - 11,4V, po ok. minucie spada do 7,4V i stoi
II-gie uruchomienie - znowu oscyluje 11-11,4V, po ok. 2 min spada do 2,4V i stoi; lekkie naciśnięcie przepustnicy - obroty rosną samoistnie, napięcie powraca w granice 11V i oscyluje; zwolnienie przepustnicy - z powrotem 2,4V
III uruchomienie - oscylacja 11-11,4V, po kilku min. ponowny spadek do 2,4V
sajgon
(oddzielny post, bo za dużo czasu minęło od poprzedniego i nie dało się edytować)
#75
Napisano 16 stycznia 2014 - 16:14
Moja rada :
Jeśli masz gniazdo koło akumulatora kasujesz błędy( bez tego ani rusz ), następnie
zdejmujesz KE sprawdzasz szczelność dokładnie , następnie składasz wszystko uruchamiasz silnik czekasz aż się zagrzeje i na obrotach jałowych(750-800) ustawiasz potencjometr na 0,7V . Sprawdzasz napięcie w gnieździe jakie jest i jak się zachowuje jeśli nadal jest coś nie tak i takie cyrki są jak wcześniej to każdy czujniczek z osobna przeleć , dużo ich nie ma
Użytkownik Piotrek 190E edytował ten post 16 stycznia 2014 - 16:22
#76
Napisano 17 stycznia 2014 - 00:28
Użytkownik Piotrek 190E dnia 16 stycznia 2014 - 16:14 napisał
Użytkownik mixx edytował ten post 17 stycznia 2014 - 00:45
#77
Napisano 17 stycznia 2014 - 08:31
Użytkownik mixx dnia 17 stycznia 2014 - 00:28 napisał
Kolejny szukający pomocy znający się najlepiej.
#78
Napisano 17 stycznia 2014 - 09:15
Użytkownik w0jta5 dnia 17 stycznia 2014 - 08:31 napisał
#79
Napisano 17 stycznia 2014 - 11:16
#80
Napisano 17 stycznia 2014 - 12:14
Nie ma prawa zasysać lewego powietrza . Później dopiero można się brać za jakąkolwiek diagnozę. To co piszesz praktycznie wcale nie naprowadza na usterkę to jak wróżenie z fusów Najpierw ogarnij szczelność , później skasuj błędy ( jeśli masz gniazdo koło aku) następnie ustaw potencjometr ( możesz go najpierw wyjąć i sprawdzić czy ścieżki nie przetarte jak nie umiesz sprawdzić tego miernikiem) teraz mierzysz napięcie w gnieździe i sobie diagnozujesz proste jak budowa cepa. Ale oczywiście mówię z góry możesz olać to co powiedziałem i zrobić po swojemu ciekaw jestem efektów tylko szkoda mi tej gwiazdy
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Moment dokręcania śrub na , klawiaturze wałka rozrządu M103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Blackdive |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|