Skocz do zawartości




- - - - -

[W124/W201] Problem z obrotami M102- możliwe przyczyny



481 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 października 2014 - 05:40

No no, 10% tolerancji, odłącze gaz i wyreguluje jeszcze raz na PB mieszanke i potencjometr, może przyniesię poprawę.



#32 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 28 października 2014 - 07:25

Jak chcesz jeździć na gazie to dlaczego regulujesz na zdemontowanym mikserze ? Po jego montażu mieszanka się zmieni.

#33 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 października 2014 - 05:52

Będe jeździł na gazie ale narazie chcę znaleźć przyczynę tych spadków przy rozgrzewaniu się silnika. To że mieszanka się zmieni po założeniu miksera to wiadomo.

#34 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 29 października 2014 - 09:43

Cytat

Przy trzymanych 2,5 tyż możesz mieć 40 % 50% jak i 60% i to są prawidłowe nastawy . Osobiście mam 45 około

przy temperaturze silnika ?jakiej ?

#35 Offline   kris772


  • Postów: 102
  • Na forum od: 11 paź 2014
  • Miejscowość: Gniezno
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 października 2014 - 14:56

Przyczyna falowania obrotow moze byc rowniez przyspieszacz zaplonu

#36 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 29 października 2014 - 16:13

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 29 października 2014 - 09:43 napisał

przy temperaturze silnika ?jakiej ?
Temperatura 70 stopni kolego zawsze tak ustawiam zaczynam regulować przy 60 stopnich a przy 70 jeszcze małą korekcję robię . Zawsze przegazówka musi być nawet jak ułamek milimetra śrubą ruszysz

#37 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 02 listopada 2014 - 19:14

Koledzy mam pytanie czy tam gdzie są śruby potencjometru jest jakiś kanałek lub coś co można uszkodzić ? Zerwałem gwint dokręcając potencjometr później zdjąłem całego KE dziury przewierciłem na wylot nagwintowałem poskładałem a tu lipa mieszanka zrobiła się bogata , silnik tak jakby nie dopalał falować nie faluje ale ma spadki z 50 obr . Nie wiem czy kupić drugi przepływomierz czy coś innego się skopało . Dodam że silnik przed demontażem ładnie pracował a ja chciałem sobie tylko poprawić mocowanie potencjometra bo było nie pewne .

#38 Offline   Tabaluga


  • Postów: 36
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Urzedow
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W210 320CDI Avantgarde

Napisano 14 listopada 2014 - 16:30

Witam, chciałem się podpiąć pod temat bo już sam nie daje rady.
Mam problem z obrotami.Potencjometr ustawiony na 0.7v wypełnienie na 50%.Silnik odpala normalnie ssanie działa do naciśnięcia gazu, po osiągnięciu temperatry ok 80 stopni EHA podnosi obroty do 1500-2000.gdy odepnę lambde obroty wracają do prawidłowych, tak samo gdy nacisnę gaz wtedy na kilka sekund wracają do normalnych a później znowu eha podnosi obroty.Teraz kilka pytań czy programator ma ścianie grodziowej podczas regulacji powinien być ustawiony na S N czy znaczek mercedesa-wogóle czy ma to coś do regulacji bo ogólnie służy do zmiany map w zależności od wartości oktanowej benzyny.Druga sprawa mam uszkodzone podciśnienie od regulatora ciśnienia paliwa czekam na gumke z ASO która w niego w chodzi-dla mnie to wygląda na najbardziej prawdopodobną przyczynę tego problemu.Aha lamda jest nowa, nowy potencjometr(chińczyk sądząc po cenie), nowy czujnik temperatury 4pinowy. Nie wybłyskuje żadnych błędów wysokie spalanie.

#39 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 14 listopada 2014 - 18:44

Gumka regulatora nie ma raczej nic do tego . Wypełnienie oscylowało koło 50 % ? . Jak podniesie te obroty to jakie jest wypełnienie ?

#40 Offline   tofikwroc


  • Postów: 8
  • Na forum od: 17 lis 2013
  • Miejscowość: wrocław
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 listopada 2014 - 20:13

Witam szanownych kolegów próbuje zreanimować wiązkę elektryczną silnika mimo wymiany kabli do wszystkich czujników na gnieżdzie diagnostycznym miedzy pinem 3-5 na wolnych obrotach miernik wskazuje 14 volt ? kolejne nurtujący temat skąd pobiera się odczyt między pinem 3-5 to znaczy z którego czujnika ? Potencjometr klapy wymieniłem na nowy i ustawiony na 0,7v. Wdzięczny był bym za pomoc w zrozumieniu przyczyn .








Podobne tematy Zwiń