Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

Śruby tulei pływającej


52 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   124bordo


  • Postów: 36
  • Na forum od: 02 lut 2020
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2020 - 16:02

Panowie gdzie wy znajdujecie te śruby?! Mam z tym ogromny kłopot... Potrzebuje śrubę tulei pływającej, śrubę mocowania amortyzatora do wahacza, śrubę mocowania drążka stabilizatora, śrubę mocowania samego wahacza dolnego na którym osadzona jest sprężyna. Posiada ktoś jakieś konkretne wymiary tych śrub ? A może i namiary na takie? Martwi mnie też śruba do mocowania górnego wahacza od strony zwrotnicy... Stara była, jakby to nazwać... karbowana? miała taką spiralną budowę, rowki na całej długości za gwintem... W zestawie lemfordera jest zwykła śruba. Ktoś wie w jakim celu montowane były te spiralne? Po to żeby się nie zapiekały? Czy ma to jakiś większy sens? Wszystkie części mam już kupione ale największy problem jest ze śrubami... stare niestety bez cięcia nie dały za wygraną...



#22 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 02 lutego 2020 - 21:11

Głównie ASO kolego lub rynek wtórny jeśli zdrowa śruba i oryginalna.
Mogę Tobie podać nr.śruby tulei pływającej bo piszesz że poszukujesz.Zamienników nie ma.
A2109900504 nie sugeruj się tym że numer rozpoczyna się od A210 co sugerowało by że dotyczy E klasy W210.W którymś roku była zamiana numerów w katalogu Mercedesa.

Użytkownik Kristoff edytował ten post 02 lutego 2020 - 21:11


#23 Offline   124bordo


  • Postów: 36
  • Na forum od: 02 lut 2020
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2020 - 22:48

Dzięki kolego za cenne informacje! Troszkę jeszcze poszperałem patrząc na dane z wcześniejszych postów odnośnie rozmiarów śruby tulei pływającej i znalazłem bardzo podobną, a nawet identyczną od... Uwaga... Zetora :smile: Chyba zaryzykuje :smile:
Może komuś się przyda , także wstawiam link do aukcji
https://allegro.pl/o...0388-7509603340

#24 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 03 lutego 2020 - 04:30

Proszę bardzo, cieszę się że pomogłem.Patrząc na tą aukcję mam wrażenie że wręcz identyczna.Pozostaje tylko pytanie o twardość materiału.Myślę jednak że Zetor to nie byle gówn...na Czeska firma więc śruby o twardości/ wytrzymałości "kapsla od piwa" by nie wypusciła na rynek.Oryginał z tego co pamiętam to chyba 10.9 ale może mnie ktoś poprawi... najlepiej zadzwonić do firmy i zapytać bo jeśli jej twardość jest o połowę niższa to nie kupuj.Siła jaka działa na tuleję pływającą nie jest mała więc kupując shit przepłacasz za robociznę i częsći za pół roku/ rok
Jeśli równa oryginałowi to nic tylko brać ... każdy z forum po 2 szt. :D do wyczerpania zapasów.

Użytkownik Kristoff edytował ten post 03 lutego 2020 - 04:39


#25 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 03 lutego 2020 - 13:45

Zastanowiła mnie ta śruba do Zetora :D w drugim swoim aucie mam te tulejki do wymiany, a ceny śrub oryginalnych w ASO są podane w moich postach w tym temacie sprzed prawie roku.
W Koszalinie jak i w Sianowie( dla zainteresowanych z regionu) są przedstawicielstwa Zetora i Ursusa, i w najbliższym czasie to sprawdzę i porównam z używką oryginalną którą sobie zostawiłem "na ewentualność..."Cenną informację dałeś.

Użytkownik Kristoff edytował ten post 03 lutego 2020 - 13:47


#26 Offline   124bordo


  • Postów: 36
  • Na forum od: 02 lut 2020
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 lutego 2020 - 17:22

I ja się cieszę że dałem jakiś trop w tej sprawie. Na redMarsie znalazłem niby oryginał za 29 zł no i nakrętka chyba 8 zł... Także troszkę przesada. Jedynie jeżeli chodzi właśnie o twardość to jestem w kropce... Nie lubię podróbek, wolę zrobić raz a porządnie. W tylnym zawieszeniu tylko lemforder także jedna śruba nie będę psuł całokształtu I jeżeli to będzie bubel zamawiam oryginał. W najbliższym czasie będę się dowiadywał co to za śruba i czy jest sens jej kupna. Chociaż liczę że Tobie uda się to zrobić szybciej a może ktoś jeszcze się zainteresuje. Te śruby to totalny paradoks... Można kupić wszystko ale żeby to skręcić do kupy to już robi się problem... Piszę zaraz do gościa z aukcji, może ma jakieś pudełko zbiorowe i będzie znal twardość... Jak odpisze to dam znać.

#27 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 03 lutego 2020 - 18:21

Fajnie by było.Czekamy

#28 Offline   rzel


  • Postów: 224
  • Na forum od: 07 sty 2017
  • Miejscowość: rzeszowskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 lutego 2020 - 18:34

Takie śruby o twardości 10.9 można kupić taniej ale są bez ocynku.

https://allegro.pl/o...0x80-8917604759

Są też w ocynku, z kołnierzem po 4zł ale o skoku gwintu 2, ale można dać nakrętkę samokontrującą i będzie grało .

https://allegro.pl/o...10-9-8917645143

#29 Offline   124bordo


  • Postów: 36
  • Na forum od: 02 lut 2020
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 lutego 2020 - 21:34

Dołączona grafika
Oryginalna śruba ma oznaczenie 8.8
Widać jest więcej do wyboru. Po co ASO jeśli te będą równie dobre, a nawet mocniejsze. Dzięki Panowie!
Koles z allegro nie odpisuje... Pewnie nie ma pojęcia co sprzedaje...

Użytkownik 124bordo edytował ten post 03 lutego 2020 - 21:35


#30 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 lutego 2020 - 21:45

Wyświetl postUżytkownik 124bordo dnia 03 lutego 2020 - 21:34 napisał

Dołączona grafika
Oryginalna śruba ma oznaczenie 8.8
Widać jest więcej do wyboru. Po co ASO jeśli te będą równie dobre, a nawet mocniejsze. Dzięki Panowie!
Koles z allegro nie odpisuje... Pewnie nie ma pojęcia co sprzedaje...

Poskładałem cały tył wahacze na takie śruby https://allegro.pl/o...10-9-8917645143 i jest cacy, więc czego szukać i wydziwiać ?? Stopień twardości jest wyższy, tak więc spokojnie, ale można kupić tez "oryginały" - w cudzysłowie, bo te "oryginały" to już niejednokrotnie były albo zamarkowane Febi, albo jeszcze coś zapakowane oczywiście w pudełko lub foliowe woreczki z metryczka a na niej MB i numery mercedesowskie i tak to wygląda. A te śruby ocynkowane z kołnierzem są organoleptycznie w lepszym wykonaniu i maja wyraźnie podana twardość więc czego sie tu doszukiwać ??? Często już trafia się w "zestawach" rożnych i śruby rożne, które to nie maja oznaczeń wytrzymałości i wtedy co ??? JA w zestawie wahaczy miałem śruby, które i tak nie do końca pasowały a poza tym były na torksy, więc je zamieniłem na lepszy model i są sześciokątne ocynkowane 10.9

Użytkownik Sid edytował ten post 03 lutego 2020 - 21:47









Podobne tematy Zwiń