Skocz do zawartości




- - - - -

co wybrac om603 czy om606 ?


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   aniol


  • Postów: 9
  • Na forum od: 09 sty 2020
  • Miejscowość: białystok
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w210 300td

Napisano 09 stycznia 2020 - 17:39

Witam. Znowu natchneło mnie zeby cos zrobic z mercedesem... Zaczne od tego co mam w garazu:
-Mercedes w210 om606
-Mercedes w124 om602- ten raczej na dawce czesci bo jest mocno skorodowany
- hybryde turbiny holset hx35 i hx40
-pompe mechaniczna om603
-pompe om606 przerobiona przez diselmekena na 7,5 mm
- zawór wastegate
- i rózne pierdoły rury kolanka silikonow


Marzenie to w124 coupe z silnikiem om606 i pompa om603 z sekcjami 7,5 mm i duzym turbem ale wiadomo nie kazde sie spełnia. Bardziej przyziemnie kupic w124 om603 i wsadzic graty które mam łacznie z przełozeniem sekcji z pompy elektronicznej... Cel to zrobienie weekendowej zabawki 300 - 400 ps
Co byscie poradzili zeby było jak najmniej rzezby ?



#2 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 09 stycznia 2020 - 17:47

Kup C32 lub C36 AMG i dopieszczaj. Ta rzeźba nigdy się nie zwróci. Jak masz dużo czasu, kasy i samozaparcia to działaj, w innym przypadku będziesz mieć pomnik w garażu zamiast weekendowej zabawki.

Użytkownik elspasoo edytował ten post 09 stycznia 2020 - 17:48


#3 Offline   aniol


  • Postów: 9
  • Na forum od: 09 sty 2020
  • Miejscowość: białystok
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w210 300td

Napisano 09 stycznia 2020 - 17:57

Wiem ze to najprostszy sposób tylko troche mi zal tych klamotów co mam w garazu. Kiedys zaczałem tego okulara robic tylko były problemy... turbo nie chciało wstawac, diselmeken próbował mi pomóc tylko wiadomo jak to na odległosc, u mnie tez nie było takiego mechanika który by odgadł o co chodzi i temat poszedł w odstawke. Mam sentyment do w124 dlatego chciałbym isc w ta strone. Tym bardziej ze troche klamotów juz mam. Co bys proponował ?

#4 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2020 - 08:12

Ja bym kupił 124 605 albo 606 jak wszystko masz to żaden problem w 605 zostanie Ci jedna sekcja gratis. A że turbo nie wstawalo to może za bardzo zhybrydzona na twoją pompę, bo to już elektroniczna a tak wsadzisz manualna z zewnętrzną alda i wysterujesz jak chcesz

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#5 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 10 stycznia 2020 - 09:50

Gdybym ja rozpatrywał tylko z opcją W124, bralbym C124 z silnikiem 3,2 na wtrysku. Już na początku jest czym pojeździć, w dalszym etapie możesz "turbić", unikasz temat swapa i zmiany wielu podzespołów, przynajmniej na początku. Poza tym świetnie będzie trzymać wartość. Graty wystaw na forum typu racing.

Użytkownik elspasoo edytował ten post 10 stycznia 2020 - 09:52


#6 Offline   aniol


  • Postów: 9
  • Na forum od: 09 sty 2020
  • Miejscowość: białystok
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w210 300td

Napisano 10 stycznia 2020 - 11:09

Ostry2500 ale przeciez nie było w124 om606 chyba ze chodzi Ci o om603. Ok druga sprawa skrzyni.. jaka bedzie pasowała plug&play i w miare bedzie dawac rade ?


Elspas00 pierwotnie taki był plan... Kupic w124 copue z tym silnikiem i uturbic. Gdzies nawet miałem liste potrzebnych gratów

#7 Offline   aniol


  • Postów: 9
  • Na forum od: 09 sty 2020
  • Miejscowość: białystok
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w210 300td

Napisano 10 stycznia 2020 - 11:16

elspasoo przepraszam przekręciłem nick

#8 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2020 - 11:19

Były wolnossace, natrysk na denka ma to tylko kolektor dokupić i zasilanie turbiny i odpływ i gotowa zabawka a jak ci skrzynia padnie to mocniejszą wsadzić mi manual 5 biegowy narazie wytrzymuje

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#9 Offline   aniol


  • Postów: 9
  • Na forum od: 09 sty 2020
  • Miejscowość: białystok
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w210 300td

Napisano 10 stycznia 2020 - 16:38

Ostry2500 to teraz mnie zagiołes... zebym to wiedział kilka lat temu to pewnie dawno juz bym latał takim Mercedesem a ja kombinowałem jak kon pod góre. To jest blizniaczy om606 turbo ? Czyli przekładam sekcje 7,5 mm do mechanicznej pompy, zewnetrzna alde, kolektor pod turbo( swoja droga od om606 turbo nie pasuje ?)pakuje turbo i to powinno chodzic ? Smarowanie turbo mozna chyba z czujnika cisnienia a spływ pewnie trzeba cos pokombinowac Czy sa jeszcze jakies sprawy które trzeba ogarnac ?

#10 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2020 - 21:30

Kolektor z om 606 turbo +redukcja do holseta, sekcje przekladasz i kolektor dolotowy z om 606 turbo. Intercooler duży i rury dolotowe puszczasz dołem tylko trzeba trochę pokombinować mi przeszkadzało oczko do holowania i wyciolem. Mercedes przeważnie robił części żeby pasowały do wielu modeli w tamtych czasach nie to co bmw z trójki do piątki części nie podejda

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik OSTRY2500 edytował ten post 10 stycznia 2020 - 21:38









Podobne tematy Zwiń