Skocz do zawartości




- - - - -

Piasty przód + tył W201


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   WojtasTaba


  • Postów: 5
  • Na forum od: 02 sty 2020
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Za dużo by wpisać.

Napisano 05 sierpnia 2020 - 17:29

Cześć,
jestem na etapie montażu układu hamulcowego takiego jaki był w Cosworthie. Podczas prac okazało się, że wszystkie piasty kół mają bicia ponad dopuszczalną normą.
Niestety widzę, że na rynku kompletnie nie idzie zakupić nowych piast przednich. Tylne, które w zamienniku były produkowane prawdopodobnie tylko przez Mapco zasadniczo są już niedostępne, prócz popularnego portalu aukcyjnego, gdzie sprzedający sprzedaje je za podwójną cenę.
Czy komuś udało się zaadoptować jakieś piasty z innych modeli? Jakieś inne sprawdzone pomysły? Ktoś kiedyś toczył piasty z powodzeniem?



#2 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 sierpnia 2020 - 08:53

A to piasty do 16v były jakieś inne?
Same hamulce z 16v to tak naprawdę hamulec z w124 3.0E, czyli 284x22 z przodu i 258x9 które były w każdym zwykłym w201 i w124, tylko zacisk jest z w124, czyli na grubszy klocek niż w w201 (tam jeszcze wychodziły dwie średnice tłoczka, chyba to zależało od rocznika). Więc piasty jak się nie mylę też są zwykłe/standardowe.

I tak poza tematem, w Mercedesie nie było wersji Cosworth, oni ogarnęli głowicę do silnika 2.3E-16 i tyle :)

#3 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 sierpnia 2020 - 09:10

Tak, piasty z modeli R107, 201 i 124. Jesli chodzi o 124,to z wszystkich wersji silnikowych praktycznie.

#4 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 sierpnia 2020 - 10:33

Wyświetl postUżytkownik SuperBuster11 dnia 06 sierpnia 2020 - 09:10 napisał

Tak, piasty z modeli R107, 201 i 124. Jesli chodzi o 124,to z wszystkich wersji silnikowych praktycznie.
Raczej R129.

#5 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 sierpnia 2020 - 11:55

EPC podaje R107 :)

https://photos.app.g...6AsJZWdw8yNDtb7

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 06 sierpnia 2020 - 12:04


#6 Offline   WojtasTaba


  • Postów: 5
  • Na forum od: 02 sty 2020
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Za dużo by wpisać.

Napisano 06 sierpnia 2020 - 12:39

Piasty były te same, jednak jak wspomniałem w pierwszym poście wszystkie mają bicie.
Oczywiście jestem świadomy, że piasty pasują np z 124, ponieważ tak podają katalogi producenta. Moje pytanie raczej wychodziło o kolejny krok do przodu - czy pasują od czegoś, czego w katalogu nie uwzględniono, bo np. otwór pod śrubkę centrującą felgę jest w innej pozycji.
Wiem, że to jak z Seatem Ibizą z systemem zasilania Porsche, ale od dzieciaka słyszałem, że 2.3-16 był z przydomkiem Cosworth i wolę tak dalej myśleć. Fajnie brzmi ;)
Nie bardzo rozumiem W0jta5 co miałeś na myśli z przednimi zaciskami na grubszy klocek, ale z przodu nic się nie różni. Zaciski, jarzma, tarcze, klocki mają te same numery w w201 2.3-16 i w124. Z tyłu zaciski były tylko pod jedną średnicę tłoczka. Były za to o dwóch różnych głębokościach tłoczków. 26,6, albo 28,5 mm. Klocki były te same.
Oczywiście zestaw nie jest wyciągnięty z 2.3-16, ale są to dokładnie te same części które znajdowały się w nim. A że nie każdy jest tutaj specem, to nie chciałem rozpoczynać niepotrzebnej dyskusji na inny temat, W0jte5 :)
No cóż, skoro nie jesteście w stanie mi czegoś sprytnego doradzić, to bliżej przyjrzę się toczeniu całych lic piast na tokarce, albo znajdę piastę która podejdzie bez modzenia, albo po dorobieniu tulejki.
Dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam.

Użytkownik WojtasTaba edytował ten post 06 sierpnia 2020 - 12:54


#7 Offline   WojtasTaba


  • Postów: 5
  • Na forum od: 02 sty 2020
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Za dużo by wpisać.

Napisano 06 sierpnia 2020 - 13:29

Przeczytałem co napisałem jeszcze raz i wkradł się błąd. Oczywiście głębokość tłoczków tylne klocki miały inną grubość.

Użytkownik WojtasTaba edytował ten post 06 sierpnia 2020 - 13:30


#8 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 sierpnia 2020 - 08:25

Wyświetl postUżytkownik SuperBuster11 dnia 06 sierpnia 2020 - 11:55 napisał

Mimo zrzutu ciężko mi uwierzyć ze z R107 pasują, bo tam raczej Beczkowe części szły. Ale nie ważne, nie o tym temat. ;)

Wyświetl postUżytkownik WojtasTaba dnia 06 sierpnia 2020 - 13:29 napisał

Oczywiście głębokość tłoczków tylne klocki miały inną grubość.
Mogłem coś pokręcić, bo od kiedy założyłem set 16v do siebie nic przy tym nie robię, także pewnie masz rację.

Wyświetl postUżytkownik WojtasTaba dnia 06 sierpnia 2020 - 12:39 napisał

Moje pytanie raczej wychodziło o kolejny krok do przodu - czy pasują od czegoś, czego w katalogu nie uwzględniono, bo np. otwór pod śrubkę centrującą felgę jest w innej pozycji.
No to całkowicie się nie zrozumieliśmy! Myślałem, że szukasz unikatowych kosłortowskich piast ;)
Szukałbym używanych w dobrym stanie i je doprowadził do ładu o ile używasz auta na co dzień. Jak 'projekt' to swoje zwoź do podrównania i do cynku je.

Kooperacji chyba żadnych nie było, by mercedesowskie części z tamtych lat były w pojazdach innych marek.

#9 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 07 sierpnia 2020 - 13:18

Piast przednich do zawiasu 201-124-129 jest ze 3 rodzaje. Różniły się wielkością łożysk - 2 lub 3 rodzaje, ząbkami od ABS drobne i grubsze.
Jak bardzo jest krzywa? Pierwsza zwrotnica potrafi się pogiąć a piasta prosta zostaje.
Trochę zabawy jest ale można ją przetoczyć by uzyskać idealną powierzchnię.

#10 Offline   WojtasTaba


  • Postów: 5
  • Na forum od: 02 sty 2020
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Za dużo by wpisać.

Napisano 07 sierpnia 2020 - 15:11

Jeśli chodzi o używane piasty to mam tutaj duże obawy. Nie znam praktycznego sposobu na sprawdzenie ich bicia bez montażu nowych łożysk i założenia na zwrotnice. A jakby nie było to jednak Mercedes 190. To 30-35 letnie auta, których właścicielami było wielu przeciętnych Hansów, Gienków, którzy to z kolei dokręcali śruby kół, do momentu aż strzelało w łokciu niczym w kluczu dynamometrycznym, a potem jeszcze 90 stopni nogą. Spodziewam się, że szukanie prostych piast to jak szukanie igły w stogu siana.
@Ukania, przerabiałeś temat? Kiedyś przetaczałem kołnierz centrujący w nowych piastach do mojego Audi S4 B5, bo te kołnierze mają prawie półtorej cm wysokości, ale poza tym nigdy wcześniej nie toczyłem całych lic piast, bo łatwiej i lepiej było kupować nowe. Ja widzę to tak, że przednie chwytam z tylu po wewnętrznej (tam gdzie tocznia łożyska), tylne po zewnętrznej (również tam gdzie łożyska). Tylko kwestia jak dużą dokładność ślusarze osiągną na płaszczyźnie lica i prostopadłość wobec osi na przeciętnej ślusarskiej tokarce. Niestety dowiem się dopiero po montażu łożyska i do piasty... Poza tym, czy samo wyrównanie płaszczyzny rozwiąże wszystkie problemy związane z pokrzywieniem płaszczyzny.








Podobne tematy Zwiń