Piasty przód + tył W201
#1
Napisano 05 sierpnia 2020 - 17:29
jestem na etapie montażu układu hamulcowego takiego jaki był w Cosworthie. Podczas prac okazało się, że wszystkie piasty kół mają bicia ponad dopuszczalną normą.
Niestety widzę, że na rynku kompletnie nie idzie zakupić nowych piast przednich. Tylne, które w zamienniku były produkowane prawdopodobnie tylko przez Mapco zasadniczo są już niedostępne, prócz popularnego portalu aukcyjnego, gdzie sprzedający sprzedaje je za podwójną cenę.
Czy komuś udało się zaadoptować jakieś piasty z innych modeli? Jakieś inne sprawdzone pomysły? Ktoś kiedyś toczył piasty z powodzeniem?
#2
Napisano 06 sierpnia 2020 - 08:53
Same hamulce z 16v to tak naprawdę hamulec z w124 3.0E, czyli 284x22 z przodu i 258x9 które były w każdym zwykłym w201 i w124, tylko zacisk jest z w124, czyli na grubszy klocek niż w w201 (tam jeszcze wychodziły dwie średnice tłoczka, chyba to zależało od rocznika). Więc piasty jak się nie mylę też są zwykłe/standardowe.
I tak poza tematem, w Mercedesie nie było wersji Cosworth, oni ogarnęli głowicę do silnika 2.3E-16 i tyle
#3
Napisano 06 sierpnia 2020 - 09:10
#5
Napisano 06 sierpnia 2020 - 11:55
https://photos.app.g...6AsJZWdw8yNDtb7
Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 06 sierpnia 2020 - 12:04
#6
Napisano 06 sierpnia 2020 - 12:39
Oczywiście jestem świadomy, że piasty pasują np z 124, ponieważ tak podają katalogi producenta. Moje pytanie raczej wychodziło o kolejny krok do przodu - czy pasują od czegoś, czego w katalogu nie uwzględniono, bo np. otwór pod śrubkę centrującą felgę jest w innej pozycji.
Wiem, że to jak z Seatem Ibizą z systemem zasilania Porsche, ale od dzieciaka słyszałem, że 2.3-16 był z przydomkiem Cosworth i wolę tak dalej myśleć. Fajnie brzmi
Nie bardzo rozumiem W0jta5 co miałeś na myśli z przednimi zaciskami na grubszy klocek, ale z przodu nic się nie różni. Zaciski, jarzma, tarcze, klocki mają te same numery w w201 2.3-16 i w124. Z tyłu zaciski były tylko pod jedną średnicę tłoczka. Były za to o dwóch różnych głębokościach tłoczków. 26,6, albo 28,5 mm. Klocki były te same.
Oczywiście zestaw nie jest wyciągnięty z 2.3-16, ale są to dokładnie te same części które znajdowały się w nim. A że nie każdy jest tutaj specem, to nie chciałem rozpoczynać niepotrzebnej dyskusji na inny temat, W0jte5
No cóż, skoro nie jesteście w stanie mi czegoś sprytnego doradzić, to bliżej przyjrzę się toczeniu całych lic piast na tokarce, albo znajdę piastę która podejdzie bez modzenia, albo po dorobieniu tulejki.
Dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam.
Użytkownik WojtasTaba edytował ten post 06 sierpnia 2020 - 12:54
#7
Napisano 06 sierpnia 2020 - 13:29
Użytkownik WojtasTaba edytował ten post 06 sierpnia 2020 - 13:30
#8
Napisano 07 sierpnia 2020 - 08:25
Użytkownik SuperBuster11 dnia 06 sierpnia 2020 - 11:55 napisał
Użytkownik WojtasTaba dnia 06 sierpnia 2020 - 13:29 napisał
Użytkownik WojtasTaba dnia 06 sierpnia 2020 - 12:39 napisał
Szukałbym używanych w dobrym stanie i je doprowadził do ładu o ile używasz auta na co dzień. Jak 'projekt' to swoje zwoź do podrównania i do cynku je.
Kooperacji chyba żadnych nie było, by mercedesowskie części z tamtych lat były w pojazdach innych marek.
#9
Napisano 07 sierpnia 2020 - 13:18
Jak bardzo jest krzywa? Pierwsza zwrotnica potrafi się pogiąć a piasta prosta zostaje.
Trochę zabawy jest ale można ją przetoczyć by uzyskać idealną powierzchnię.
#10
Napisano 07 sierpnia 2020 - 15:11
@Ukania, przerabiałeś temat? Kiedyś przetaczałem kołnierz centrujący w nowych piastach do mojego Audi S4 B5, bo te kołnierze mają prawie półtorej cm wysokości, ale poza tym nigdy wcześniej nie toczyłem całych lic piast, bo łatwiej i lepiej było kupować nowe. Ja widzę to tak, że przednie chwytam z tylu po wewnętrznej (tam gdzie tocznia łożyska), tylne po zewnętrznej (również tam gdzie łożyska). Tylko kwestia jak dużą dokładność ślusarze osiągną na płaszczyźnie lica i prostopadłość wobec osi na przeciętnej ślusarskiej tokarce. Niestety dowiem się dopiero po montażu łożyska i do piasty... Poza tym, czy samo wyrównanie płaszczyzny rozwiąże wszystkie problemy związane z pokrzywieniem płaszczyzny.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Głośniki przód w201 |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | WKD622 |
|
||
Zawieszenie tył 124 coupe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Symon84 |
|
||
[W201] wymiary stabilizatorów przód tył przy silniku 2.6 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | gisek |
|
||
[w124] Elektryczne szyby przód - przestały działać |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | adrian124 |
|
||
[W201/W124] Wymiana łożyska koła tył |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Ad77 |
|
|