Skocz do zawartości




- - - - -

E320 automatyczna skrzynia 4 biegi


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Krzylis


  • Postów: 6
  • Na forum od: 02 lis 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2021 - 22:50

Witajcie,

Szykuje się powoli do wymiany oleju w skrzyni automatycznej i przy okazji chciałbym zdiagnozować/naprawić jedną nieprawidłowość.
Przy przełączaniu z biegu 2 na 3 za każdym razem jest wyraźne ślizganie.

Polecicie kogoś sprawdzonego najlepiej w Warszawie ?
co może być przyczyną i czy wysoki będzie koszt naprawy ?



#2 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2021 - 23:58

Jak masz uślizg, to nie ma sensu oleju wymieniać. Prawdopodobnie kończą się tarczki w koszu K1 (z przodu skrzyni). Przy okazji dobrze by było wymienić tarczki od wstecznego, bo te są najsłabsze w całej skrzyni. Co do kosztów, to w zależności co jeszcze jest zużyte mogą wynieść do kilku tyś zł. Ale bez rozebrania skrzyni ciężko to ocenić. Jeśli liczyć wymianę samych tarczek, to zamienniki kupisz w granicach kilkuset zł.

#3 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 14 czerwca 2021 - 07:33

Jeżeli tylko pojawia się to przy zmianie z 2 na 3, to może być też problem z zaworkiem K1 w płycie sterującej.
Najprościej byłoby spuścić trochę oleju i zobaczyć, czy jest czarny, ma w sobie dużo syfu i czy nie śmierdzi spalenizną.

#4 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 czerwca 2021 - 09:56

To już chyba lepiej zdjąć miskę. Wtedy dopiero widać co się tam dzieje :)

#5 Offline   Krzylis


  • Postów: 6
  • Na forum od: 02 lis 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 czerwca 2021 - 21:28

dzięki. wstrzymuje sie z wymiana i będę szukał kogoś kto ogarnie temat całościowo

#6 Offline   Walgoz


  • Postów: 37
  • Na forum od: 04 lis 2019
  • Miejscowość: Krotoszyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w211

Napisano 21 czerwca 2021 - 08:24

Witam

Przerabiałem temat zaworków ,najpierw wymieniłem ten tańszy czyli same sprężynki a potem ten droższy z tłoczkiem.Niestety nadal była flara miedzy 2 a 3 biegiem i w moim przypadku nic to nie pomogło aczkolwiek niektórym forumowiczom taki zabiegł pomógł- takprzynajmniej napisali.
W tej chwil samochód jest w eRJot w Toruniu bo zdecydowałem sie na kompleksowy przegląd /remont no i co najważniejsze -regulacja w samochodzie po remoncie.Skrzynia ciekła w kilku miejscach więc i tak była do wyciągnięcia.








Podobne tematy Zwiń