Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Opis instalacji Webasto Thermo Top Evo


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   romtum


  • Postów: 6
  • Na forum od: 06 sie 2020
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 grudnia 2021 - 16:14

Niedawno zamontowałem do swojego W124 Webasto Thermo Top Evo, wykorzystałem oryginalny timer od W124, więc oryginalność wnętrza jest zachowana. Pozwoliłem sobie szczegółowo opisać proces montażu i opublikować go na swojej stronie: https://slomkowski.e...o-installation/

Zapraszam do dyskusji i zadawania pytań.



#2 Offline   rzel


  • Postów: 224
  • Na forum od: 07 sty 2017
  • Miejscowość: rzeszowskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 stycznia 2022 - 22:50

Gratulacje. Może kiedyś skorzystam z tego manuala. Na razie poszedłem po najmniejszej linii oporu i zainstalowałem na wężach elektryczną grzałkę 2000W 240V wraz pompką obiegową.

#3 Offline   romtum


  • Postów: 6
  • Na forum od: 06 sie 2020
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 stycznia 2022 - 15:49

Ciekawe rozwiązanie; widzę, że stosowane jest często w krajach skandynawskich. A ta grzałka steruje też nadmuchem w kabinie?

#4 Offline   rzel


  • Postów: 224
  • Na forum od: 07 sty 2017
  • Miejscowość: rzeszowskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 stycznia 2022 - 17:02

Nie steruje nadmuchem. W przeciwieństwie do zaprezentowanego w tym temacie majstersztyku - moja grzałka to tani prymityw chiński za około 200zł dostępny na alliiex. Grzałka ma własną pompkę obiegową, więc ominąłem fabryczną pompkę i zaworki, dałem trójnik i za nim własny ręczny termiczny zawór dzięki czemu wybieram jakim obiegiem ma płynąć płyn. Podgrzany płyn płynie przez nagrzewnicę więc cieplejsze powietrze grawitacyjnie leci na przednią szybę i w razie czego ją odmraża, dalej płynie do silnika i z niego z powrotem na grzałkę. Grzałka ma zabezpieczenie termiczne i wyłącza się jak płyn nagrzeje się do 60 stopni, a gdy się wychłodzi to cykl się powtarza. Podłączam to do gniazdka z pilotem, więc mogę z domu włączać pilotem w dowolnej chwili, czyli moja grzałka działa tylko w domu, a webasto zawsze i wszędzie.

Dołączona grafika

#5 Offline   romtum


  • Postów: 6
  • Na forum od: 06 sie 2020
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2022 - 23:56

A jak wyprowadzone jest zasilanie 230 V na zewnątrz auta?

#6 Offline   rzel


  • Postów: 224
  • Na forum od: 07 sty 2017
  • Miejscowość: rzeszowskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 stycznia 2022 - 11:22

Można przerobić jedną wtyczkę z zestawu Defy i dać gniazdo w zderzak. https://www.sklep.un...-230v-defa.html

Ja mam zwykłą wtyczkę w komorze silnika, bo i tak muszę otworzyć maskę by sterować zaworem dołożonym przeze mnie do instalacji wodnej.








Podobne tematy Zwiń