Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Ubytek płynu chłodniczego


47 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 123
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 17 sierpnia 2022 - 22:17

Ja do w201 kupiłem chłodnicę marki Nissens.
Nie wiem czy to dobry wybór problemów z temperaturą nigdy nie miałem, a poprzednia (nie oryginalna) była pęknięta.
Ogólnie najczęściej części kupuję na allegro, a robię sam.
Co do sprzęgła wiskotycznego, to zostawiłbym je na następny etap, a w pierwszym podejściu zajął się chłodnicą i termostatem. No i zbiornik oczywiście.
Dodam jeszcze, że mało docenianym elementem jest... korek zbiornika wyrównawczego.
Ja swój sprawdziłem i w ogóle nie trzymał nadciśnienia. Oczywiście kupiłem w ASO nowy. Nie było drogo. Sprawdziłem i trzyma ciśnienie bardzo dobrze.

Użytkownik SQ5NAZ edytował ten post 17 sierpnia 2022 - 22:18




#22 Offline   Damian85


  • Postów: 193
  • Na forum od: 15 lip 2014
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201

Napisano 17 sierpnia 2022 - 22:33

Czarownica, zacznij od najtańszych rzeczy do sprawdzenia. Wisko zostaw na później.
Cześci kupuję przeważnie w motoryzacyjnych. Dzwonie po kilku sklepach i patrzę gdzie jest najtaniej. Wymieniam sam.
FEBI z tego co wiem, to nie jest producent części, tylko pakowacz. Więc w dwóch identycznych pudełkach z logo FEBI mogą być części od dwóch różnych producentów. I tu jest loteria trochę. Możesz trafić coś dobrego, jak i coś klasę niżej. Ja ogólnie staram się unikać FEBI.

Użytkownik Damian85 edytował ten post 17 sierpnia 2022 - 22:48


#23 Offline   Czarownica


  • Postów: 167
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Łowicz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Służbowe Yaris

Napisano 18 sierpnia 2022 - 07:15

No to w takim razie powoli biorę się za naprawy ;)

Wiem, że korek od zbiorniczka jest ważny temu tez myśle swój tak czy siak zostawić na wszelki, bo jest dobry ;)

Będę dawać znać jak idą prace remontowe, pewno w przyszłym tygodniu l, bo wcześniej niż w sobotę raczej nic palcem nie kiwne.

#24 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 sierpnia 2022 - 08:16

Co do wiskozy:

 Użytkownik Ukaniu dnia 12 kwietnia 2008 - 20:52 napisał

Kupujesz w sklepie modelarskim olej silikonowy do dyferencjałów o lepkosci 5000 (25zł 50 ml).
Odginasz zaczepy bimetalu tak aby go przesunąć w bok na tyle aby wyszedł mosiężny pręcik umieszczony w uszczczelce. Nie wolno bimetalu wyginać do góry.
Wlewasz strzykawką olej przez dziurkę tak aby poziom sięgał do niej. Wiskoza ma stać pionowo a dziurka ma być w najniższym miejscu.
To jest sposób, który wypraktykowałem sam (lepkość i poziom napełnienia) i działa :-)


#25 Offline   Czarownica


  • Postów: 167
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Łowicz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Służbowe Yaris

Napisano 18 sierpnia 2022 - 09:38

W0jta5 widziałam to wczoraj jak buszowałam po forum ;) stwierdziłam, że sprawdzę, a co mi tam nim będę się szarpać na druga ;)

#26 Offline   Czarownica


  • Postów: 167
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Łowicz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Służbowe Yaris

Napisano 19 sierpnia 2022 - 08:28

Słuchajcie czy do tej wisko może być olej do dyfra 50w40? Czy będzie za rzadki?

Ktoś coś?

#27 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 123
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 19 sierpnia 2022 - 10:34

Myślę, że to nie to.
Do sprzęgieł lepkościowych jest okej silikonowy. On też ma różne lepkości.

I jeszcze jedno. Są opinie, że sprzęgieł lepkościowych się nie naprawia. Niektórym się udaje.
Ja mam w beczce takie sprzęgło i mam wrażenie, że ono jest sklejone cały czas. Nie jest w stanie na zimnym silniku zatrzymać wentylatora patykiem. Z przodu chłodnicy po przyłożeniu dłoni czuć ssanie, jakby odkurzacz stał pod drugiej stronie.

Użytkownik SQ5NAZ edytował ten post 19 sierpnia 2022 - 10:37


#28 Offline   Czarownica


  • Postów: 167
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Łowicz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Służbowe Yaris

Napisano 19 sierpnia 2022 - 12:27

No dobra w takim razie szukam sylikonowego.

Spróbować naprawić zawsze można inna sprawa co z tego wyjdzie, ale skoro nie działa to chyba gorzej nie zepsuje ;)

Od kiedy w naprawach gwiazdy zaczęła przyświecać mi ta zasada, jakoś lepiej mi wszystko wychodzi ;)

A jak się wkurzę to złom (ostatnio w cenie ponoć) :hahaha:

Och i tak abstrahując od napraw. Od kiedy mam tego balerona moim ulubionym elementem naprawiania go, jest chodzenie po sklepach motoryzacyjnych i rozmowy z pracującymi tam miłymi panami :lol:

Jeszcze nie trafiłam na takiego, który nie byłby zdziwiony moim zainteresowaniem w kwestii napraw własnego wozidła. Raz usłyszałam nawet nie lada komplement, że trafiali się faceci, którzy nie umieli nazwać części po która do samochodu przyszli, a tu kobieta nie dość, że z cała litania to jeszcze konstruktywnie porozmawia :hahaha:

Użytkownik Czarownica edytował ten post 19 sierpnia 2022 - 12:35


#29 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 123
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 20 sierpnia 2022 - 17:51

Moim zdaniem jeżeli chłodnica jest zatkana syfem, to nie pomoże nawet najlepszy wentylator.

A panowie że sklepów pewnie są zdziwieni, bo nigdy jeszcze nie spotkali czarownicy. :P

#30 Offline   Czarownica


  • Postów: 167
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Łowicz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Służbowe Yaris

Napisano 20 sierpnia 2022 - 21:30

Najbardziej rozwaliła mnie rozmowa z panem z serwisu mercedesa ;) tak z ciekawości zadzwoniłam zapytać ile u nich kosztuje wymiana oleju ;)

Pan: a to zależy wie Pani jaka skrzynia…
Ja: wiem skrzynia 722.4 (tu podałam resztę numeru teraz nie pamietam ;) ) wg specyfikacji wchodzi 6,6 litra olej ATF czerwony.
Pan: yyyyyyy
Ja: Cenę za litr oleju panu podpowiedzieć żeby powiedział mi Pan kwotę samej usługi?
Pan: yyyyyyyy jest Pani pierwszą kobieta z która rozmawiam, która wie jaki ma numer skrzyni biegów i jaki się do niej leje olej. Zwykle ledwo pamietaja jaki maja silnik, model i rok produkcji. Chwilkę sprawdzam cenę.

:hahaha:

Bez kitu gość potrzebował chwili, żeby przyswoić nadmiar informacji :lol:

Wstrętna czarownica :hahaha:
Baba Jaga co zamiast Jasia i Malgosi zjada serwisantów na deser :hahaha:

Zbiorniczek i czujniczek w bagażniku. Olej sylikonowy w podróży. Baleronik umyty i odkurzony błyszczy jak psu jajka na Wielkanoc i tyle z roboty może jutro, bo jakoś weny nie mam. Siły starczyło mi na walkę z brudem :)








Podobne tematy Zwiń