Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Tylne Zawieszenie kombi - Pomoc


102 odpowiedzi w tym temacie

#81 Offline   Piotra


  • Postów: 108
  • Na forum od: 31 sie 2010
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ford Capri

Napisano 18 kwietnia 2011 - 17:22

Niestety nie wiem, wiem tylko tyle, że były dwie grubości i obie grubsze niż przewody hamulcowe. Ale niestety nie wiem bo sam tego nie robiłem.



#82 Offline   mario123


  • Postów: 4
  • Na forum od: 29 sty 2009
  • Miejscowość: Rybnik

Napisano 18 kwietnia 2011 - 21:01

dzieki za odpowiedz - dzis napisałem do serwisu MB w sosnowcu - zobaczymy cennik przwodów:)

#83 Offline   office84


  • Postów: 4
  • Na forum od: 19 lip 2011

Napisano 19 lipca 2011 - 15:30

czy wszystkie Mercedes-Benz W124 300 DIESEL kombi rocznik 1988r. mialy fabrycznie hydrauliczne zawieszenie ?

#84 Offline   rabat5


  • Postów: 2
  • Na forum od: 11 paź 2010
  • Drugi Mercedes:sprinter 412D

Napisano 31 października 2011 - 21:25

Witam wszystkich forumowiczów. prędzej tylko czerpałem informacje z forum,teraz postanowiłem podzielić się z wami moimi doświadczeniami z nivo i tylnym zawieszeniem (bo w końcu jest czym), do rzeczy: rok temu sprzedałem w201 200d 86 bardzo miłe doświadczenia :D (wszystkopalny silnik) sprawiły ,że kupiłem w124 300td 93r , od pół roku zaczęły mnie wkur...... dźwięki dochodzące z tyłu auta po wjechaniu w dziurę wielkości północnej karoliny, najpierw urwałem mocowanie stabilizatora na którym jak wszyscy już wiemy zamocowana jest regulacja nivo, mechanik pospawał (zrobiłem jak umiałem powiedział) od tamtej pory auto już nie podnosiło i nie opuszczało, z okazji tego że przez kilka dni jeździłem na napompowanych siłownikach to wytłukłem jeden dolny wahacz, jakby tego było mało dwa miechy temu mocowanie tylnego wózka na wskutek przegnicia też się urwało (myślałem że to to poduszki tylnego wózka ale....)postanowiłem definitywnie z tym wszystkim zrobić porządek. Mój mietek najpierw pojechał do blacharza który wyspawał mi nowe mocowania, o poprawieniu tych od stabilizatora oczywiście zapomniał i zrobiłem to sam przy wymianie wahaczy, z okazji że auto było już u góry i miałem chwilę żeby tym się zająć a warsztat mam pod nosem postanowiłem wymienić wszystko co jest tylko możliwe tj: wszystkie wahacze,poduszki,tuleje itd,itp ostały się jedynie łączniki stabilizatora, wszystko firmy swag, całość 1035zł (znajoma w sklepie z częściami) ;) . No i się zaczęło: przegnity przewód zasilający do rozdzielacza nivo, mój mechanik pierwszy raz miał z tym oczywiście do czynienia, pojechałem do firmy która zarabia przewody, 3,8m 65 zł. Wymieniliśmy,tyle wiedział mechanik,resztę zrobiłem tak jak pisali koledzy na forum, jeden pilnuje zbiorniczka , założyłem wężyk na odpowietrznik i na odpalonym silniku w każdej pozycji położenia dźwigienki odpowietrzałem układ( olej na gębie kilka razy :oops: ) Całość działa :) jest tylko jeszcze małe ale, do sprawdzenia są jeszcze gruchy bo mocowania amorów (siłowników) są ok.Pozdrawiam

#85 Offline   Andrzejkudowa


  • Postów: 255
  • Na forum od: 27 paź 2009
  • Miejscowość: Kudowa-Zdrój
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 200D
  • Inne auto:Ford Sierra OHC EFI, Audi 80

Napisano 24 lutego 2012 - 14:18

Podepnę się.
Czy belka z kombi pasuje do sedana, bo mam ładną kompletną z kombi. Na pewno wahacze trzeba zmienić, bo są pod amory NIVO, czy reszta jest taka sama jak w kombi ?

Dołączona grafika

Moja belka tylna(sedan) jest w opłakanym stanie, wiek i korozja zrobiła swoje, dodatkowo spawany jest jeden uchwyt od drążka do ustawiania zbieżności a na całej wychodzą dziury jak ser szwajcarski.
Tą z kombi mam wyciągniętą, poszłyby od razu wszystkie nowe gumy(Lemfordera) i łożyska, pewnie z 1000zł ale spokój na lata.

A tak wygląda mocowanie, niby mocno posmarkane, ale jakoś strach jeździć.
Dołączona grafika

#86 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 25 lutego 2012 - 20:47

Podaj VIN swojego auta i auta dawcy z którego pochodzi auto to mogę Ci sprawdzić w EPC. Ew. tylko twój VIN i dane auta z którego jest belka kombi (rocznik, pojemność) Nie pamiętam już dobrze ale jak obrócisz belkę to powinna być na niej duża naklejka z barkodem i nr. części jak jest (czytelna) to zrób fotkę. Może uda się to sprawdzić.

#87 Offline   Andrzejkudowa


  • Postów: 255
  • Na forum od: 27 paź 2009
  • Miejscowość: Kudowa-Zdrój
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 200D
  • Inne auto:Ford Sierra OHC EFI, Audi 80

Napisano 26 lutego 2012 - 11:45

Vin: WDB1240261A546656

Belka jak na foto, podobno z kombi 3,0

Z góry dziękuję

Dołączona grafika

#88 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 26 lutego 2012 - 16:15

Belka w twoim aucie ma 5 zamiennych nr katalogowych natomiast ta z kombi przy założeniu że jest to od 300D lub ew. benzyna powinna podejść.
Ostatni (najnowszy) nr kat. od Twojej belki pokrywa się z nr kat do kombi. Pamiętaj że sprawdzałem tylko nr kat. samej belki tzn. ramy pomocniczej.

#89 Offline   Andrzejkudowa


  • Postów: 255
  • Na forum od: 27 paź 2009
  • Miejscowość: Kudowa-Zdrój
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 200D
  • Inne auto:Ford Sierra OHC EFI, Audi 80

Napisano 27 lutego 2012 - 11:32

Dzięki, w piątek chciałbym zabrać się za wymianę.
Najpierw czyszczenie i malowanie farbą antykorozyjną, potem nowe gumy belki Lemfordera, i nowe gumy mostu Lemfordera.
Przy okazji nowa konserwacja pod belką i dokładna ocena stanu jej mocowania do podwozia.

#90 Offline   alfasamiec


  • Postów: 69
  • Na forum od: 26 wrz 2009
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 września 2012 - 23:39

padł mi siłownik tył kombi nivo moj ma oznaczenie cyfra 7 ale sa takie z innymi numerkami jaka jest roznica i czy sie tym przejmowac??czy z modelu W 210 podejda?

Użytkownik alfasamiec edytował ten post 16 września 2012 - 23:48









Podobne tematy Zwiń