Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Tylne Zawieszenie kombi - Pomoc


102 odpowiedzi w tym temacie

#91 Offline   R0bby


  • Postów: 68
  • Na forum od: 05 lip 2012
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 września 2012 - 19:11

Witam,

Od 2 miesięcy jeżdżę meśkiem i od samego początku wydawało mi się dziwne, że tak zawieszenie buja. Ale myślałem że ten typ tak ma. Ale ostatnio jechałem na tylnym siedzeniu i to jest niemożliwe żeby tak tył miał skakać. Z tego co piszą w tym wątku winne są "gruchy". Mogę coś zrobić, żeby to zweryfikować? A może coś można podregulować? A te gruchy to jestem wstanie sam wymienić w garażu bez kanału czy się za to nie brać?

Gdy kupiłem samochód to w zbiorniku płynu hydraulicznego brakowało ok. 700 ml. Dolałem i płynu nie ubywa. Auto stoi raczej równo.



#92 Offline   R0bby


  • Postów: 68
  • Na forum od: 05 lip 2012
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 września 2012 - 14:26

A co koledzy myślą o regenerowanych gruchach sprzedawanych przez tą chwaloną gdańską firmę na literę N? Dwa lata gwarancji i 160 zł, czyli trochę więcej niż nie sprawdzane używki.

#93 Offline   R0bby


  • Postów: 68
  • Na forum od: 05 lip 2012
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 września 2012 - 10:07

Prosiłbym o pomoc w temacie wymiany gruch. Chodzi mi o weryfikację czy dobrze się za to zabieram.

Strona kierowcy
Dołączona grafika

Strona pasażera
Dołączona grafika

1. Odkręcam przewód oznaczony 1 (klucz 11).
2. Odkręcam kluczem imbusowym przewód oznaczony 2 (imbus 10).
3. Odkręcam trzy nakrętki, którymi przykręcone są gruchy.
4. Wyciągam gruchy od góry.
Skręcam w odwrotnej kolejności. I to samo po stronie pasażera.

I co dalej: czy jest wymagane odpowietrzenie układu i czy do tego służy zaznaczony dinks na drugim zdjęciu?
Ewentualnie o czym jeszcze należy pamiętać.

I jeszcze jedno - czy jak kupię gruchy to w komplecie będzie śruba imbusowa z pierwszego zdjęcia. Bo morduję się z nią niemiłosiernie i nie wiem czy nie zniszczę jej przy odkręcaniu.

#94 Offline   R0bby


  • Postów: 68
  • Na forum od: 05 lip 2012
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 października 2012 - 08:26

A mógłbyś napisać jaki jest koszt kupna/dorobienia tych rurek? Niestety, w wyszukiwarce części nie potrafię tego znaleźć.

#95 Offline   adamooz


  • Postów: 28
  • Na forum od: 12 lis 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Miałem S124 kombi ukradli we Wrocku

Napisano 17 listopada 2012 - 23:18

Mogę dopisać się do tematu?
Kombi 2.5d 90km 1991r.S124
Padło mi nivo z tyłu płyn wyleciał.
Patrzyłem rurka strzeliła między regulatorem a gruszką nivo...
Byłem u trzech mechaników we Wrocku ale żaden nie chce tego ruszyć.
Znacie kogoś kto to dorobi we Wrocławiu,
Dodam ze nivo działało zrobiłem jakieś 10tyś km i było dobrze.
Prosze o pomoc adamooz@poczta.fm dziekuję
kupiłem już płyn do niwo.

Użytkownik Lord Zekanda edytował ten post 18 listopada 2012 - 00:40


#96 Offline   mbaszyns


  • Postów: 310
  • Na forum od: 27 gru 2007
  • Miejscowość: był Wrocław, Kraków, teraz okolice Wieliczki..
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kia Sorento 3.3 V6 2007

Napisano 21 listopada 2012 - 10:17

Wyświetl postUżytkownik adamooz dnia 17 listopada 2012 - 23:18 napisał


Byłem u trzech mechaników we Wrocku ale żaden nie chce tego ruszyć.


a u kogo byłeś?

#97 Offline   harrods


  • Postów: 23
  • Na forum od: 29 kwi 2013
  • Miejscowość: szczecin
  • Mercedes:W124 3.6E AMG – M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E34 M5 Touring 93'

Napisano 27 czerwca 2013 - 09:12

podepnę się pod ten temat bo też dotyczy amortyzatorów z NIVO tył
muszę jeden wymienić bo cieknie
i pytanie odnośnie wymiany
jak wyjąć amor żeby płyn nie wyleciał? zaślepić czy miska i zebrać płyn?

#98 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 czerwca 2013 - 09:15

Na górze regulatora wysokości masz "wentylek". Postaw samochód na kołach, nałóż wężyk na wentylek, popuść i zbierz uciekający płyn. Bez tego, przy popuszczeniu przewodu hydraulicznego amorka zafundujesz sobie olejowy prysznic.

#99 Offline   harrods


  • Postów: 23
  • Na forum od: 29 kwi 2013
  • Miejscowość: szczecin
  • Mercedes:W124 3.6E AMG – M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E34 M5 Touring 93'

Napisano 27 czerwca 2013 - 12:28

a z układu nic nie poleci? bo skądś ten wentylek trzeba odkręcić.

#100 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 czerwca 2013 - 14:06

Po to na ten wentylek zakładasz wężyk, żeby złapać uciekający płyn. Wiadomo, że trochę ucieknie na ziemię, więc z litr ZHM'u wypadałoby mieć w rezerwie.








Podobne tematy Zwiń