Witam,
Od 2 miesięcy jeżdżę meśkiem i od samego początku wydawało mi się dziwne, że tak zawieszenie buja. Ale myślałem że ten typ tak ma. Ale ostatnio jechałem na tylnym siedzeniu i to jest niemożliwe żeby tak tył miał skakać. Z tego co piszą w tym wątku winne są "gruchy". Mogę coś zrobić, żeby to zweryfikować? A może coś można podregulować? A te gruchy to jestem wstanie sam wymienić w garażu bez kanału czy się za to nie brać?
Gdy kupiłem samochód to w zbiorniku płynu hydraulicznego brakowało ok. 700 ml. Dolałem i płynu nie ubywa. Auto stoi raczej równo.
1
[w124] Tylne Zawieszenie kombi - Pomoc
Rozpoczęty przez Szalap, lip 13 2008 11:39
102 odpowiedzi w tym temacie
#91
Napisano 22 września 2012 - 19:11
#92
Napisano 23 września 2012 - 14:26
A co koledzy myślą o regenerowanych gruchach sprzedawanych przez tą chwaloną gdańską firmę na literę N? Dwa lata gwarancji i 160 zł, czyli trochę więcej niż nie sprawdzane używki.
#93
Napisano 28 września 2012 - 10:07
Prosiłbym o pomoc w temacie wymiany gruch. Chodzi mi o weryfikację czy dobrze się za to zabieram.
Strona kierowcy
Strona pasażera
1. Odkręcam przewód oznaczony 1 (klucz 11).
2. Odkręcam kluczem imbusowym przewód oznaczony 2 (imbus 10).
3. Odkręcam trzy nakrętki, którymi przykręcone są gruchy.
4. Wyciągam gruchy od góry.
Skręcam w odwrotnej kolejności. I to samo po stronie pasażera.
I co dalej: czy jest wymagane odpowietrzenie układu i czy do tego służy zaznaczony dinks na drugim zdjęciu?
Ewentualnie o czym jeszcze należy pamiętać.
I jeszcze jedno - czy jak kupię gruchy to w komplecie będzie śruba imbusowa z pierwszego zdjęcia. Bo morduję się z nią niemiłosiernie i nie wiem czy nie zniszczę jej przy odkręcaniu.
Strona kierowcy
Strona pasażera
1. Odkręcam przewód oznaczony 1 (klucz 11).
2. Odkręcam kluczem imbusowym przewód oznaczony 2 (imbus 10).
3. Odkręcam trzy nakrętki, którymi przykręcone są gruchy.
4. Wyciągam gruchy od góry.
Skręcam w odwrotnej kolejności. I to samo po stronie pasażera.
I co dalej: czy jest wymagane odpowietrzenie układu i czy do tego służy zaznaczony dinks na drugim zdjęciu?
Ewentualnie o czym jeszcze należy pamiętać.
I jeszcze jedno - czy jak kupię gruchy to w komplecie będzie śruba imbusowa z pierwszego zdjęcia. Bo morduję się z nią niemiłosiernie i nie wiem czy nie zniszczę jej przy odkręcaniu.
#94
Napisano 18 października 2012 - 08:26
A mógłbyś napisać jaki jest koszt kupna/dorobienia tych rurek? Niestety, w wyszukiwarce części nie potrafię tego znaleźć.
#95
Napisano 17 listopada 2012 - 23:18
Mogę dopisać się do tematu?
Kombi 2.5d 90km 1991r.S124
Padło mi nivo z tyłu płyn wyleciał.
Patrzyłem rurka strzeliła między regulatorem a gruszką nivo...
Byłem u trzech mechaników we Wrocku ale żaden nie chce tego ruszyć.
Znacie kogoś kto to dorobi we Wrocławiu,
Dodam ze nivo działało zrobiłem jakieś 10tyś km i było dobrze.
Prosze o pomoc adamooz@poczta.fm dziekuję
kupiłem już płyn do niwo.
Kombi 2.5d 90km 1991r.S124
Padło mi nivo z tyłu płyn wyleciał.
Patrzyłem rurka strzeliła między regulatorem a gruszką nivo...
Byłem u trzech mechaników we Wrocku ale żaden nie chce tego ruszyć.
Znacie kogoś kto to dorobi we Wrocławiu,
Dodam ze nivo działało zrobiłem jakieś 10tyś km i było dobrze.
Prosze o pomoc adamooz@poczta.fm dziekuję
kupiłem już płyn do niwo.
Użytkownik Lord Zekanda edytował ten post 18 listopada 2012 - 00:40
#97
Napisano 27 czerwca 2013 - 09:12
podepnę się pod ten temat bo też dotyczy amortyzatorów z NIVO tył
muszę jeden wymienić bo cieknie
i pytanie odnośnie wymiany
jak wyjąć amor żeby płyn nie wyleciał? zaślepić czy miska i zebrać płyn?
muszę jeden wymienić bo cieknie
i pytanie odnośnie wymiany
jak wyjąć amor żeby płyn nie wyleciał? zaślepić czy miska i zebrać płyn?
#98
Napisano 27 czerwca 2013 - 09:15
Na górze regulatora wysokości masz "wentylek". Postaw samochód na kołach, nałóż wężyk na wentylek, popuść i zbierz uciekający płyn. Bez tego, przy popuszczeniu przewodu hydraulicznego amorka zafundujesz sobie olejowy prysznic.
#99
Napisano 27 czerwca 2013 - 12:28
a z układu nic nie poleci? bo skądś ten wentylek trzeba odkręcić.
#100
Napisano 27 czerwca 2013 - 14:06
Po to na ten wentylek zakładasz wężyk, żeby złapać uciekający płyn. Wiadomo, że trochę ucieknie na ziemię, więc z litr ZHM'u wypadałoby mieć w rezerwie.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Problem z dobraniem tylnego wahacza (zawieszenie koła) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Faithfool |
|
||
[w201/w124] Ogrzewanie tylnej szyby |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | wiilow |
|
||
Demontaż gumowej listwy tylnej szyby w124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kristoff |
|
||
Zawieszenie tył 124 coupe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Symon84 |
|
||
[W124] sprężyna w tylnej rolecie |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|