Skocz do zawartości




* - - - - 1 głosy

[w124] Brak podświetlenia zegarów


69 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   serek_serek


  • Postów: 129
  • Na forum od: 03 maj 2008
  • Miejscowość: Radymno
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 200TD '88
  • Trzeci Mercedes:W210 290TurboDiesel Kombi
  • Inne auto:Vw Kafer _79

Napisano 24 lipca 2008 - 10:42

a sprawdzałeś potencjometr w liczniku? Tym co się ściemnia i rozjaśnia? przykręcone jest jedną śrubką z tyłu licznika co wiąże sięz jego wyjeciem:) coś musi być skoro wywalilo i przestało świecić wyjmij potencjometr i przejzyj go dokładnie mogło tez popalić całkowicie wszystkei żarówki miałem tak u siebie;)
Dołączona grafika Dołączona grafika
Zobacz do tego i daj znać:/ powodzenia :) :/



#12 Offline   bolus1


  • Postów: 5
  • Na forum od: 22 lip 2008
  • Miejscowość: Katowice

Napisano 24 lipca 2008 - 13:46

dzięki za sugestie ale na podstawie wyczytanych tu informacji zacząłem od bezpiecznika i potencjometru, wszystko sprawne 100 % natomiast brak mi zasilania już na nezpieczniku w zegarach pomimo sprawnego bezpiecznika głównego 8A.....

#13 Offline   serek_serek


  • Postów: 129
  • Na forum od: 03 maj 2008
  • Miejscowość: Radymno
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 200TD '88
  • Trzeci Mercedes:W210 290TurboDiesel Kombi
  • Inne auto:Vw Kafer _79

Napisano 24 lipca 2008 - 20:24

a licznik działa?chodzi o podświetlenie? czy wszystko umarło ?

#14 Offline   bolus1


  • Postów: 5
  • Na forum od: 22 lip 2008
  • Miejscowość: Katowice

Napisano 25 lipca 2008 - 06:08

Wszystko działa jak najbardziej poprawnie.... dzisiaj zaczynam kopać po instalacji szukam zasilana ze schematem.....

#15 Offline   serek_serek


  • Postów: 129
  • Na forum od: 03 maj 2008
  • Miejscowość: Radymno
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 200TD '88
  • Trzeci Mercedes:W210 290TurboDiesel Kombi
  • Inne auto:Vw Kafer _79

Napisano 25 lipca 2008 - 20:49

hmmm wiesz co? u mnei było to samo i sie okazało że któraś ścieżka w liczniku jest przefajczona nie ruszałem jzu tego i tylko za radiem podpiąłem osobnym obwodem zailianie z włącznika swiatel i wszystko dziala jak marzenie, licznik sciemniam za pomocą potencjometra a reszta swieci stałym światłem(nie ma mozliwosci sciemniania/rozjaśniania) myślę ze to dobry plan:)

#16 Offline   bolus1


  • Postów: 5
  • Na forum od: 22 lip 2008
  • Miejscowość: Katowice

Napisano 29 lipca 2008 - 06:52

Witam
Tak więc po analizie schematu wygląda to tak : 13 pin okrągłego złącza na licvzniku podaje zasilanie na podświetlenie liczników i reszty lampek. W moim przypadku dopiero użycie sprzętu optycznego w postaci okularów sasiada....:(:] doprowadziło do ustalenia miejsc przepaleń sciueżek na płycie zegarów.,a były aż dwa...!!jedno jak przypuszczam powstało po założeniu żarówek 1,2W w podświetlaniu gałek klimy, wtedy jeszcze podświeietlały zegary, po zrobieniou obejścia od tegoż podświetlenia dopaliłem resztę , tak że niestety Panowie trzeba uważać....:(:):)P> POzdrawiam wszystkicj i dzięki za pomoc!!!!:P:)

#17 Offline   emcer


  • Postów: 16
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Kielce

Napisano 02 stycznia 2010 - 23:01

Powymieniałem prawie wszystkie żarówki w środkowej konsoli, zrobiło się widniej i przyjemniej - nawet z podświetleniem lewarka do zmiany biegów dałem radę ;-) Ale rozwalił mnie środkowy nawiew (wieje zimnym, bo nie mogę go domknąć i nie świeci pokrętło do tego nawiewu) i sam licznik.

Czy ktoś możne mi podpowiedzieć jak wyjąć licznik i na co zwrócić uwagę przy wyciąganiu, by nie urwać jakiegoś kabelka? :drive:
Jak wyjąć środkową kratkę nawiewu? :star:

Jak wyjąć przełącznik/włącznik świateł - wysiadły mi przeciwmgielne/halogeny - coś pyknęło i nastała cichość - wcześniej czasami coś błysnęło, jak go docisnąłem, ale teraz nastała w tym zakresie cisza totalna(niema przeciwmgielnych i halogenów)! :ok:

#18 Offline   emcer


  • Postów: 16
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Kielce

Napisano 03 stycznia 2010 - 00:58

W konkrecie - dzięki bardzo, w między czasie doszukałem zakładki o wyjmowaniu licznika - punkcik dla Ciebie! Już mi trochę ten temat podnosił ciśnienie, teraz przynajmniej wiem za co się złapać!

#19 Offline   Gerri


  • Postów: 2 649
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 03 stycznia 2010 - 14:43

emcer napisał:

Ale rozwalił mnie środkowy nawiew wieje zimnym,
Domknięcie nawiewu reguluje się właśnie tą śrubką imbusową widoczną pomiędzy kratkami. Zamykasz ile się da pokrętłem, a potem dokręcasz śrubkę tak długo aż przestanie wiać.

#20 Offline   emcer


  • Postów: 16
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Kielce

Napisano 03 stycznia 2010 - 16:54

Hm, jutro się do tego wezmę :slinka:)) Ale dzięki - zawsze byłem zdania, ze człowiek uczy się całe życie na błędach, idealnie wręcz, jeśli nie na swoich!

Śrubkę imbusową sprawdzę i zakręcę zresztą zaraz - mam w aucie zimniej niż na zewnątrz, mimo, ze inne grzeją bardzo dobrze :drive:))








Podobne tematy Zwiń