Skocz do zawartości




* - - - - 1 głosy

[w124] Brak podświetlenia zegarów


69 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Kania


  • Postów: 367
  • Na forum od: 14 lip 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 stycznia 2010 - 15:50

Witam!
Odświeżę!

Czy mógłby ktoś napisać jakie są poszczególne żarówki w MB W124??? Czyli:
-podświetlenie zegarów,
-kontrolki sygnalizacyjne w zegarach,
-pokrętła nawiewu,
-pokrętła kratek nawiewu,
-podsufitka,
-lampka do czytania,
-sygn. nie zap. pasów bezp.,
-oświetlenie bagażnika,
-ośw. schowka,
-podświetlenie tablicy rejestracyjnej,
-kierunkowskazy boczne (w błotnikach),
-światła pozycyjne przód,
-pozycje tył


Chodzi mi o precyzyjne podanie oznaczenia żarówek! (np. R5W, T5 1,2W, itp. w przypadku rurkowych także długość)!

W FAQ jest ogólne zdjęcie i nie jest to sprecyzowane!

Chodzi mi o sprecyzowanie i opis w jednym poście, a nie rozrzucenie po całym forum!

[ Dodano: Pią Sty 15, 2010 15:50 ]
Coś tam ustaliłem:
-podświetlenie zegarów -> W3W
-kontrolki sygnalizacyjne w zegarach -> T5 1,2W
-pokrętła nawiewu -> 0,4W (z szarym cokołem z tworzywa - dostępne w ASO)
-lampka do czytania -> R5W
-sygn. nie zap. pasów bezp. -> T5 2W
-światła pozycyjne tył -> R10W
-światła pozycyjne przód -> T4W
-kierunkowskazy boczne (w błotnikach) -> W5W

Poprawcie mnie jeżeli któraś powinna być inna i proszę dopiszcie resztę jeżeli jesteście pewni danej żarówki!



#22 Offline   Gerri


  • Postów: 2 649
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 15 stycznia 2010 - 20:30

Kania napisał:

-pokrętła nawiewu -> 0,4W (z szarym cokołem z tworzywa - dostępne w ASO)
Już tak nie szalej. Za złotówkę są dostępne całoszklane o tej samej mocy. Do prawidłowego działania "szary cokół z tworzywa" jest najzupełniej niepotrzebny

#23 Offline   Kania


  • Postów: 367
  • Na forum od: 14 lip 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 stycznia 2010 - 20:37

Gerri napisał:

Już tak nie szalej.
To nie szaleństwo! Mi chodzi o stosowanie tego, co fabryka zaleca!

#24 Offline   Gerri


  • Postów: 2 649
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 15 stycznia 2010 - 20:53

Jak by to auto miało sto lat - to można by taką dbałość nazwać "utrzymaniem stanu w pełni oryginalnego".
W tym przypadku nie widzę najmniejszego sensu - żaróweczka spełnia tą samą normę, ma tą samą moc i pasuje do oprawki. Ale skoro lubisz wyprawy do ASO i cenę 7-8 złotych za jedną żaróweczkę - to nie będę wnikał... :smile:

#25 Offline   Kania


  • Postów: 367
  • Na forum od: 14 lip 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 stycznia 2010 - 21:21

Gerri napisał:

Ale skoro lubisz wyprawy do ASO i cenę 7-8 złotych za jedną żaróweczkę - to nie będę wnikał... :smile:
Nie robię po to wypraw do ASO tylko na stronę: KLIK

#26 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 15 stycznia 2010 - 21:28

o cholera 2 zlote taniej ;)

#27 Offline   Kania


  • Postów: 367
  • Na forum od: 14 lip 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 stycznia 2010 - 21:34

Bialy napisał:

o cholera 2 zlote taniej
No właśnie! :coto:
Sam zrobiłem zapas 10sztuk!

[ Dodano: Pią Sty 15, 2010 21:34 ]
Ps. A co z moim pytaniem co do oznaczeń poszczególnych żarówek w MB W124 zamieszczonych na poprzedniej stronie??? KLIK

#28 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 września 2010 - 12:11

Witam!

No więc i mi wczoraj przytrafiła się przygoda pt. "w aucie zapadła egipska ciemność".
Postojowe mam, brzęczyk świateł działa, nie mam "jedynie" podświetlenia zegarów i reszty konsoli.
Czyli - albo padł ściemniacz, albo bezpiecznik.

Trzeba wytachać zegary, jak mus to mus.
Z wysunięciem licznika nie było żadnego problemu, bo drogomierz był cofany z osiem razy :) to i licznik się wyjmuje dobrze.
Ale tylko.... kilka cm.
Liczniki mogę wysunąć tylko tyle, że za nimi robi się szczelina na 1 cm... nie sposób wsadzić tam nawet palca, a nie mówić już o odkręceniu linki od prędkościomierza. A linka właśnie jest przeszkodą, bo od podłogi jest już tak naciągnięta, tak ciągnę licznik, że mam wrażenie, że zaraz wyrwie się z zegarów - a tego bym nie chciał.
Miał ktoś taki problem?
Czy linkę jeszcze trzeba z czegoś wyhaczyć? Chociaż nie mam już pojęcia z czego, bo wydaje mi się, że na drodze podłoga-licznik jest w linii prostej...
Czy może mam 6 cm za krótką linkę z jakiegoś magicznego powodu :star: i powinienem ją odkręcić od skrzyni biegów?

Pozdrawiam,
W.

#29 Offline   stachu22


  • Postów: 460
  • Na forum od: 01 kwi 2010
  • Miejscowość: Bytom
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kangoo 1.5/Vectra C 2.2

Napisano 05 września 2010 - 12:41

Powyjmuj dywaniki do litej blachy i spróbuj pociągnąć linkę od podłogi. Mi sie obluzowała ta cała osłona z linki i może se latać w góre i w dół ale za to linka bez problemu wychodzi z licznika :)

#30 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 września 2010 - 14:55

Wygrzebałem wsio do blachy.
Jak linka wychodzi z podłogi to wydłubałem całą tą gumę itp., starałem się uzyskać trochę linki przez ciągnięcie, ale bez skutku.
Licznik jak nie chce wyleźć, tak nie chce...








Podobne tematy Zwiń