Witam, kolegow. Wczoraj pozbylem sie mojej starej fury i teraz szykuje sie na MB. Chce kupic sobie jakiegos E 320T lub E280T z tym ze z tego co widze bardzo ciezko dostac auto z takim silnikiem i reczna skrzynia. Wszystkie auta w ogloszeniach sa na automacie i tu wlasnie jest problem. Jakos nie jestem przekonany do takiej skrzyni. Czy ktos bardziej doswiadczony w tym temacie moze mi napisac jaka jest mniej wiecej roznica w spalaniu miedzy automatem a reczna, czy te skrzynie sa trwale? Czy dajmy na to auto z 200tys przebiegu pojezdzi bezproblemowo jakis czas czy moze trzeba jakis remont robic w niedlugim czasie i czy ewentualny remont takiej skrzyni to duzy wydatek. Bardzo prosze o wyczerpujaca odpowiedz
0
[w124] Dylemat automat vs reczna
Rozpoczęty przez Gość_Skoor_, sie 04 2008 10:29
34 odpowiedzi w tym temacie
#1 Gość__
Napisano 04 sierpnia 2008 - 10:29
#2
Napisano 04 sierpnia 2008 - 10:49
Skoor napisał:
Jakos nie jestem przekonany do takiej skrzyni.
Też nie byłem ;-) .....
Tak na początek niektóre silniki współpracowały wyłącznie z automatem, ale to sprawdzisz w FAQ.
Sprawa trwałości, powiem tak: automat to dość skomplikowane aczkolwiek luksusowe urządzenie (wymaga dopłaty przy zakupie nowego auta). Przy "normalnej" eksploatacji (bez palenia gumy) spokojnie wytrzyma do naprawy głównej silnika a nawet dłużej. Ważne by przestrzegać okresowych wymian oleju i filtra oraz zwracać uwagę na sterowanie, by w przypadku jakichkolwiek zakłóceń w przełączaniu biegów (szarpnięcia) od razu szukać przyczyny, gdyż odkładanie naprawy pociągnie za sobą dość duże koszty. Najczęstsze uszkodzenia ASB to zużyte tarczki, koszt naprawy zaczyna się od około 1500PLN w górę. I czasami w dużą górę, gdyż uszkodzenie płyty sterującej najczęściej prowadzi do szukania innej skrzyni (płyta w ASO około 5kPLN). Nie ma się co czarować, automat jest droższy w obsłudze od manuala i wymaga by przy nim operował doświadczony mechanik. Po za tym układ sterowania z systemem podciśnień, modulatorem też nie każdy potrafi ustawić.
A teraz same dobre rzeczy:
Poprzedni MB miałem z ASB, obecny również ( choć teraz tiptron a to już zupełnie inna bajka jeżeli chodzi o przełączanie biegów i niestety bardzo drogi w ewentualnej naprawie. Posiada również skomplikowane sterowanie elektroniczne a nie mechaniczne jak starsze skrzynie. Jazda automatem to bajka, szczególnie w mieście. Po jasna cholerę deptać miliony razy sprzęgłem i nabawiać się żylaków? Automat zrobi to płynnie, po za tym łatwiej jest manewrować autem z ASB bo operujesz tylko hamulcem (na płaskim terenie). Co do spalania to wszystko zależy od nogi oczywiście. Ale w mieście spalisz mniej, gdyż ASB dąży do szybkiej zmiany biegu na jak najwyższy więc nie ma piłowania. W trasie starsze automaty (4 biegowe) powodują większe spalania (wyższe obroty silnika przy dużych prędkościach).
Ważna sprawa - z doświadczenia wiem iż silniki pracujące z ASB sa mnie wymęczone
Zakończenie: nastepny MB też u mnie będzie automat
#3 Gość__
Napisano 04 sierpnia 2008 - 10:52
Skoor napisał:
Chce kupic sobie jakiegos E 320T lub E280T
Jeśli kombi to moim zdaniem tylko i wyłącznie w automacie.
Skoor napisał:
czy te skrzynie sa trwale? Czy dajmy na to auto z 200tys przebiegu pojezdzi bezproblemowo
Bardzo trwałe jeśli olej i filtry były wymieniane bo niestety wielu sądzi że tego się nie wymienia. Zwróć również uwagę na to, że większość zajechanych silników są w manualu ;-)
Nie bój się tej skrzyni. Bardzo łatwo ją zdiagnozować.
Remont to bardzo duży wydatek a nie każdy mechanik to potrafi.
Jeśli nauczysz się jeździć z automatem to spalanie nie będzie dużo większe od manuala.
Podsumowując z mojej strony: manual w mocniejszych silnikach. Kombi + automat = 100% zadowolenia z jazdy Mercedesem.
#4 Gość__
Napisano 04 sierpnia 2008 - 16:30
To w takim razie, mozecie mi napisac na co ewentualnie zwrocic uwage przy zakupie auta z ASB? Auto chce sprowadzic z dojczland, oni tam raczej dbaja o nie ale nigdy nic nie wiadomo...
#5
Napisano 04 sierpnia 2008 - 16:51
Skoor napisał:
co ewentualnie zwrocic uwage przy zakupie auta z ASB?
Ma po prostu płynnie i bez szarpnięć zmieniać biegi góra/dół. Szczególnie sprawdź na zimnym czy jest OK. Jak ci się uda zajrzeć pod niego to skrzynka ma być sucha. Sprawdź poziom oleju, jego barwę i zapach. Sprawdź na jakimś wzniesieniu czy po puszczeniu hamulca auto stoi w miejscu. Re
#6
Napisano 04 sierpnia 2008 - 17:16
Skoor napisał:
czy te skrzynie sa trwale? Czy dajmy na to auto z 200tys przebiegu pojezdzi bezproblemowo
Kolega Rob dobrze doradza
Ważne jak będziesz się obchodził z gazem...
Jeździłem z manualną w kombi i wole ASB
Rob napisał:
W trasie starsze automaty (4 biegowe) powodują większe spalania (wyższe obroty silnika przy dużych prędkościach).
#7
Napisano 04 sierpnia 2008 - 17:38
Cytat
nie jest tak źle
zapomniałem napisać by podczas testu kolega sprawdził również wyłącznik pod gazem, deptając po prostu do podłogi
#8
Napisano 04 sierpnia 2008 - 17:54
Rob napisał:
zapomniałem napisać by podczas testu kolega sprawdził również wyłącznik pod gazem, deptając po prostu do podłogi
Jak będziesz miał możliwość jazdy próbnej to spróbuj kogoś wyprzedzić wciskając gaz do oporu wtedy powinna nastąpić redukcja biegu tzw. kick-down nie następuje to = problem.
#9
Napisano 04 sierpnia 2008 - 17:57
Automat może trchę szarpać to nie jest bardzo szkodliwe.
Najgorźniejszy jest poślizg: prędkość obrotowa podczas zaminy na bieg wyższy powinna tylko i wyłącznie maleć.
Bieg wsteczny pomimo opóźnienia powinien włączać się pewnie na gorącym silniku.
Najgorźniejszy jest poślizg: prędkość obrotowa podczas zaminy na bieg wyższy powinna tylko i wyłącznie maleć.
Bieg wsteczny pomimo opóźnienia powinien włączać się pewnie na gorącym silniku.
#10 Gość__
Napisano 04 sierpnia 2008 - 20:42
Ławka napisał:
Ważne jak będziesz się obchodził z gazem...
z gazem obchodze sie raczej delikatnie, ale lubie mocne silniki, zapas mocy daje mi, ze tak powiem poczucie bezpieczenstwa
Ławka napisał:
Jeździłem z manualną w kombi i wole ASB
do tej pory mialem manual(3L 220HP), a na automacie jezdzilem tylko kia, ale to tak raczej nie ma porownania (jakas dziwna ta skrzynia byla, 3 bieg wlanczal sie przy 80km/h, czytaj po miescie caly czas na 2-ce) :shock:
No nic od jutra zaczynam poszukiwania, mam nadzieje, ze beda owocne :grin: jesli koledzy bedziecie mieli jeszcze jakies rady to chetnie skorzystam wychodzi na to, ze szukam zadbanego MB w automacie :cool:
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Podpięty [W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | liroy-1 |
|
||
[W124] Zmiana skrzyni manualnej na automat |
Modyfikacje,Tuning | Zbychu2802 |
|
|
|
[W201] Pierwszy automat w życiu brać czy nie brać? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
||
[124] Niedziałający silnik dmuchawy w EKlasse z automatem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | hhaalloo |
|