Witam.
Mam duży problem z moim 124 coupe 2.3 1990. Auto ma instalacje LPG.
Chodzi o to, że niema mocy, a do setki potrzebuje 25 sekund.
Silnik i jego zasilanie sprawdzone dokładnie i za bardzo nie ma się czego czepić.
Zacząłem więc szukać winy w przełożeniu no i tu pojawia się problem z oznaczeniami tych części. Skąd mam wiedzieć że mój most jest odpowiedni(3.46), no bo skrzynia wydaje mi się ta co trzeba.
oznaczenia na moim moście:
z prawej: 31 90 ; 481 +GF+M 5 ; 5899B
z lewej: 481 GGG40 ; 124 351 2501
z tyłu: R124 351 25 08
z vin-u wychodzi że skrzynia powinna być:Transmission 717413 01 678936
oznaczenia na mojej skrzyni:
z lewej: 124 260 47 01 717413 0 167 8936
z prawej: 124 261 0301
Auto sprowadziłem z włoch. Odrazu było słabe i ciężko zapalało, ale miało sparciałą i dziurawą gume pod wtryskiem, przesuniętą klapę spiętrzającą. Myślałem, że po wymianie tych części i po regulacjach odzyska moc, niestety tak sie nie stało.
To mój pierwszy mercedes i pierwszy raz pisze.
0
[w124] Problem z przyśpieszeniem - brak mocy 2.3CE
Rozpoczęty przez hub1, sie 12 2008 18:34
20 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 12 sierpnia 2008 - 18:34
#2
Napisano 12 sierpnia 2008 - 18:46
hub1 napisał:
Chodzi o to, że niema mocy, a do setki potrzebuje 25 sekund.
Silnik i jego zasilanie sprawdzone dokładnie i za bardzo nie ma się czego czepić.
Silnik i jego zasilanie sprawdzone dokładnie i za bardzo nie ma się czego czepić.
Materiały eksploatacyjne wymieniłeś (filtry!)?
Świece zapłonowe, przewody WN w dobrym stanie?
LPG na pewno dobrze wyregulowane?
[ Dodano: Wto Sie 12, 2008 19:46 ]
hub1 napisał:
Odrazu było słabe i ciężko zapalało
#3
Napisano 12 sierpnia 2008 - 21:00
Po wymianie gumy pod wtryskiem i wyregulowaniu klapu spiętrzającej auto zaczeło normalnie odpalać i równo pracować, ale dalej było słabe i na benzynie i na gazie.
Filtry, świece, kopułka i kable są nowe. Po ich wymianie nic się nie zmieniło. Wychodzi na to, że kasa w błoto.
Dzięki postom na forach sprawdziłem całe zasilanie silnika(układ wtryskowy) i wszystko wygląda dobrze. Silnik nie bierze oleju, nie kopci, ma równe ciśnienie sprężania na cylindrach, dlatego szukam winy gdzie indziej, no chyba że coś przeoczyłem, ale już nie wiem co sprawdzać.
Filtry, świece, kopułka i kable są nowe. Po ich wymianie nic się nie zmieniło. Wychodzi na to, że kasa w błoto.
Dzięki postom na forach sprawdziłem całe zasilanie silnika(układ wtryskowy) i wszystko wygląda dobrze. Silnik nie bierze oleju, nie kopci, ma równe ciśnienie sprężania na cylindrach, dlatego szukam winy gdzie indziej, no chyba że coś przeoczyłem, ale już nie wiem co sprawdzać.
#4
Napisano 12 sierpnia 2008 - 21:13
Może zapłon trzeba ustawić??
#5
Napisano 13 sierpnia 2008 - 09:00
W tym silniku z tego co wiem nie ustawia się zapłonu, ma on elektroniczny moduł, można jedynie regulować zapłon po przez regulator oktanowości w zależności na jakiej jeżdzi się bęzynie - (N;S;4;6), w tej chwili mam na S ponieważ na tym ustawieniu wydaje mi sie najlepiej.
#6
Napisano 13 sierpnia 2008 - 10:47
ok zastanowmy sie
napisz czy samochod ma tendencje do strzalow we wtrysk i czy lekko sie silnik nie przegrzewa ? A moze wystepuja jakies strzaly w tlumnik ? Jakiego koloru są spaliny?
Przegazuj go na luzie i naisz co tam
napisz czy samochod ma tendencje do strzalow we wtrysk i czy lekko sie silnik nie przegrzewa ? A moze wystepuja jakies strzaly w tlumnik ? Jakiego koloru są spaliny?
Przegazuj go na luzie i naisz co tam
#7
Napisano 14 sierpnia 2008 - 09:05
Nigdy nie zdazył mi się strzal, a co temperatury wydaje mi się że jest ok. Podczas jazdy w upał trzyma lekko ponad 80 stopni, na postojach wetylator sie normalnie załancza. Ciężko mi określić kolor spalin bo ich nie widać. W tłumik też nie ma wystrzałów. Normalnie wchodzi na obroty.
#8
Napisano 14 sierpnia 2008 - 09:17
hub1, Pytalem poniewaz takie spadki mocy sa spowodowane najczesciej zbyt bogata lub ubogą mieszanka paliwowo poietrzną ale wtedy bylyby tamte objawy
#9
Napisano 14 sierpnia 2008 - 10:02
wydaje mi sie że w silniku i jego zasilanu jest wszystko ok ale nie jestem pewien na 100%. Moze dobrze sie zastanawiam że mam złe przełożenie na moscie. Powinno u mnie być 3.46(tak wynika z danych technicznych) ale jak to sprawdzić. Na samym początku napisałem jakie mam oznaczenia na moście. Skrzynia biegów zgadza się numerami z tego co zakodowane w vin-e
#10
Napisano 14 sierpnia 2008 - 10:54
witam
Nie wiem jaką masz instalację LPG.
Ja walczyełm z podobnym przypadkiem. Przyczyną było ograniczenie dopływu powietrza do silnika przez zabudowany na układzie dolotowym mikser od LPG. Był za duży i ograniczał skutecznie dopływ powietrza.
Proponuję zdjąć mikser i sprawdzić jak samochód jedzie na benzynie.
Nie wiem jaką masz instalację LPG.
Ja walczyełm z podobnym przypadkiem. Przyczyną było ograniczenie dopływu powietrza do silnika przez zabudowany na układzie dolotowym mikser od LPG. Był za duży i ograniczał skutecznie dopływ powietrza.
Proponuję zdjąć mikser i sprawdzić jak samochód jedzie na benzynie.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W201] Brak podświetlenia tablicy zegarów i wskaźników |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lelebial |
|
||
[W124] brak ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|
|
[W124] brak prądu w gnieździe zapalniczki po włączeniu świateł |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|