Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Problem z przyśpieszeniem - brak mocy 2.3CE


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   hub1


  • Postów: 26
  • Na forum od: 17 maj 2008
  • Miejscowość: Karnice

Napisano 12 sierpnia 2008 - 18:34

Witam.
Mam duży problem z moim 124 coupe 2.3 1990. Auto ma instalacje LPG.
Chodzi o to, że niema mocy, a do setki potrzebuje 25 sekund.
Silnik i jego zasilanie sprawdzone dokładnie i za bardzo nie ma się czego czepić.
Zacząłem więc szukać winy w przełożeniu no i tu pojawia się problem z oznaczeniami tych części. Skąd mam wiedzieć że mój most jest odpowiedni(3.46), no bo skrzynia wydaje mi się ta co trzeba.
oznaczenia na moim moście:
z prawej: 31 90 ; 481 +GF+M 5 ; 5899B
z lewej: 481 GGG40 ; 124 351 2501
z tyłu: R124 351 25 08
z vin-u wychodzi że skrzynia powinna być:Transmission 717413 01 678936
oznaczenia na mojej skrzyni:
z lewej: 124 260 47 01 717413 0 167 8936
z prawej: 124 261 0301
Auto sprowadziłem z włoch. Odrazu było słabe i ciężko zapalało, ale miało sparciałą i dziurawą gume pod wtryskiem, przesuniętą klapę spiętrzającą. Myślałem, że po wymianie tych części i po regulacjach odzyska moc, niestety tak sie nie stało.
To mój pierwszy mercedes i pierwszy raz pisze.



#2 Offline   Kania


  • Postów: 367
  • Na forum od: 14 lip 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 sierpnia 2008 - 18:46

hub1 napisał:

Chodzi o to, że niema mocy, a do setki potrzebuje 25 sekund.
Silnik i jego zasilanie sprawdzone dokładnie i za bardzo nie ma się czego czepić.
Nie ma mocy zarówno na LPG i benzynie?
Materiały eksploatacyjne wymieniłeś (filtry!)?
Świece zapłonowe, przewody WN w dobrym stanie?
LPG na pewno dobrze wyregulowane?

[ Dodano: Wto Sie 12, 2008 19:46 ]

hub1 napisał:

Odrazu było słabe i ciężko zapalało
Więc most i skrzynia nie ma tu nic do rzeczy!

#3 Offline   hub1


  • Postów: 26
  • Na forum od: 17 maj 2008
  • Miejscowość: Karnice

Napisano 12 sierpnia 2008 - 21:00

Po wymianie gumy pod wtryskiem i wyregulowaniu klapu spiętrzającej auto zaczeło normalnie odpalać i równo pracować, ale dalej było słabe i na benzynie i na gazie.
Filtry, świece, kopułka i kable są nowe. Po ich wymianie nic się nie zmieniło. Wychodzi na to, że kasa w błoto.
Dzięki postom na forach sprawdziłem całe zasilanie silnika(układ wtryskowy) i wszystko wygląda dobrze. Silnik nie bierze oleju, nie kopci, ma równe ciśnienie sprężania na cylindrach, dlatego szukam winy gdzie indziej, no chyba że coś przeoczyłem, ale już nie wiem co sprawdzać.

#4 Offline   marjan


  • Postów: 40
  • Na forum od: 07 sie 2008
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 12 sierpnia 2008 - 21:13

Może zapłon trzeba ustawić??

#5 Offline   hub1


  • Postów: 26
  • Na forum od: 17 maj 2008
  • Miejscowość: Karnice

Napisano 13 sierpnia 2008 - 09:00

W tym silniku z tego co wiem nie ustawia się zapłonu, ma on elektroniczny moduł, można jedynie regulować zapłon po przez regulator oktanowości w zależności na jakiej jeżdzi się bęzynie - (N;S;4;6), w tej chwili mam na S ponieważ na tym ustawieniu wydaje mi sie najlepiej.

#6 Offline   BART


  • Postów: 173
  • Na forum od: 22 sie 2007
  • Miejscowość: Nowy Sącz

Napisano 13 sierpnia 2008 - 10:47

ok zastanowmy sie :mrgreen:
napisz czy samochod ma tendencje do strzalow we wtrysk i czy lekko sie silnik nie przegrzewa ? A moze wystepuja jakies strzaly w tlumnik ? Jakiego koloru są spaliny?
Przegazuj go na luzie i naisz co tam :ok:

#7 Offline   hub1


  • Postów: 26
  • Na forum od: 17 maj 2008
  • Miejscowość: Karnice

Napisano 14 sierpnia 2008 - 09:05

Nigdy nie zdazył mi się strzal, a co temperatury wydaje mi się że jest ok. Podczas jazdy w upał trzyma lekko ponad 80 stopni, na postojach wetylator sie normalnie załancza. Ciężko mi określić kolor spalin bo ich nie widać. W tłumik też nie ma wystrzałów. Normalnie wchodzi na obroty.

#8 Offline   BART


  • Postów: 173
  • Na forum od: 22 sie 2007
  • Miejscowość: Nowy Sącz

Napisano 14 sierpnia 2008 - 09:17

hub1, Pytalem poniewaz takie spadki mocy sa spowodowane najczesciej zbyt bogata lub ubogą mieszanka paliwowo poietrzną ale wtedy bylyby tamte objawy :(

#9 Offline   hub1


  • Postów: 26
  • Na forum od: 17 maj 2008
  • Miejscowość: Karnice

Napisano 14 sierpnia 2008 - 10:02

wydaje mi sie że w silniku i jego zasilanu jest wszystko ok ale nie jestem pewien na 100%. Moze dobrze sie zastanawiam że mam złe przełożenie na moscie. Powinno u mnie być 3.46(tak wynika z danych technicznych) ale jak to sprawdzić. Na samym początku napisałem jakie mam oznaczenia na moście. Skrzynia biegów zgadza się numerami z tego co zakodowane w vin-e

#10 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 14 sierpnia 2008 - 10:54

witam
Nie wiem jaką masz instalację LPG.
Ja walczyełm z podobnym przypadkiem. Przyczyną było ograniczenie dopływu powietrza do silnika przez zabudowany na układzie dolotowym mikser od LPG. Był za duży i ograniczał skutecznie dopływ powietrza.
Proponuję zdjąć mikser i sprawdzić jak samochód jedzie na benzynie. :(








Podobne tematy Zwiń