Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Wskaźnik ciśnienia oleju



190 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   RobertoX27


  • Postów: 6
  • Na forum od: 12 sie 2008
  • Miejscowość: Pisz

Napisano 19 sierpnia 2008 - 06:39

Witam. Właśnie też mam podobny problem: zaraz po włączeniu zapłonu wskazówka wędruje na max czyli do 3 i nie chce spadać niezależnie od wysokości obrotów i temperatury silnika. Sprawdziłem u kumpla - ten sam model tylko starszy i u niego po włączeniu zapłonu nic sie nie dzieje ze wskaźnikiem, dopiero po uruchomieniu wskazówka wędruje w górę. Wcześniej było ok, przy rozgrzanym silniku wskazówka na wolnych obrotach spadała do 1,6-1,7. Podejrzewam że czujnij jest walnięty ale na razie nie mam czasu się zabrać za to. Pozdrawiam



#12 Offline   dredek


  • Postów: 101
  • Na forum od: 16 sie 2008
  • Miejscowość: Opole

Napisano 19 sierpnia 2008 - 20:03

Dzis bylem w sklepie pytac o ten czujnik, powiedziano mi.. 126zl ! Czy podpasuje mi czujnik z innego modelu? 126 zl to troche duzo, patrzac na czujniki dla innych mercedesow za 20-45 zl.
I jeszcze jedna rzecz, dzis udalo mi sie kupic brakujace zarowki do licznika, juz mam chyba wszystkie i zauwazylem ze teraz po odpaleniu silnika caly czas pali mi sie kontrolka od oleju (ta taka "konewka"). Czy to moze byc przez ten czujnik cisnienia oleju? Bo olej w skrzyni jest w odpowiedniej ilosci, wiec brak oleju odpada.
Ps. czy ten czujnik cisnienia oleju znajduje sie na kopule silnika po prawej stronie przy wycieraczce (patrzac od przodu auta) ? Bo jesli tak, to odlaczylem stamtad jakas wtyczke i .. dalej wskazowka cisnienia byla na max po przekreceniu stacyjki

#13 Offline   dredek


  • Postów: 101
  • Na forum od: 16 sie 2008
  • Miejscowość: Opole

Napisano 20 sierpnia 2008 - 13:06

roxa napisał:

Wyciągnij miarke w silniku i sprawdz poziom. Jeśli swieci wskazuje to na małą ilość oleju w misce(silnik). Dolej do max. i zobacz co się dzieje.
Kurde, oczywiscie zle napisalem, chodzilo mi o to, ze mam ilosc oleju w SILNIKU w odpowiedniej ilosci... myslalem chyba o lince i napisalem o skrzyni :zeby:

Takze w silniku jest ok, nawet moze ciut za duzo, to raczej odpada

[ Dodano: Sro Sie 20, 2008 14:06 ]
Dzis z rana jak jechalem autem, to kontrolka sie nie palila... ale jak temperatura doszla do ok 70 stopni (tj po 5 min jazdy) znow sie zapalila i tak juz sie palila do konca (do dojazdu do pracy).

#14 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 20 sierpnia 2008 - 14:58

A czy kontrolka ta nie pali się także, jezeli nie ma ciśnienia oleju, mimo iż stan oleju jest OK. Zauważcie ktoś podłączył wskaźnik ciśnienia oleju na krótko, dodatkowo nie było żarówki przy kontrolce. Dziwny zbieg okoliczności.......

#15 Offline   dredek


  • Postów: 101
  • Na forum od: 16 sie 2008
  • Miejscowość: Opole

Napisano 20 sierpnia 2008 - 20:22

A jesli tak by bylo, to to jest powazny problem? Jesli chodzi o naprawde? Konsekwencje?

#16 Offline   dredek


  • Postów: 101
  • Na forum od: 16 sie 2008
  • Miejscowość: Opole

Napisano 20 sierpnia 2008 - 21:51

roxa, nie mam pojecia kiedy byl wymieniany olej, gosc sprzedajac mowil ze "niedawno" wymienial. Jak sprawdzalem poziom to byl ponad max, a w skrzyni biegow bylo (i nadal jest) 2x za duzo.
Co do silnika, to mam z nim tez problemy, znaczy sie z silnikiem krokowym najprawdopodobniej (gasnie, za wysokie albo za niskie obroty itd) oraz jak mu sie mocno depnie to pluje z rury olejem, ale to juz na inny temat, musze zawiezc do mechanikow niech mi to zrobia bo bez tego gazownicy nie moga mi ustawic gazu. Ale wracajac do tematu, to mnie pocieszyles :)

#17 Offline   Mateusz


  • Postów: 1 142
  • Na forum od: 25 wrz 2007
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Suzuki SJ410

Napisano 20 sierpnia 2008 - 21:56

dredek napisał:

mowil ze "niedawno"
:P A mi koleś od którego kupowałem :) mówił: "Panie licznik się coś zepsuł, ale więcej jak 300kkm nie ma" :) Lepiej zmień ten olej ;-) I inne płyny/filtry. Dla świętego spokoju...

#18 Offline   dredek


  • Postów: 101
  • Na forum od: 16 sie 2008
  • Miejscowość: Opole

Napisano 20 sierpnia 2008 - 22:13

hehe :) No wczoraj kupilem nowy filtr powietrza ale okazal sie za maly i jutro mam miec nowy. Swoja droga zauwazylem ze mam klejona obudowe od filtra i byla i tak popekana i sam tez pokleilem bo w hurtowni nie maja takich... A jaki olej do w124 polecacie? Mineralny czy pol syntetyk? Nawet nie wiem jaki teraz mam, zdaje sie mineralny ale pewnien nie jestem...

#19 Offline   Mateusz


  • Postów: 1 142
  • Na forum od: 25 wrz 2007
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Suzuki SJ410

Napisano 20 sierpnia 2008 - 22:28

dredek, ja słyszałem że mineralny nie jest za fajny. Chodzi tu o zerwanie "filmu olejowego". Dlatego sam leje półsyntetyk GM. Autko chodzi dobrze, ale to klekot-pojedzie nawet na Superolu :) Jeżeli chodzi o obudowę filtra-na allegro i po szrotach wala się tego cała masa ;-)

#20 Offline   dredek


  • Postów: 101
  • Na forum od: 16 sie 2008
  • Miejscowość: Opole

Napisano 20 sierpnia 2008 - 22:46

Ok, fakt, za bardzo sie rozbestwilem z tym pytaniem - przyznaje :) Tak wiec trza spuscic olej, wlac nowy, wymienic filtry i zobaczymy jak to bedzie dalej chodzic...








Podobne tematy Zwiń