Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Wskaźnik ciśnienia oleju



190 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   kuboxxx


  • Postów: 660
  • Na forum od: 14 mar 2008
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 420 TE 1996

Napisano 21 sierpnia 2008 - 19:00

dredek napisał:

Tak wiec trza spuscic olej, wlac nowy, wymienic filtry i zobaczymy jak to bedzie dalej chodzic...

Chyba jednak wymienić filtr przed zalaniem nowego. Tak na moje byłoby przynajmniej. http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/kotek.gif



#22 Offline   classic124


  • Postów: 40
  • Na forum od: 22 mar 2008
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 22 sierpnia 2008 - 23:31

dredek napisał:

Jak sprawdzalem poziom to byl ponad max

dredek Obym się mylił, ale podobną historię (tzn. przy zakupie auta stan oleju ponad max) miałem w poprzednim aucie. Okazało się, że poprzedni właściciel wlał do niego paskudztwo w stylu motodoktora, żeby zreanimować auto na okazję sprzedaży. Inna sprawa, że potem się o tym i tak wygadał, a autem jeździłem ponad 3 lata (chociaż po każdym tankowaniu trzeba było dolać ćwiartkę oleju :smile: )

Tym bardziej warto jak najszybciej wymienić olej, żeby wypłukać ewentualne dodatki.

#23 Offline   dredek


  • Postów: 101
  • Na forum od: 16 sie 2008
  • Miejscowość: Opole

Napisano 23 sierpnia 2008 - 08:00

classic124, Oleju bylo na max, przyjechalem autem z Krakowa do Opola (jadac autostrada ponad 200km/h momentami), potem jeszcze troche po miescie i do tej pory ubytku oleju nie widac, wiec pod wzgledem ubytkow jest chyba ok.
Natomiast jak mocno mu depne to zauwazylem, ze z rury pluje olejem i ostatnio tak robiac cos przy aucie zaparkowalem sobie pod drzwiami do domu - tylem i pozniej mama sie wkurzala ze cale drzwi zapaskudzilem :smile:

A wracajac troche bardziej do tematu, to z tego co wczoraj wyczytalem w instrukcji (co prawda do dieseli) to czujnik cisnienia oleju znajduje sie pod filtrem oleju. Prawda to? Bo to gdzie wczesniej myslalem, ze znalazlem to bylo na silniku.

#24 Offline   Jego Wysokość M


  • Postów: 70
  • Na forum od: 15 cze 2008
  • Miejscowość: Opole

Napisano 23 sierpnia 2008 - 14:05

dredek, Ja też mam szopki ze wskaźnikiem poziomu , ale szczerze mówiąc zignorowałem tą kontrolkę.Na bagnecie 3/4 stanu, na zegarze ciśnienie 3 przy 1.5 tys. obr/min. Olej zmieniłem z Mobila D na Lotos Diesel (poprzedni zmieniany co 10 tys. i ja też tak zamierzam robić). Kontrolka potrafi się zapalić po 10 km , albo po 200km( poprzedni olej miał też te objawy) więc z tego co czytałem opcje są dwie (wykluczając rzeczywisty brak oleju) : czujnik lub coś było grzebane przy tablicy (jakieś urządzenie elektroniczne mogło zostac uszkodzone w wyniku np "korekty" licznika :mrgreen: ) Co do plucia olejem to w BMW miałem walnięte uszczelniacze na prowadnicach zaworowych i wtedy obficie dawał olejem z rury (wg mnie najbardziej prawdopodobne). Ja z poważnymi usterkami jeżdżę do Janeczki na Oleskiej i choć nie są tani to masz na naprawę "papier" i znają się na Mercedesach,niech ci sprawdzą cisnienie na cylindrach i ewentualnie zrobią próbę olejową to zawęzi poszukiwania . Pozdro

#25 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 24 sierpnia 2008 - 14:15

dredek napisał:

wczoraj wyczytalem w instrukcji (co prawda do dieseli) to czujnik cisnienia oleju znajduje sie pod filtrem oleju.

Da, dobrze wyczytałeś. I to się tyczy również benzyny

#26 Offline   dredek


  • Postów: 101
  • Na forum od: 16 sie 2008
  • Miejscowość: Opole

Napisano 24 sierpnia 2008 - 14:25

Hmm, tak? Bo dzis u mnie byl znajomy z W124 kombi 2.3benzyna i znalazlem u niego taka sama wtyczke jak u mnie.. na silniku. U mnie ona jest po prawej stronie, przy wycieraczce a u niego przy chlodnicy. Odlaczylem u niego i mial ciagle na 3 cisnienie i nie odpadalo. Podlaczylem i schodzilo w dol... To co w takim razie odlaczalem, skoro to nie byl czujnik cisnienia oleju ?
No ale tak czy siak, jak mial odlaczone badz podlaczone to cisnienie podnosilo mu sie dopiero od ODPALENIU auta, a nie tak jak u mnie - po przekreceniu stacyjki.

#27 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 24 sierpnia 2008 - 14:28

dredek napisał:

dlaczalem, skoro to nie byl czujnik cisnienia oleju ?

Pewnie czujnik temperatury...

#28 Offline   dredek


  • Postów: 101
  • Na forum od: 16 sie 2008
  • Miejscowość: Opole

Napisano 02 listopada 2008 - 20:26

OK, dzis zlokalizowalem czujnik i go wymienilem - teraz pokazuje juz cisnienie, jak jest wylaczony silnik to jest 0, jak wlacze to skacze na 3 :hmm: Tylko zeby zamontowac ten czujnik... nie polecam. Dzieki chlopaki! pozdrawiam! :hmm:

[ Dodano: Nie Lis 02, 2008 20:26 ]
Panowie, mam jeszcze problem z tym czujnikiem i nie wiem czy to jego wina, czy tez ... silnika? W tej chwili mam tak, ze po odpaleniu auta mam wskaznik na "3" i tak samo podczas jazdy jak naciskam na gaz. Natomiast jak puszczam gaz, to momentalnie wskaznik spada na "0" i np. podczas postoju jest wlasnie na "0", a jak depne to znow podskakuje. Czy takie zachowanie jest normalne? Wydaje mi sie, ze nie , ale lepiej spytac madrzejszych :!:

#29 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 listopada 2008 - 21:00

dredek, jezeli na biegu jałowym ciśnienie spada na 0 to to nie jest normalne:
Dwie opcje:
- cos z czujnikiem/wskaznikiem
- pompa oleju/silnik kaput

Skłaniał bym się ku pierwszej opcji :smile:

#30 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 02 listopada 2008 - 21:14

A czy podczas powolnego dodawania gazu wskazówka wędruje w miarę płynnie w górę czy tez z miejsca kic na 3 -bez żadnego wahania i w oka mgnieniu?Innymi słowy czy czujnik wykazuje reakcję na wzrost ciśnienia oleju(wraz ze wzrostem obrotów silnika) płynną czy raczej działa na zasadzie "tak-nie" czy "jest-nie ma"?








Podobne tematy Zwiń