Witam serdecznie.
Problem: - podczas hamowania na mokrej powierzchni (po deszczu, lub zimą na śniegu) lub na drodze gdzie jest rozsypany piasek po wciśnięciu pedału hamulca w celu płynnego zatrzymania się (nie zatrzymania awaryjnego) koła się blokują i auto sunie na zblokowanych kołach. Wg mnie hamulce działają za dobrze (nagle) i auto wpada w poślizg. MB nie ma absu. Czy jest jakaś regulacja siły hamowania, a może jest coś zepsute ?
0
[w201] Blokowanie kół przy hamowaniu
Rozpoczęty przez Gość_telrad_, sie 18 2008 11:40
27 odpowiedzi w tym temacie
#1 Gość_telrad_
Napisano 18 sierpnia 2008 - 11:40
#2
Napisano 23 listopada 2008 - 00:29
witam mam podobny problem jak kolega , gdy hamuje to przód stoi a tył obraca sie i pcha auto , dzieje sie tak gdy hamuje normalnie tak by płynnie wyhamowac . Natomiast gdy zahamuje gwałtownie to przód i tył stanie . mam problemy równiez z asd myśle ze przez te hamulce wraca mi bład ( 8 ) po kazdym takim hamowaniu :roll: Czy wnne moga byc temu falujace obroty ? np. zbyt wysokie /czasem ruszy powoli a czasem rwie sie do jazdy, wspomne tylko ze w automacie jest mb. prasze o pomoc
#3
Napisano 23 listopada 2008 - 10:25
lukasz812 napisał:
gdy hamuje to przód stoi a tył obraca sie i pcha auto
Możliwe że tył hamuje z różnymi siłami na poszczególne koła, co powoduje zarzucanie auta.
Co do błędu z numerem 8 to wiadomo że wskazuje on na awarię wyłącznika stop lub zaworu elektromagnetycznego ASD w tylnym moście.
Troszkę teorii z archiwum:
Zarówno ABS, jak i ASD posługują się trzema, tymi samymi czujnikami: dwa z przodu, jeden, na wale napędowym z tyłu. Opcja działania ABS jest przeważnie ogólnie znana, skupię się na ASD. Pierwszym warunkiem zadziałania układu jest brak sygnału z hamulca, czyli z wyłącznika nad pedałem, układ wtedy wie, że auto nie hamuje, ew. rusza. Drugi warunek to odczytany z czujników poślizg kół tylnych względem kół przednich, przykładowo przednie koła stoją, np. zaspa lub lód , któreś z tylnych się kręci, lub obydwa, układ nie wie które, bo czyta sygnał z wału napędowego, ale dla zadziałania układu nie jest to istotne. Istotne jest to, że w tym momencie działają na układ napędowy wyłącznie siły pochodzące od silnika, bo brak jest sygnału hamowania, czyli nie ma sił pochodzących od hamulca. Jeżeli tylko prędkość obrotowa kół będzie odczytana w zakresie 2-38 km/h zostanie załączona blokada tylnego mostu całkowita, trzeba dodać że tylny most ASD bez sygnału blokady pracuje cały czas z blokadą na poziomie 35 procent, czyli z blokadą częściową, dopiero sygnał uaktywnia blokadę pełną. Blokada zostanie załączona w tym zakresie prędkości, jeżeli różnica średniej prędkości kół przednich w porównaniu do tylnych będzie większa niż 2 km/h. W zakresie 38-100 km/h przy różnicy prędkości 2km/h blokada nie zadziała, zostanie natomiast zaświecony trójkąt ostrzegawczy, przy prędkości pow. 100 km/h różnica prędkości zostaje zmieniona z 2 km/h na 2procenty z prędkości rzeczywistej, co oczywiście powoduje jedynie komunikat w postaci trójkąta na tablicy wskaźników. Ponieważ poszczególne elementy tylnego mostu obliczone są na wytrzymanie max sił pochodzących od silnika, i w zasadzie takie jest ich przeznaczenie, przy niekontrolowanym załączeniu blokady w przypadku pojawienia się sił pochodzących od hamulca, które są dużooooooo większe może nastąpić przekroczenie wyliczonej wytrzymałości półosiek i elementów tylnego mostu. Przykład? Zalecenie fabryczne: w przypadku badania hamulca pomocniczego na stanowisku rolkowym: Zapłon nie powinien być załączony! Ponieważ rolki kręcą się zazwyczaj pow. 3 km na godzinę, przednie koła stoją, tylne się kręcą, blokada się załącza, i dalej jest tak: jeżeli jedna strona jest sprawna to siła hamująca zostaje przekazana bezpośrednio z tarczy hamulca na koło. Jeżeli jednocześnie druga strona jest niesprawna, to ponieważ blokada się załączyła, całkowita siła potrzebna do wyhamowania rolek musi zostać przeniesiona z koła ze sprawnym hamulcem, poprzez półośki i dyferencjał do koła z hamulcem uszkodzonym, a jak już wspomniałem siły hamujące są dużo większe niż siły pochodzące od silnika, co w połączeniu z bardzo dużym współczynnikiem przyczepności rolek może doprowadzić do nieprzyjemnych konsekwencji typu chrrrruuuuppp.
ASD w przeciwieństwie do jego nowszej wersji, ASR, ASD nie oddziaływuje na stopień otwarcia przepustnicy. Jego jedynym elementem wykonawczym jest zawór zamontowany w pobliżu tylnego mostu, który, poprzez działanie oleju pod ciśnieniem powoduje sprzęgnięcie półosiek ze sobą, czyli zablokowanie mechanizmu różnicowego. Sygnałem do załączenia jest różnica odczytów prędkości kół wykazywana przez czujniki ABS.
#4
Napisano 23 listopada 2008 - 22:46
Dzęki za opis ale nie bardzo rozumiem czyli asd jest winny poslizgowi kół przednich . Bład asd pojawia mi si tylko po takim poslizgu własnie , przy normolnej jezdie dzała, sądze tak po migającym trójkącie .
#5
Napisano 24 listopada 2008 - 02:42
lukasz812 napisał:
czyli asd jest winny poslizgowi kół przednich
Mnie osobiście zainteresował sam fakt blokowania kół przednich, ponieważ auto z ASD na pewno posiada ABS - który jest systemem antypoślizgowym, zapobiegającym blokowaniu kół przy hamowaniu jakby nie patrzeć. Tzn. pytanko takie, czy ten ABS działa?
Do czego zmierzam? Otóż:
Rob napisał:
Co do błędu z numerem 8 to wiadomo że wskazuje on na awarię wyłącznika stop lub zaworu elektromagnetycznego ASD w tylnym moście.
Co dalej?
Więc jak już rozłączysz/załączysz ABS i ASD (czyt. naprawisz albo wyłączysz "na stałe" - Twój wybór) zajrzyj do tylnych zacisków hamulcowych - stan klocków, jak chodzą tłoczki, czy dochodzi płyn. Jak będzie wyglądać OK to chyba tak jak roxa pisał - zostaje rozdzielacz siły hamowania.
#6
Napisano 24 listopada 2008 - 16:22
Radhezz napisał:
ponieważ auto z ASD na pewno posiada ABS
#7
Napisano 24 listopada 2008 - 17:54
Bialy napisał:
u mnie nie bylo wiec to nie prawda
W jakim aucie?
#8
Napisano 24 listopada 2008 - 18:23
200D
zobacz wyciąg z VIN w galerii
zobacz wyciąg z VIN w galerii
#9
Napisano 24 listopada 2008 - 18:48
Zastanawiam sie czy winna maze bycz skszynia automatyczna a mianowicie w któtym momencie powinna zacząc dzałac i co ja włącza , bo słyszałem ze załancza sie powyżej jakis obrotów a moze ten włacznik stopu
[ Dodano: Pon Lis 24, 2008 17:48 ]
abs dzała ,klocki niedawno zmieniłem tłoczki chodza
[ Dodano: Pon Lis 24, 2008 17:48 ]
abs dzała ,klocki niedawno zmieniłem tłoczki chodza
#10
Napisano 24 listopada 2008 - 19:12
lukasz812 napisał:
w któtym momencie powinna zacząc dzałac i co ja włącza , bo słyszałem ze załancza sie powyżej jakis obrotów
Dobra teoria. Wal silnika obraca się razem z konwertorem, wraz ze wzrostem obrotów silnika zwiększa się liczba obrotów wirnika pompy, która swoimi łopatkami powoduje przepływ oleju do wirnika turbiny, po drodze napotykając na wirnik kierownicy. Im wyższe obroty silnika tym wyższa siła przekazywana do skrzyni i później na koła napędowe. Wyłącznik stop w starszych skrzyniach nie odgrywa żadnej roli.
Jeżeli masz prawidłowo wyregulowane wolne obroty, to nie będzie tendencji do pchania auta.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W140] Wyciek przy "gruszcze" zawieszenia. |
Mercedes S, CL i SEC | wojciech1 |
|
||
Felgi 17" jaki zakres et przy szerokości 8 i 7,5? |
Modyfikacje,Tuning | KarolekPindoleee |
|
|
|
[W201] Dziwne dźwięki przy równej jeździe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
W201 pomoc przy swapie |
Modyfikacje,Tuning | Gwiazda424 |
|
||
[w124] el. szyby działają przy otwartych drzwiach :/ |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Irek |
|