Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Kombi - tajemnicze dudnienie z tyłu


19 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 października 2008 - 11:35

patrykmerc napisał:

Odkąd go kupiliście tak dudni ?? Najpierw sprawdź olej w tylnim moście, jeśli będzie olej sprawdzcie półosie (krzyżaki), potem łożysko podporowe na wale w takiej gumie i przy okazji zbadajcie luz na wieloklinie na wale koło tego łożyska, potem luz w moście (złap za wał i kręć nim w prawo lub w lewo i patrz na półośki czy się ruszają czy nie. Potem ja bym patrzył na sprzęgiełka na wale, nie wydaje mi się żeby to było łożysko na piaście - łożysklo na piaście dudni cały czas powyżej np 90 na luzie jak i przy oporze.
Witam,
podepnę się pod temat bo mam podobną dolegliwość... kiedyś już było takie pytanie ale niestety zostało bez odpowiedzi a uzytkownik który je zadawał logował sie ostatnio chyba na początku 2007 więc nie mozna sie do niego dopukać...
Sprawa wyglada tak: między 100 - 120km/h pojawia się takie głuche dudnienie - mam wrażenie że gdzieś z przodu (skrzynia?), nie ma znaczenia na jakim biegu jade, ani jakie są obroty, na jalowym też jest tak samo... Powyżej 120km/h jakoś się troche bardziej rozchodzi że tak mocno nie słychać ale jednak nie powinno tak być bo u znajomego przy 140 jest tak cicho jak u mnie przy 90 :-)
Most wymieniony na cichy, gumowe sprzęgła wału ok, łożysko podpory ok a guma nie popękana jest i miękka - nie wiem czy tak ma być. Poduszki pod silnikiem i skrzynią ok. Może ktoś to przerabial?
"Łozysko na piaście" - patrykmerc masz na mysli piaście kola ??



#12 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 16 października 2008 - 11:43

vietrzyk, z przodu, to łożyska, hamulce, wyważenie kół, ewentualnie głośne/stare opony. To są te główne miejsca jakie musisz sprawdzić.

#13 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 października 2008 - 12:44

EssiRS napisał:

z przodu, to łożyska, hamulce, wyważenie kół, ewentualnie głośne/stare opony. To są te główne miejsca jakie musisz sprawdzić.
:smile:

Wyważenie kół odpada - na zimowych jest identycznie
Stare opony - jak wyżej
lożyska z przodu - jest taka opcja bo mają lekki luz w pionie, muszę go skasować, może dolegliwość ustanie, a może nie...
Jest też inna opcja o której nikt nie wspomniał ale nie chciałbym - łozysko w skrzyni to co wychodzi napęd na wał... też ma minimalny luz ale nie wiem
trudno opisać ten dźwiek... wiek jak hałasują łozyska i w kole łatwo sprawdzic na zakrętach czy to one, a na nakrętach jest tak samo w lewo i prawo...

TU BYŁ TAKI WˇTEK

W124 dudnienie z okolic tylnego mostu

Most można wykluczyć bo był wymieniony

#14 Offline   BOX47


  • Postów: 215
  • Na forum od: 26 maj 2008
  • Miejscowość: Worms, Nadrenia-Palatynat.
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 października 2008 - 16:38

a powiedz czy jak odkręcisz śruby felg to zwróć uwagę czy jedna nie jest ociupinę za długa i ociera gdzieś w bębnie ręcznego
może to to

#15 Offline   patrykmerc


  • Postów: 28
  • Na forum od: 19 wrz 2008
  • Miejscowość: Polska

Napisano 16 października 2008 - 16:47

Tak chodzi mi o łożysko na piaście. Posłuchaj w skupieniu z kąd dolatuje odgłos z tyłu czy z przodu. A najlepiej podejdź pod koło złąp za opone od góry i ruszaj nim do środka i w Twoja strone i patrz czy jest luz i stukanie czy też nie. Śruba ocierająca o bęben czy tam hamulec ma inny dźwięk przy otwartej szybie jadąć na luzie -brzęczy. POwiedz czy przed wymianą mostu istniały objawy które wymieniłeś wyżej ?? Może to most a dokładnie łózysko w okolicy flanszy.

#16 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 października 2008 - 11:43

patrykmerc napisał:

POwiedz czy przed wymianą mostu istniały objawy które wymieniłeś wyżej ?? Może to most a dokładnie łożysko w okolicy flanszy.

Przed i po wymianie mostu objawy były i są takie same więc raczej nie to. Nie mam już trochę pomysłu na tą dolegliwość.
Łożyska przednie mają lekki luzik, można to jakoś spróbować zniwelować doraźnie (na czas do wymiany). Jeszcze dręczy mnie to wyważenie kół... bo sam nie wyważałem ale takie już dostałem od Szfaba, więc może skoro jedne by były źle wyważone to drugie tez... :ok: Jak to opanuje to dam znać co było, ale dalsze sugestie mile widziane.

#17 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 października 2008 - 20:42

roxa napisał:

skąd wiesz , ze są ok?
most wymieniałem 5tkm temu więc wyciągałem wał i przeglądałem wszystko - łączniki wału wyglądały na dobre, nie były powyciągane, łożysko podpory lekko szumiało jak się je obracało ale nie miało żadnego oporu itp, po prostu dobre używane łożysko - chyba że jak szumi w tym miejscu to już nie jest "dobre" bo w sumie trochę obrotów przeżywa podczas jazdy... Łożysko się wymienia jak ma spory luz czy jak lekko szumi też? można samo wymienić bez gumy? Jeśli tak to jakieś oznaczenie może ktoś poda? Dzięki pozdrawiam :zeby:

#18 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 października 2008 - 11:40

roxa napisał:

Jaki rozmiar?
Właśnie podobno są 3 rozmiary i np w kilku sklepach pytając o podporę nie dojdą po pojemności i roczniku jaki rozmiar łożyska musi być :-| to od czego to zależy? Kładli jakie mieli pod ręką? :jump: Czy raczej polskie sklepy mają takie nieudolne informacje :hmm:
Jedyna opcja to wyjąć podporę u udać się do hurtowni łożysk na bank coś dobiorą, chyba że ktoś może mi podać wymiary bądź numer łożyska jaki będzie pasować. W razie czego to brać zamknięte plastikowe cy metalowe?

#19 Offline   Boss


  • Postów: 2 865
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Napisano 23 października 2008 - 15:49

Mówicie o łożysku podpory wału?
Dołączona grafikaDołączona grafika
nr OEM: 201 981 00 25
nr FEBI: FE08726 (cieżar 0.08kg / średnica wewnętrzna 25mm)
nr SKF: 6005-2LS8/C
nr Meyle: 014 098 0016
nr Meyle: 014 098 9016


Czy o całej podporze?
Dołączona grafikaDołączona grafika
nr OEM 124 410 01 81
nr OEM 124 410 06 81

vietrzyk napisał:

Właśnie podobno są 3 rozmiary
Nic mi o tym nie wiadomo :jump:
Przez cały okres produkcji 250D wyszły dwa rodzaje, 90KM i 94KM. Numery które Ci podałem pasują do obydwu modeli :hmm:
Podaj tym matołkom nr oryginalny Mercedesa i niech Ci dobiorą.

Jeżeli chodzi o podporę - pasuje zarówno do wałów dwu i trzyczęściowych.

#20 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 października 2008 - 14:09

Boss, O to mi chodziło właśnie :E , widzę że firma "Forum" funkcjonuje elegancko przy dzisiejszym kryzysie gospodarczym :D
roxa, Postaram się zawalczyć z tym łożyskiem z ciekawości :) A podporę zawsze można wymienić w razie "W"








Podobne tematy Zwiń