Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Buczenie tylego mostu...


44 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Bruce_Nolan


  • Postów: 479
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 411, 2.2CDI

Napisano 02 lipca 2013 - 17:56

Wyświetl postUżytkownik Diesel dnia 02 lipca 2013 - 05:14 napisał

Tłumik drgań wału napędowego , a przeguby elastyczne wału to dwie różne historie.
Dokładnie tak jak piszesz. Gdy tłumik drgań do wymiany to ruszając wałem góra/dół wyczujesz luz od razu. Przy każdym luzie w którymkolwiek przegubie elastycznym (sprzęgle) wału wyczujesz luzy poprzez obracanie wałem prawo/lewo ( często słychać metaliczny wydźwięk luzu na tulejkach).
Wyjący dyfer to zupełnie inna bajka-najlepiej go sprawdzić poprzez jego maksymalne obciążenie tzn: bieg 5 (czy jak skrzynia 4 to 4) prędkość 80-90km/h i noga z gazu.



#12 Offline   Diesel


  • Postów: 306
  • Na forum od: 21 kwi 2013
  • Miejscowość: Jarocin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 4.2 SE
  • Inne auto:Peugeot Partner 1.6Hdi

Napisano 02 lipca 2013 - 20:32

Wyświetl postUżytkownik Bruce_Nolan dnia 02 lipca 2013 - 17:56 napisał

Gdy tłumik drgań do wymiany to ruszając wałem góra/dół wyczujesz luz od razu.
Raczej jak podpora wału do wymiany ;)

#13 Offline   Bruce_Nolan


  • Postów: 479
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 411, 2.2CDI

Napisano 03 lipca 2013 - 17:00

Wyświetl postUżytkownik Diesel dnia 02 lipca 2013 - 20:32 napisał

Raczej jak podpora wału do wymiany ;)
Tak jest. Dzięki za sprostowanie :okdouble:

#14 Offline   filipqc1


  • Postów: 70
  • Na forum od: 25 sie 2010
  • Miejscowość: Chełmno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 31 października 2014 - 21:32

Wyświetl postUżytkownik JacekB dnia 21 października 2008 - 19:25 napisał

Cze.

Mam następujący problem. W moim mercedesie 124 po zmianie biegu na niskich obrotach tylny most (chociaż to może nie most?) strasznie buczy a samochód wchodzi w drgania. Nie wiem czy to pomoże znaleźć odpowiedź, ale im więcej wciśnięty pedał gazu tym drgania większe Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić co może być przyczyną?

Dziękuję z góry, pozdrawiam

znalazłeś rozwiązanie?, u mnie podobnie dlatego pytam

#15 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 02 listopada 2014 - 12:32

Mój znajomy również ma problem z buczeniem. Przy ok. 2500-3000obr auto buczy i karoseria wpada w straszny rezonans. Poniżej 3000obr nie da się jeździć. Wymienił już wszystkie poduchy, łączniki wału, tłumik drgań wału, nie pamiętam czy nawet wału nie zmieniał. Podpora wału sprawna. Wał luzów nie ma, auto nie szarpie. Silnik 2.5D, przebieg ponad 400 000, rocznika nie pamiętam ale jest to wersja Sportline jeszcze bez szerokich listew. Wydech nigdzie nie dotyka karoserii. Buczenie występuje tylko pod obciążeniem, na luzie żadnych problemów. Jak myślicie, co to jeszcze może być?

#16 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 02 listopada 2014 - 17:47

Tuleje dyfra?

#17 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 02 listopada 2014 - 18:22

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 02 listopada 2014 - 17:47 napisał

Tuleje dyfra?
Tylko czy wtedy wał nie miał by luzów?
Jeszcze się zastanawiam nad skrzynią biegów, może jakieś łożysko się w niej wyrobiło? Albo coś ze sprzęgłem? Tylko jak by było walnięte sprzęgło, to by raczej auto szarpało, nie?

#18 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 02 listopada 2014 - 18:35

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 02 listopada 2014 - 18:22 napisał

Tylko czy wtedy wał nie miał by luzów?

Prędzej dyfer.

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 02 listopada 2014 - 18:22 napisał

skrzynią biegów, może jakieś łożysko się w niej wyrobiło?

To by huczało, wyło ze skrzyni.

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 02 listopada 2014 - 18:22 napisał

Albo coś ze sprzęgłem?


To by np. szarpało przy ruszaniu, albo ślizgało się itp.

#19 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 02 listopada 2014 - 20:18

A jak można sprawdzić dyfer?

Po za tym, nie jesteśmy pewni, czy to huczy z mostu. Cała karoseria wpada w rezonans i nie wiadomo jakie jest źródło huczenia. Huk rozchodzi się po całym aucie. Skąd pochodzi - nie mamy pojęcia.

#20 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 02 listopada 2014 - 22:55

To na podstawki tył, odpalić silnik, koła w powietrzu i słuchać z kanału, i dbać o bezpieczeństwo ;)








Podobne tematy Zwiń