Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[w124/w201] Przekładnia kierownicza - kasowanie luzu.


59 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Cycek


  • Postów: 11
  • Na forum od: 22 paź 2008
  • Miejscowość: Zabrze

Napisano 14 listopada 2008 - 22:43

A ja mam takie pytanko ja tez ostatnio kasowałem luz w mojej przekładni ,
mam takie objawy po tej regulacji , leki luz na kierownicy , a jak jadę prosto to czuje jak mi ciężko chodzi kierownica nie wiem czy za mocno dokręciłem to przekładnie czy jest ona już zużyta i nadaje się do wymiany , i jeszcze jedno dalej mi stuka coś na dużych dziurach i ledko mi go ściąga w prawo



#12 Offline   Dragomi


  • Postów: 5
  • Na forum od: 01 wrz 2008
  • Miejscowość: Czechowice-Dziedzice

Napisano 14 listopada 2008 - 23:29

sprawdzałeś końcówki drążków stabilizatora? być może jest za mało dokręcony i powoduje to rozbieżność

#13 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 14 listopada 2008 - 23:49

Regulacja luzu na przekładni może doprowadzić do jej szybkiego uszkodzenia. Kolega z tymi 15mm jak Rob pisał ma wszystko tutaj OK. A wina pewnie leży w laczkach 205 albo w tylnym zawiasie. Nie ma co gmerać przy przekładni. Czego właśnie doświadcza kolega Cycek - jak chodzi ciężko to powróć do wcześniejszego ustawienia i porównaj bo eksperymenty moga skończyć się zablokowaniem kierownicy.

#14 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 15 listopada 2008 - 10:30

Dragomi napisał:

sprawdzałeś końcówki drążków stabilizatora? być może jest za mało dokręcony i powoduje to rozbieżność
Pomijając kwestię wpływu stabilizatora na geometrię to zbieżność/rozbieżność nie powodują ściągania ,a jedynie oporne wchodzenie w zakręty(zbyt rozbieżne) lub ich wręcz "połykanie"(zbieżność nadmierna).W koleinach dodatkowa zabawa ;-) .
@Ukaniu -śruba regulacyjna służy do... ;-) .Nic nie poradzisz na skrajne przypadki typu zaciśnięcie na maksa przekładni aż do niemożliwości skręcania.Regulowałem ślimaczki w kilku(nastu?) MB ,ponieważ "stary -ja ją wkręcam ,a tu coraz gorzej" i po prostu wymaga to nieco czasu plus prób.Przy 15mm na kierownicy to raczej by mi się nie chciało szarpać, bo i po co.

#15 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 15 listopada 2008 - 10:33

kloss72 napisał:

Przy 15mm na kierownicy to raczej by mi się nie chciało szarpać, bo i po co.

I właśnie o to chodzi. Skasowanie takiego luzu lub zlikwidowanie go wogóle wręcz wpłynie negatywnie na prowadzenie auta.

#16 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 listopada 2008 - 22:28

Ksiażki serwisowe nawet zalecają, aby przy WYłączonym silniku, luz na po obwodzie koła kierownicy wynosił na ok. dwa palce.
Przekładnie w naszych MB taki luz kasują po uruchomieniu silnika i wtedy nie ma być go wcale.

#17 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 15 listopada 2008 - 22:59

jjanicki napisał:

Przekładnie w naszych MB taki luz kasują po uruchomieniu silnika i wtedy nie ma być go wcale

Czyli według Ciebie uruchomienie silnika ma wpływ na przekładnię?
Pomijam aspekt pompy...

#18 Offline   mr.kojot


  • Postów: 58
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 23 czerwca 2009 - 20:35

jjanicki napisał:

Ksiażki serwisowe nawet zalecają, aby przy WYłączonym silniku, luz na po obwodzie koła kierownicy wynosił na ok. dwa palce.
Przekładnie w naszych MB taki luz kasują po uruchomieniu silnika i wtedy nie ma być go wcale.
Które ksiazki bo chciałbym o tym poczytac?
Jezeli tak jest to u mnie jest wszystko super.(chociaz odczucia podpowiadaja cos innego)

#19 Offline   Hubertos


  • Postów: 19
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Kościan
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 maja 2011 - 18:59

Odświeże trochę temat. Luz miał kasować mi znajomy mechanik ale bardzo zajęty ostatnio jest więc pobawiłem się sam (wiem, łatwo jest zniszczyć przekładnię, nie każdy się zna).

Objawy miałem takie: przy zgaszonym silniku luzy bardzo duże, przy zapalonym zmniejszały się ale też odczuwalne
Zacząłem więc wykręcać imbus powoli sprawdzając na zgaszonym silniku, nie widziałem żadnej różnicy więc wykręciłem w sumie o 1,5 - 2 obrotu względem pierwotnego położenia. Dopiero gdy zapaliłem silnik luz mi zmalał i było na prawdę spoko. Zauważyłem jednak, że na zgaszonym silniku o wiele ciężej chodziła kierownica (na zapalonym było ok) więc się trochę wystraszyłem i zacząłem wkręcać imbus z powrotem co chwilę kontrolując luz na zapalonym silniku. W sumie stanęło na wykręceniu o niecałe 0,5 obrotu względem początku. kierownica dalej trochę ciężej chodzi na zgaszonym , na zapalonym ok, ładnie też powraca po skręceniu.

Pytania:
Czy luz nie powinien także się zmniejszyć na zgaszonym silniku?
Po kręceniu imbusem pojawił mi się delikatny wyciek płynu. Przesadziłem?

P.S. Może mi ktoś dokładnie wytłumaczyć w jaki sposób mierzy się luz na kole kierownicy?

#20 Offline   Hubertos


  • Postów: 19
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Kościan
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 maja 2011 - 19:47

Wiem, że 25 mm jest dopuszczalne.
Chodzi mi o to czy luz powiedzmy od "godziny 12" na prawo i na lewo może być po 25 mm? Jeśli tak to mam po 3-4 cm na stronę








Podobne tematy Zwiń