Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[w124/w201] Przekładnia kierownicza - kasowanie luzu.


59 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 17 listopada 2014 - 19:50

Wyświetl postUżytkownik mixx dnia 17 listopada 2014 - 08:02 napisał

zerknąłem - ciasno, jak cholera, ale spróbuję; mogłem to zrobić, jak miałem wyjęty silnik - niestety nie przyszło mi to wtedy do głowy
Z kanału od przodu silnika dasz radę bez problemu jak masz wmiarę operatywne dłonie , tylko potrzebny jest krótki ampl np na klucz 10 żeby był inaczej ciężko tam coś zdziłać , a do poluzowania kontry płaski oczkowy , lubi sie to trochę zapiec jak nie było ruszane .



#32 Offline   ryan_ab


  • Postów: 141
  • Na forum od: 20 kwi 2013
  • Miejscowość: Siemianowice
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 listopada 2014 - 20:02

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 16 listopada 2014 - 22:49 napisał

Użytkownik ryan_ab dnia 16 listopad 2014 - 21:53 napisał
Można jakoś 'na sucho' sprawdzić luz takiej przekładni?

W pozycji środkowej luzu ma nie być. Przy większym skręcie luz się pojawia - jest to normalne.

To co piszesz odnosi się do przekładni zamontowanej w samochodzie.
Ja mam jednak pytanie odnośnie takiej, którą znajdę na szrocie, z reguły wyciągniętej z auta z napisem 150tys km ;)
Wtedy można to jakoś sprawdzić, czy nie da rady? Pytam bo nie miałem nigdy takiej w ręku...

#33 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 18 listopada 2014 - 20:09

Kręcisz małym wałkiem, ramię ma podążać od razu. Ramię też luzów nie powinno mieć, całość ma chodzić lekko.

#34 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 19 listopada 2014 - 13:19

skasowałem luz u siebie, niestety nie obyło się bez wyjmowania kolektora dolotowego - nie ma dostępu inaczej, mimo że śruba jest widoczna; jak jakiś baran :E wkręcałem ten bolec , podczas gdy właśnie się go wykręca; zobaczymy, jak się jeździ po regulacji

Użytkownik mixx edytował ten post 19 listopada 2014 - 13:19


#35 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 19 listopada 2014 - 13:36

Z 10 min zrobiłeś sobie z 3 godziny roboty gratuluję :D Od przodu silnika miałeś dostęp , z 15 razy już tam ludzią w mercach regulowałem u siebie zresztą też , tylko że ampol to musi być krótki bit i klucz płasko oczkowy 12 kątny .

#36 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 19 listopada 2014 - 13:59

Wyświetl postUżytkownik Piotrek 190E dnia 19 listopada 2014 - 13:36 napisał

Z 10 min zrobiłeś sobie z 3 godziny roboty gratuluję :D Od przodu silnika miałeś dostęp , z 15 razy już tam ludzią w mercach regulowałem u siebie zresztą też , tylko że ampol to musi być krótki bit i klucz płasko oczkowy 12 kątny .
próbowałem ruszyć kluczem, niestety nie dało się - za ciasno (przeszkadza stalowy wspornik kolektora); nie 3h tylko 1,5

#37 Offline   DanielB


  • Postów: 513
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 listopada 2014 - 14:59

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 16 listopada 2014 - 22:49 napisał

Jak będziesz montował przekładnię ustaw ją na znaki obowiązkowo.

Jeśli w samochodzie oryginalnie była przekładnia ze śrubą do ustawiania pozycji na wprost, to nie będzie żadnych znaków na innych elementach.

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 16 listopada 2014 - 22:49 napisał

Wtedy będzie także tyle samo w prawo i w lewo podczas kręcenia kierownicą.

U mnie po idealnym ustawieniu przekładni względem kolumny faktycznie było tyle samo w lewo i w prawo - ale samochód jechał prosto dopiero na kierownicy obróconej w prawo o dobre 40 stopni. Na ustawieniu zbieżności zostało to naprostowane, ale teraz mam nierówną ilość obrotów lewo / prawo (tak samo jak miałem na oryginalnej przekładni) - chyba nie powinno tak być, ale nie mam pojęcia co może być przyczyną. :hmm:

#38 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 19 listopada 2014 - 18:42

Kierownica na znakach jest względem przekładni? Może na regulacji zbieżności jakiś baran kierownicę przestawił? bo są i tacy.

Sama regulacja zbieżności tak dużej różnicy by nigdy nie dała, sam regulowałem zbieżność i zawsze miałem tyle samo w prawo i w lewo.

#39 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 19 listopada 2014 - 18:49

Wyświetl postUżytkownik mixx dnia 19 listopada 2014 - 13:59 napisał

próbowałem ruszyć kluczem, niestety nie dało się - za ciasno (przeszkadza stalowy wspornik kolektora); nie 3h tylko 1,5
No to ja nie wiem jak Ty się starałeś kolektor zdjąć w 1,5 h to bardzo dobry wynik (gratulacje), a głupia śruba od kasowania luzu cię przerosła i musiałeś rozbierać wszystko no nie mogę :E

#40 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 20 listopada 2014 - 01:42

Wyświetl postUżytkownik Piotrek 190E dnia 19 listopada 2014 - 18:49 napisał

No to ja nie wiem jak Ty się starałeś kolektor zdjąć w 1,5 h to bardzo dobry wynik (gratulacje), a głupia śruba od kasowania luzu cię przerosła i musiałeś rozbierać wszystko no nie mogę :E
nie przerosła, tylko nie dało się jej ruszyć z tak ograniczonym dostępem (prawdopodobnie nie kręcona od nowości, więc się trochę zapiekła - musiałem wziąć przedłużkę na ramię klucza);
co do wyjęcia kolektora - to zajmuje półgodziny przy "wprawnych ruchach", z założeniem schodzi trochę dłużej; zresztą silnik wymieniłem za jeden dzień, więc sam kolektor to pikuś

Użytkownik mixx edytował ten post 20 listopada 2014 - 01:45









Podobne tematy Zwiń