Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Olej do silnika Diesla - jaki?



880 odpowiedzi w tym temacie

#151 Offline   michelangelo


  • Postów: 1 471
  • Na forum od: 28 lis 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 listopada 2009 - 11:07

Jeśli wszystko jet ok to tak.



#152 Offline   Patryk23


  • Postów: 115
  • Na forum od: 01 paź 2009
  • Miejscowość: Wyszków
  • Drugi Mercedes:W123-sedan 2.0D 1979r. x2
  • Trzeci Mercedes:W124 3.0D 1990r-sedan.
  • Inne auto:Ford Galaxy 1.9 TDI 1996r

Napisano 08 listopada 2009 - 12:47

Cytat

Jeśli wszystko jet ok to tak.
Aha, a pytam bo z tego co tu wyczytalem to taki sie leje do nowych silnikow a moj juz przelocik niezla ma. Dzięki :mrgreen:

[ Dodano: Nie Lis 08, 2009 12:47 ]
A i z tego co widze to silnik w srodku mam czysciutki bo takiej samej barwy jest olej jak go wymieniam jak i wlewam nowy, nie jest czarny czy cos ;)

#153 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 listopada 2009 - 07:46

Wiecie może czy istnieje możliwość uszkodzenia rurki (a dokładnie samego zaworu w jej wnętrzu) dekla filtra oleju przedmuchując ją od dołu a nie od góry? Bo wiem że jest w niej jakiś zawór ale czy można go uszkodzić przedmuchując od dołu pompką rowerową?

#154 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 listopada 2009 - 08:23

Przedmuchując pompką rowerową niczego nie uszkodzisz. Po co tak robiłeś?

#155 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 listopada 2009 - 08:44

Czaro napisał:

Po co tak robiłeś?

Bo było zapchane a pamiętałem że powinno być drożne tylko nie sądziłem że ważna jest strona przedmuchiwania...o czym dowiedziałem się w domu po przeczytaniu odp. lektury :star:

#156 Offline   michelangelo


  • Postów: 1 471
  • Na forum od: 28 lis 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 listopada 2009 - 09:13

Patryk23, jeśli twoje auto jeździ cały czas na syntetyku to bardzo dobrze, niech jeździ dalej, nie przejmuj się nie którymi opiniami bo większość są to dziwne mity i legendy...

#157 Offline   Patryk23


  • Postów: 115
  • Na forum od: 01 paź 2009
  • Miejscowość: Wyszków
  • Drugi Mercedes:W123-sedan 2.0D 1979r. x2
  • Trzeci Mercedes:W124 3.0D 1990r-sedan.
  • Inne auto:Ford Galaxy 1.9 TDI 1996r

Napisano 09 listopada 2009 - 19:33

No to super, dzięki za porade michelangelo. Pozdrawiam http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/icon_biggrin.gif

#158 Offline   Pan Samochodzik


  • Postów: 8
  • Na forum od: 26 lip 2009
  • Miejscowość: Kąty Wrocławskie

Napisano 19 listopada 2009 - 20:37

Ja opiszę swoja przygodę z olejami. Otóż gdy kupiłem swoją gwiazdę to wskaźnik ciśnienia oleju na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach utrzymywał się na poziomie 2. W książce serwisowej stoi napisane ze Niemiec lal równo co 10tys shell helix 10w40. Gdy przyszedł czas wymiany oleju miałem już takowy olej Made in Germany, zalałem i wskazówka dalej na 2 czyli wszystko w porządku. Po kolejnych 10tys zalałem Shell Helix 10w40 MADE IN EU (czytaj Poland) i wskazówka wskazywała już ciśnienie na poziomie 1 kreski. Zirytowany podczas następnej wymiany zalałem Castrola 10w40 (jak się potem dowiedziałem sprawdzając na beczce z której go lali tez Made in EU) i wskazówka wylądowała już w okolicach 0. Nigdy tego nie sprawdzałem ale okazuje się ze większość olei dostępnych w sklepach produkuje się w Polsce. Postanowiłem zalać z powrotem olej Made in Germany i mój wybór na podstawie dobrych opinii padł na Liqui Moly. Zalałem - wskaźnik od razu wrócił na 2 kreskę i w dodatku przestały hałasować popychacze do których wymiany już się szykowałem a i silnik pięknie się wyciszył. Od tej pory żadnego polskiego shitu nie zalewam.

#159 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 19 listopada 2009 - 20:46

Pan Samochodzik napisał:

Od tej pory żadnego polskiego shitu nie zalewam.
No cóż -z tym nie polemizuję, bo sam unikam jak ognia ale dziwią aż tak duże rozbieżności w ciśnieniu http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/hmm.gif . To już nawet u nas nie te czasy, że sprzedawca rechotał wesoło i "zdjęcie tego pana do gabloty", choć do ideału daleko. Może kluczowe pytanie to: w jaki sposób wszedłeś w posiadanie tych gorszych objawowo olei? Kupiłeś(gdzie?), dostałeś?

#160 Offline   emcer


  • Postów: 16
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Kielce

Napisano 24 listopada 2009 - 23:18

Pan Samochodzik napisał:

Liqui Moly
Potwierdzam, zastosowałem ten olej w Mazda 626 1,8 benzyna 90kM, Skoda Oktawia 1,9tdi 110kM i teraz zalałem obecne autko - poprzedni właściciel traktował go czymś z Lidla - co prawda, ciśnienia mi nie przybyło za wiele, ale silnik nabrał bardziej przyjaznej kultury pracy. W poprzednich autach dało się zaobserwować zmniejszony apetyt na paliwo, w moim obecnym przypadku, nawet nie powinienem tego kontrolować ;))) Podsumowując, polecam olej - proszę się nie wystraszyć, jego kolor jest grafitowo czarny - taki ma właśnie być i na pewno to jeszcze oryginalny produkt.








Podobne tematy Zwiń