Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Olej do silnika Diesla - jaki?



880 odpowiedzi w tym temacie

#871 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 04 grudnia 2018 - 06:36

turbocygan, to raczej nie wina oleju ,tylko wcześniejsze zaniedbania wymiany oleju.



#872 Offline   turbocygan


  • Postów: 59
  • Na forum od: 19 sty 2016
  • Miejscowość: GK
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W203 C200K M111

Napisano 04 grudnia 2018 - 07:55

Wyświetl postUżytkownik T34 dnia 03 grudnia 2018 - 13:02 napisał

Może jakaś podróbka..pochwal się marką oleju żeby wiadomo było na co uważać. Castrol?

Myślę, że nie ma co obwiniać marki, ale dodam, że był to "eksperyment" z polskim olejem.

Oczywiście trzeba też dodać, że do oleju dostawała się ropa. Na początku śladowe ilości, a po tej akcji zastałem bagnet zalany w całości. Z drugiej strony jak zlewałem olej, wcale nie było go tak dużo, ale przynajmniej wydawał się być rozrzedzony przez tę ropę.

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 04 grudnia 2018 - 06:36 napisał

turbocygan, to raczej nie wina oleju ,tylko wcześniejsze zaniedbania wymiany oleju.

Właśnie stara gwardia suszy mi łeb, że to przez głupi półsyntetyk :wpysk:

#873 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 grudnia 2018 - 11:42

Warto zmienić ten oring od pompki zasilającej. W ASO kosztuje grosze. Pompka trzyma się na dwóch nakrętkach, później ją w imadło i rozkręcić płaskim 27. Ten oring uszczelnia trzpień który napędza pompkę i właśnie jak padnie, to paliwo przedostaje się do oleju. Łatwo go wydłubać ze środka np korkociągiem :)

#874 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 grudnia 2018 - 15:49

A to jest łatwe do zdiagnozowania zobacz jakiego koloru masz paliwo jak czarne (ciemne) to dostaje ci się olej do paliwa i vicewersa tą właśnie pompką paliwową przykreconą z boku pompy wtryskowej.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#875 Offline   Damian85


  • Postów: 193
  • Na forum od: 15 lip 2014
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201

Napisano 14 października 2019 - 17:32

Witam

Który z tych olejów byłby najlepszy do silnika OM 602
Vavoline Maxlife 10w4
Valvoline allclimate 10w40
Total Quatz 7000 10w40
Fusch Titan 10w40

Przymierzałem się do tego valvoline max life, bo czytałem, ze ma dobre parametry uszczelniające a poci mi się i trochę uszczelka i simmering na wale korbowym, ale mnie sprzedawca w jednym sklepie motoryzacyjnym trochę zbił z tropu i twierdził, ze total quartz albo fusch będzie lepszy.... :/ :/

#876 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 października 2019 - 19:05

W naszych mesiach nie będzie różnicy na danych olejach gdyż wszystkie są dobrej jakości. Ja osobiście leje Valvoline maxlife i jest ok :)

#877 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 14 października 2019 - 20:03

Ja jeżdzę na Turdusie 15W-40 już 15 lat i w kaczce to samo.To są silniki starej generacji...jak szklanki będą cykać na takim to i na 10W i wg mnie 5W będą cykać.Teraz pytanie,czy ktoś słyszał o oleju półsentytycznym i sentytycznym na początku lat 80.

Użytkownik andrzejrz edytował ten post 14 października 2019 - 20:05


#878 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 246
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 października 2019 - 00:03

Wycieki napraw a lej wg. Wskazań producenta taka moja myśl.

#879 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 15 października 2019 - 18:10

Oleje były tylko na zachodzie ,albo w PEWEXSIE

Użytkownik melfio1 edytował ten post 15 października 2019 - 18:11


#880 Offline   Damian85


  • Postów: 193
  • Na forum od: 15 lip 2014
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201

Napisano 16 października 2019 - 06:09

Kupiony Valvoline Maxlife 10W40. Na weekendzie wymiana :star: :)








Podobne tematy Zwiń