WD 40 pomoze bez problemu,tez to mialem i teraz chodzi jak przycinak:))
3
[w201] Wycieraczka się zacina
Rozpoczęty przez matrix_44, gru 18 2008 20:31
64 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 19 grudnia 2008 - 23:54
#12
Napisano 20 grudnia 2008 - 00:01
badboy124 napisał:
WD 40 pomoze bez problemu
#13
Napisano 20 grudnia 2008 - 00:07
Smar na wszystkich osiach ruchu+przesmarowanie tłoczka pionowego ruchu olejem wazelinowym. Cisza, spokój, pewny ruch. Czas pracy pedantycznej 2.5h włączając kontrolę i pełne smarowanie silnika wycieraczek.
Wrażenia bezcenne.
Wrażenia bezcenne.
#14
Napisano 20 grudnia 2008 - 00:15
ja dziś miałem identyczny problem wycieraczka prawie stawała ledwo dojechałem do domu w śnieżycy od razu w garaz rozebrałem cały mechanizm w drobny mak wymyłem przesmarowałem smarem silikonowym i chodzi aż miło. U mnie zatarte było na tłoku i na tej plastikowej zębatce która jest pod mechanizmem (odpowiada za ruch pionowy)
#15
Napisano 20 grudnia 2008 - 08:50
kto smaruje ten jedzie ja smarowałem jakimś czerwonym olejem do skrzyń automatycznych-bo nic innego nie było pod ręką(a WD40 nie chciałem paprać, bo efekt faktycznie później jeszcze gorszy) i chodzi jak nowe
#16
Napisano 20 grudnia 2008 - 17:40
Samo posmarowanie ramienia (tego, ktore sie wysuwa) nie na dlugo podziala. Prowadzenie - w obudowie - ma dwa oringi. Najlepsza metoda, to wyjac calosc, rozebrac, porzadnie wyczyscic, nasmarowac i zapomniec o tym na nastepne 20 lat
#17
Napisano 20 grudnia 2008 - 20:25
I chyba bez rozebrania całości się nie obejdzie, jak wspomniał przedmówca.
Ja dziś zrobiłem zgodnie z radą Roba czyli zdjąłem zewnetrzną obudowe zatrzymałem wycieraczke na środku szyby i nasmarowałem tłok.
Fakt jest ciszej wycieraczka jakoś lepiej "idzie" jednak po stronie kierowcy jak zostawiała tak zostawia smuge i pod koniec pracy powiedzmy podskakuje - trze (charakterystyczny odgłos chrobotania)
Podsumowując opcja szukaj i rozbieranko mechanizmu :cry:
Ja dziś zrobiłem zgodnie z radą Roba czyli zdjąłem zewnetrzną obudowe zatrzymałem wycieraczke na środku szyby i nasmarowałem tłok.
Fakt jest ciszej wycieraczka jakoś lepiej "idzie" jednak po stronie kierowcy jak zostawiała tak zostawia smuge i pod koniec pracy powiedzmy podskakuje - trze (charakterystyczny odgłos chrobotania)
Podsumowując opcja szukaj i rozbieranko mechanizmu :cry:
#18
Napisano 21 grudnia 2008 - 11:45
goodluk możesz zerknąć do FAQ na demontaż wycieraczki W124. Kilka lat temu zdemontowałem całość w swoim. Wyczyściłem co się dało, nasmarowałem i ... . Miałem dużo problemu z ponownym ustawieniem zakresu pracy wycieraczki. Pamiętam, że po złożeniu całego mechanizmu pomagałem sobie odkręcaniem i zakręcaniem głównej nakrętki z "ośki" silniczka. Z pięć godzin się motałem. Niestety do dzisiejszego dnia mam nierówny promień działania wycieraczki tzn. po stronie kierowcy w lewym górnym rogu wycieraczka mniej się wysuwa (wyciera mniej szyby) a po prawej zasięg jest większy. Za pracę wycieraczki góra-dół odpowiada ten tłok a za wszystkie inne "niedomagania" system dźwigni. Sprężyna i jej "kondycja" odpowiada za docisk do szyby.
#19
Napisano 21 grudnia 2008 - 12:09
skoro mowa o ustawianiu....
Przy rozbieraniu calosci mechanizmu (juz po wyjeciu zalosci z auta) trzeba zwrocic uwage na na ustwienie mechanizmu wysuwania. Przed odkreceniem nakreki glownej (#17) polecam naniesc jakis znak pozycjonujacy "gniazdo ciegna (czy jak tam to nazwac)" w stosunku do osi mechanizmu wycieraczki (to samo dla osi silnika).
Po wyjeciu zawleczki polksiezycowatej i podkladek znajdujacych sie pod nia nalezy ustawic mechanizm pod katem prostym do mocowania (alumiowej ramy). Tylko w takiej pozycji jest mozliwe jej wyjecie. Zwracam uwage, ze znajduja sie tam dwa oringi (!) - zeby nie zaginely w akcji http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/icon_biggrin.gif
Po rozebraniu obudowy, wyczyszeniu, nasmarowaniu itd. trzeba ustawic zebatka dolne skraje polozenie "tloczka" - najbardziej schowany. Teraz wkladamy w pozycji pionowej (zreszta inaczej sie nie da ) w aluminowa rame. Takie postepowanie zapewnie rownomierna prace wycieraczki - zasieg na prawej i lewej stronie bedzie taki sam.
Przy rozbieraniu calosci mechanizmu (juz po wyjeciu zalosci z auta) trzeba zwrocic uwage na na ustwienie mechanizmu wysuwania. Przed odkreceniem nakreki glownej (#17) polecam naniesc jakis znak pozycjonujacy "gniazdo ciegna (czy jak tam to nazwac)" w stosunku do osi mechanizmu wycieraczki (to samo dla osi silnika).
Po wyjeciu zawleczki polksiezycowatej i podkladek znajdujacych sie pod nia nalezy ustawic mechanizm pod katem prostym do mocowania (alumiowej ramy). Tylko w takiej pozycji jest mozliwe jej wyjecie. Zwracam uwage, ze znajduja sie tam dwa oringi (!) - zeby nie zaginely w akcji http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/icon_biggrin.gif
helixwroclaw2005 napisał:
do dzisiejszego dnia mam nierówny promień działania wycieraczki tzn. po stronie kierowcy w lewym górnym rogu wycieraczka mniej się wysuwa (wyciera mniej szyby) a po prawej zasięg jest większy
Po rozebraniu obudowy, wyczyszeniu, nasmarowaniu itd. trzeba ustawic zebatka dolne skraje polozenie "tloczka" - najbardziej schowany. Teraz wkladamy w pozycji pionowej (zreszta inaczej sie nie da ) w aluminowa rame. Takie postepowanie zapewnie rownomierna prace wycieraczki - zasieg na prawej i lewej stronie bedzie taki sam.
#20
Napisano 21 grudnia 2008 - 19:41
Charlie9 dzięki za podpowiedź Poczekam z tym do wiosny. Na razie cieszę się z tego co mam. Niestety nie mam gdzie tego zrobić a pod chmurką trochę teraz za zimno.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201] Wycieraczka działa tylko na pierwszym biegu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MercPO |
|
||
Przednia wycieraczka działa razem z tylną |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | frantz |
|
||
Wycieraczka przedniej szyby. |
Mercedes SL, SLK | Pzd23 |
|
||
[w124] Problem z wycieraczką przednią - zacina!? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | matibc9444 |
|
||
[w124] Wycieraczka szyby-awaria |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | dzony.pzn |
|