Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Remont manualnej skrzyni biegów



41 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 03 stycznia 2009 - 17:27

przemek napisał:

nie spełnia odp normy którą spełnia ATF200. ATF 220 nie posiada dodatku suffix A do smarowania synchronizatorów

Mobil ATF 220 - spełnia normę GM ATF Suffix A, lecz nie spełnia normy MB 236.2. Jak najbardziej można go stosować w manualach.



#12 Offline   cyrkk


  • Postów: 132
  • Na forum od: 12 wrz 2008
  • Miejscowość: Bielsk Podlaski
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2009 - 19:10

Nie jestem do końca pewien ale za pierwszym razem wymieniłem olej w skrzyni na ATF200, natomiast za drugim na ATF220 i synchronizatory zaczęły przy wyrównywaniu obrotów wałków piszczeć :-|
Teraz wymienie na Castrol TQ i napisze jakie bedą efekty...Mam nadzieje że coś pomoże ale nie jestem na bank pewien...

#13 Offline   przemek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 01 lis 2007
  • Miejscowość: Jaworzno

Napisano 03 stycznia 2009 - 22:56

Castrol TQ jest odpowiedni,

Rob napisał:

Mobil ATF 220 - spełnia normę GM ATF Suffix A,

mozesz to jakos udowodnić bo wydaje mi się ze jestes w błędzie

#14 Offline   cyrkk


  • Postów: 132
  • Na forum od: 12 wrz 2008
  • Miejscowość: Bielsk Podlaski
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2009 - 23:30

Chwila z Googlem i się nieco rozjaśniło
http://www.mercmania...orady/oleje.htm

Ciekawe tylko czy moje synchronizatorki przestaną popiskiwać jak zmienie olej, przejechałem tak jakieś 500km :smile:

#15 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 04 stycznia 2009 - 01:05

przemek napisał:

mozesz to jakos udowodnić bo wydaje mi się ze jestes w błędzie

Mogę, poszukaj w necie, w materiałach serwisowych MB, w specyfikacjach producentów olei (trzeba się trochę zagłębić)itd jest sporo na ten temat, jeżeli nie znajdziesz zapodam jakieś info na którym opieram swoją teorię (choć zrobię to niechętnie niestety, nie wszystko można sprzedac gratis). Ale skoro siejesz trwogę to udowodnij swoja tezę, gdyż na ten temat było dziesiątki postów na różnych forach MB (u nas też) i wniosek był jeden. Ja też z wiatru nie wróże, ale jak każdy zwykły człowiek mogę żyć w niewiedzy. Więc zapraszam byś umieścił materiał merytoryczny który podeprze Twoją teorie.

#16 Offline   cyrkk


  • Postów: 132
  • Na forum od: 12 wrz 2008
  • Miejscowość: Bielsk Podlaski
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 stycznia 2009 - 10:37

Wychodzi na to że będę musiał się wstrzymać z wymianą oleju zanim przemek i Rob nie dojdą do porozumienia :(
Przecież to tylko czas :)

#17 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 04 stycznia 2009 - 10:48

cyrkk napisał:

się wstrzymać z wymianą oleju

Nie przesadzaj, ważne by był to ATF a nie jakiś przekładniowy

#18 Offline   Kuba DJ


  • Postów: 149
  • Na forum od: 23 kwi 2010
  • Miejscowość: Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 listopada 2015 - 13:05

Podłączam się do tematu:
Koledzy może ktoś byłby w stanie mi pomóc
W w124 mam silnik 3.2, skrzynia getrag.
Przy wymianie sprzęgła zauważyłem luz walka wychodzącego ze skrzyni (wałek, który wchodzi do koła zamachowego) luz na boki...
Uszczelniałem skrzynie biegów bo ciekła na łączniku kadłubów- wiadomo rozbierałem ją...

Problem jest taki, że któreś łożysko na luzie przy puszczonym sprzęgle świszczy- co coraz bardziej mnie irytuje, łożysko wyciskowe chodzi cicho-było wymienione nowe i już je sprawdzałem.
Świst ustaje, gdy wciskam sprzęgło i słychać je tak, jakby zatrzymywał się silnik 3-fazowy dużej mocy, albo jak w tartaku zatrzymuje się piła
(jednostajnie opóźniony ruch aż do wyciszenia.
Możliwości więc jest niewiele, albo łożysko dociskowe, podpora wałka w kole zamachowym, albo łożysko, które ma luzy-trzymające krótki wałek wychodzący ze skrzyni (silnik-skrzynia).
Tu moje pytanie:
skrzynia:
Dołączona grafika
numer łożyska:
prawdopodobnie to(wg epc, jeżeli dobrze szukam)
0059818125

Czy któryś z kolegów potrafiłby podać wymiary łożyska?
A może ktoś się spotkał z podobnymi objawami?

#19 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 30 listopada 2015 - 19:41

A jak na włączonym sprzęgle przesuniesz dźwignię zmiany biegów lekko tylko w kierunku np. 4 albo 3 to dźwięk ustaje?

#20 Offline   Kuba DJ


  • Postów: 149
  • Na forum od: 23 kwi 2010
  • Miejscowość: Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 grudnia 2015 - 10:37

zrobiłem test:

na wciśniętym sprzęgle- biegi jak w masło, precyzyjnie wchodzą

na wyciśniętym, (silnik chodzi, nie dotykam pedałów) słychać naprawdę minimalną zmianę, a dosyć mocno cisnąłem drążkiem, wiadomo, żeby nie przesadzić i nie zgrzytnęło...
(to może być spowodowane tym że synchronizator napiera na wałek i wszystko się usztywnia)
Ale jest to uciszenie bardzo małe

Tu cos realniejszego:

https://www.youtube....eature=youtu.be

opis:
w 2-4s wciskam sprzęgło,-> i puszczam
w 8-10s wciskam sprzęgło -> puszczam
dalej próbowałem dodać gazu i tez tak przetestować ale już raczej nie słychać co się dzieje








Podobne tematy Zwiń