Skocz do zawartości




- - - - -

[w124/w201] Połączenie skrzynia biegów - wał napędowy


49 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 12 stycznia 2015 - 22:37

Dokręć mocno, najlepiej na kleju do gwintu, bo bywa że się luzuje.



#32 Offline   7even


  • Postów: 64
  • Na forum od: 23 lut 2013
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 stycznia 2015 - 07:20

Ale czy możliwe jest coś takiego jak pisałem we wcześniejszym poście?

#33 Offline   turbocygan


  • Postów: 59
  • Na forum od: 19 sty 2016
  • Miejscowość: GK
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W203 C200K M111

Napisano 06 września 2016 - 15:01

Panowie, mogę bez stresu odkręcić ten wspornik z poduszką skrzyni? Nie będzie problemu, żeby to znów skręcić? Bo dojście do nakrętek od strony skrzyni jest bardzo kiepskie i bardzo by mi to ułatwiło sprawę.

#34 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 06 września 2016 - 20:52

turbocygan, możesz tylko musisz skrzynie podeprzeć.

#35 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 września 2016 - 08:58

Wyświetl postUżytkownik turbocygan dnia 06 września 2016 - 15:01 napisał

Panowie, mogę bez stresu odkręcić ten wspornik z poduszką skrzyni? Nie będzie problemu, żeby to znów skręcić? Bo dojście do nakrętek od strony skrzyni jest bardzo kiepskie i bardzo by mi to ułatwiło sprawę.
Nic tam nie musisz odkręcać. Wsadź tam zwykły klucz numer 17, o taki:

Dołączona grafika

Im krótszy, tym lepiej. Przy odkręcaniu lub skręcaniu włóż go na nakrętkę i całą śrubę obróć tak, żeby klucz oparł się o skrzynię biegów lub podłogę (w zależności od tego, czy odkręcasz, czy dokręcasz) i zacisnął. Unieś tylko co najmniej jedno tylne koło, żeby móc obracać wałem. Miałem tyle kłopotów z tą częścią, że wyjmuję ten łącznik w 10 minut.

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 07 września 2016 - 09:00


#36 Offline   turbocygan


  • Postów: 59
  • Na forum od: 19 sty 2016
  • Miejscowość: GK
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W203 C200K M111

Napisano 08 września 2016 - 20:47

jaszek7777, tak właśnie zrobiłem, tyle, że oczkowym :mrgreen: Robiłem bez kanału, na patencie w pozycji leżącej, więc dostawałem już szewskiej pasji i stąd mi przyszło do głowy odkręcanie poduszki :mrgreen: a najlepsze jest to, że wymiana pomogła na pół godziny jazdy i znowu szarpie :mrgreen:

#37 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 09 września 2016 - 05:17

turbocygan, co Ci szarpie?

#38 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 września 2016 - 08:08

Wyświetl postUżytkownik turbocygan dnia 08 września 2016 - 20:47 napisał

jaszek7777, tak właśnie zrobiłem, tyle, że oczkowym :mrgreen: Robiłem bez kanału, na patencie w pozycji leżącej, więc dostawałem już szewskiej pasji i stąd mi przyszło do głowy odkręcanie poduszki :mrgreen: a najlepsze jest to, że wymiana pomogła na pół godziny jazdy i znowu szarpie :mrgreen:
Szarpanie, czyli tzw. "Bonanza"? Luzy na ty m elemencie łatwo sprawdzić. Źle jest wtedy, gdy możesz nim obrócić (nawet nieznacznie) bez poruszenia wałem/skrzynią. Jeśli Ci szarpie to sprawdź, czy nie masz wyregulowanych obrotów biegu jałowego linką od gazu. Nasi lokalni "mechanicy" potrafią tak właśnie regulować obroty. Popuść ją tak, żeby miała luz i przejedź się. Oczywiście zakładam, że silnik pracuje równo i nie buja nim na lewo i prawo.

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 09 września 2016 - 08:12


#39 Offline   turbocygan


  • Postów: 59
  • Na forum od: 19 sty 2016
  • Miejscowość: GK
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W203 C200K M111

Napisano 09 września 2016 - 19:57

Po wymianie pozbyłem się szarpania przy dodawaniu i odejmowaniu gazu na biegach 1 i 2, ale na 3 pozostało. Wpienia nieziemsko podczas jazdy w mieście. Linka ma trochę luzu, natomiast silnikiem zaczyna już trochę gibać. Sprawdzę jeszcze amortyzatorek pompy, bo obroty spadają ewidentnie za szybko przy zmianie biegów. Niby to też taka specyfika jazdy tym klocem, że ze sprzęgłem trzeba umiejętnie się obchodzić :)

#40 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 września 2016 - 06:53

Bujanie silnikiem nie powinno mieć miejsca. Amortyzatorek gazu (rozumiem, że to miałeś na myśli) możesz zdjąć i pojeździć bez tego. Szarpie najczęściej po puszczeniu gazu, szarpanie przy dodawaniu nie wróży dobrze...

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 11 września 2016 - 06:54









Podobne tematy Zwiń