witam! mam taki problem: cos sie "tlucze" miedzy kierownica i przekladnia! slychac to i czuc najwyrazniej przy skrecie w lewo (objaw wystepuje zawsze podczas jazdy po mniejszych lub wiekszych nierownosciach)! wyglada to tak jakby byl tam jakis luz (cos wytluczone, niedokrecone, albo oberwane) ciezko mi to opisac, ale ostatnio problem sie nasilil bo slychac jakies brzeczenie i inne dzwieki podczas jazdy na wprost! co tam jest i co moze byc powodem takiego zjawiska? przekladnia wykluczona! dzieki za sugestie
0
[w124] układ kierowniczy
Rozpoczęty przez patrykL, kwi 11 2009 14:16
14 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 11 kwietnia 2009 - 14:16
#2
Napisano 11 kwietnia 2009 - 16:15
patrykL, a amortyzator
#3
Napisano 11 kwietnia 2009 - 16:50
amortyzatory sa ok! sprawdzane!
tak jak napisalem, to jest cos miedzy kierownica a przekladnia, gdzies (chyba) pod tymi plastykowymi maskownicami!
tak jak napisalem, to jest cos miedzy kierownica a przekladnia, gdzies (chyba) pod tymi plastykowymi maskownicami!
#4
Napisano 11 kwietnia 2009 - 16:52
patrykL, wiec zostaja łożyska kolumny kierowniczej.
#5
Napisano 11 kwietnia 2009 - 16:55
a sa takie?
czy ewentualna wymiana jest praco/czasochlonna i kosztowna?
czy ewentualna wymiana jest praco/czasochlonna i kosztowna?
#6
Napisano 11 kwietnia 2009 - 17:39
Jezeli to faktycznie wina kolumny to wymiana na nowa "uzywana" w dobrym stanie.
#7
Napisano 11 kwietnia 2009 - 20:25
patrykL napisał:
amortyzatory sa ok!
LINK do Allegro
#8
Napisano 11 kwietnia 2009 - 20:42
patrykL,
Spokojnie... podnieś na lewarku i poruszaj jednym kołem w poziomie i pionie, obadaj potem drugim kołem jak będzie luz to coś z układem kierowniczym, łożyskami kół... Sprawdź czy śruba na wieloklinie przekładni dokręcona i inne na drążkach także.
Jak nie będzie pukania to opuść kastę i bujaj nią na boki, jak będzie pukanie to poduszki stabilizatora do wymiany
Spokojnie... podnieś na lewarku i poruszaj jednym kołem w poziomie i pionie, obadaj potem drugim kołem jak będzie luz to coś z układem kierowniczym, łożyskami kół... Sprawdź czy śruba na wieloklinie przekładni dokręcona i inne na drążkach także.
Jak nie będzie pukania to opuść kastę i bujaj nią na boki, jak będzie pukanie to poduszki stabilizatora do wymiany
#9
Napisano 11 kwietnia 2009 - 20:51
dzieki za sugestie, posprawdzam to co radzisz, ale wedlug mnie dzwieki dochodza bezposrednio gdzies zza kierownicy! w kazdym badz razie zobaczymy, moze sie myle, albo cos ze sluchem nie tak!
co do amortyzatora, to chodzi wam o amortyzator poprzeczny? jesli tak to nie ta przyczyna! wiem, bo jak kupilem auto to byl uszkodzony i wymienilem na nowy, a efekt pozostal!
co do amortyzatora, to chodzi wam o amortyzator poprzeczny? jesli tak to nie ta przyczyna! wiem, bo jak kupilem auto to byl uszkodzony i wymienilem na nowy, a efekt pozostal!
#10 Gość__
Napisano 11 kwietnia 2009 - 21:06
Moim zdaniem przyczyna będzie wynikać z kolumny kierowniczej, lub/i jednak z przekładni -bo dźwięk jak ból lubi się czasem nieco szwędać ;-) . To znaczy, że najzwyklej stuki z przekładni mogą być przenoszone przez kolumnę kierowniczą do wnętrza. A jakbyś spróbował przyśpieszyć po nierównej nawierzchni...tyłem? Ciekawi mnie czy coś odezwałoby się na nieco odprężonym zawieszeniu przód czy nie byłoby zmian?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | markslew |
|
||
[w124] wielki problem z odpowietrzeniem układu paliwoego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
W124 układ wydechowy_Tłumiki dobrej jakości |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Marcin78Lubuskie |
|
||
[W201] Przedmuchy, ciśnienie w układzie chłodzenia, nierówna praca 2.0 gaźnik 105KM |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | eMBek |
|
|
|
W124 coupe 2.0b+lpg układ paliwowy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | thatsmajk |
|