Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] m102 problemy z "ssaniem"



71 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marca 2017 - 09:21

Czołem Panowie
Jak długo powinno "trwać" ssanie po odpaleniu?
Wymieniłem potencjometr i po odpaleniu auta w temp. zew. 3-6 stopni ssanie ładnie się załącza ale trwa ok 1 min (wykonane 3 próby stoperem). Następnie ładnie opada i trzyma obroty jałowe. Ssanie gdy odpalałem silnik w temp. zew. ok 7-10 stopni (na słońcu) nie załącza się. Jałowe utrzymane na swoim poziomie. Czy tak powinno być i czy w pierwszym przypadku ssanie nie trwa u mnie za długo?
Pozdrawiam



#32 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 28 marca 2017 - 09:44

To pierwsze na zimno powinno potrwać kilkanaście sekund. I mieć 1200 obr. Każde odpalenie na ciepło powinno być na 1000 obr i potrwać parę sekund.

Tak jak teraz opisujesz jest mniej więcej w M103.

#33 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marca 2017 - 09:46

U mnie jak jest w okolicy 0'C to tez długo trzyma podbicie obrotów. Ale nigdy nie mierzyłem dokładnie czasu trwania. 1.8E

#34 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marca 2017 - 09:52

Czyli nie jest tak jak powinno. Jakieś sugestie?
Czy na "ciepłym" zawsze się odpala czy może być tak, że auto wskakuje od razu na jałowe? Pamiętam kiedyś, że jak odpalał od razu na jałowe to winnym okazał się przekaźnik pompy paliwa (słynne, drogocenne "czarne pudełko fajek", Dawidzie :)). Nie załączało mi się ssanie w zimę i ciężko było odpalić pojazd.
Chyba, że to kwestia potencjometru?
w0jta5, zmierz jak będziesz miał możliwość i podaj ile u Ciebie to trwało.

Użytkownik Gasior edytował ten post 28 marca 2017 - 10:00


#35 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 28 marca 2017 - 12:35

U mnie w 2.3 zawsze na ciepło miał podbitkę na 1000 obr. i po <10 sekundach spadał na jałowe.

Na zimno pi razy drzwi 15 sekund. Potencjometr chyba nie, raczej wtryskiwacz rozruchowy, jego sterowanie. Teraz ten potencjometr zmieniłeś? A chodzi gablota równo?

#36 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marca 2017 - 13:36

Jest lepiej Dawidzie. W ramach eksperymentu zakupiłem zamiennik, założyłem, wyregulowałem wszystko zgodnie ze sztuką. Obroty się bardziej ustabilizowały i odczuwam lepszą reakcje na gaz i ogólną poprawę. Nie wiem czy to kwestia potka czy wyregulowania na nowo całego układu (choć wcześniejszy nastaw był ok). Po zmianie zaczęły dziać się te hece ze ssaniem, dlatego poruszyłem teraz ten watek. Więc zależność jakaś jest.
Ale nie o potencjometrze tutaj.
Wracając do tematu. Czyli jak odłączę wtryskiwacz rozr. to ssania całkowicie nie będzie?

#37 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marca 2017 - 14:13

Wtryskiwacz rozruchowy to nie ssanie.
Należy rozgraniczyć - wtryskiwacz rozruchowy ma za zadanie wzbogacić mieszankę o dotrysk benzyny do kolektora celem łatwiejszego zapłonu - efekt "choke".
Ale przestaje on pracować z chwilą pojawienia się sygnału rozruchu dla sterownika KE, i później nie bierze udziału w dalszym wzbogacaniu mieszanki - czyli fazie nagrzewania, czyli podbitych obrotach, co Ty nazywasz "ssaniem".

Chyba, że jest uszkodzony - nieszczelny i pokapuje benzyną w kolektor, to wtedy może zafałszowywać skład mieszanki.,


Który masz miesiąc produkcji tej 1.8?

#38 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marca 2017 - 14:37

Z lipca 1990 r.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Gasior edytował ten post 28 marca 2017 - 14:38


#39 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marca 2017 - 15:04

Lipiec, czyli juz wersja z podgrzewaniem kolektora.

Czyli:

Predkosc biegu jalowego: 700-800 rpm.
Predkosc biegu jalowego dla silnika zimnego: 1150+/-50 przez maksymalnie 28 sekund.
Predkosc biegu jalowego ponizej 80 stopni: 800 +/-50.
Predkosc biegu jalowego przy 80 stopni: 1000 +/- 50 przez maksymalnie 28 sekund.

Dla fazy nagrzewania do 80 stopni po rozruchu mozna nie zauwazyc podniesionych obrotow jalowych.

Na ile stroiles wypelnienie?


#40 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marca 2017 - 15:17

Wypełnienie oscyluje 49-52% o ile dobrze pamietam.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka










Podobne tematy Zwiń