Jump to content




- - - - -

[w124/w201] Diesel - Tłumik/amortyzator napinacza paska klinowego - wymiana



21 replies to this topic

#1 Offline   superbzorr


  • posts 97
  • Joined 10 Sep 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Posted 10 September 2007 - 19:43

Witam!
Przeglądałem forum i widziałem super zdjęcia z wymiany filtra wspomagania..

Mam pytanie czy ktoś mógłby mi udzielić rady (lub gdzie szukać na forum..) jak zabrać się za wymianę amortyzatora napinacza paska wieloklinowego...?
Dziękuję!

Acha bedę robił to po raz pierwszy, jeśli można to krok po kroku w opisie...



#2 Offline   Rob


  • posts 5,137
  • Joined 24 Jan 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Posted 10 September 2007 - 20:34

superbzorr napisał:

jak zabrać się za wymianę amortyzatora napinacza paska wieloklinowego...?

Jak masz trochę smykałki to dasz radę bez instrukcji.

#3 Offline   Charlie9


  • posts 7,791
  • Joined 15 Jan 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 10 September 2007 - 23:35

Tak napisalem wyzej PROSZE UZYWAC OPCJI "SZUKAJ" :)

Nawet w FAQ jest opis wymiany napinacza. Sam amortyzator to "pestka".

#4 Offline   superbzorr


  • posts 97
  • Joined 10 Sep 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Posted 11 September 2007 - 13:46

Super Bardzo dziękuję!

#5 Offline   Kuba 68


  • posts 34
  • Joined 08 Sep 2007
  • Miejscowość: Zabrze

Posted 11 September 2007 - 20:51

Ten amortyzator jest na 2 śrubach 13 i chyba 11 po odkręceniu bez problemu wychodzi. Nie rób tego jak masz ciepły silnik bo śruby są gorące.

#6 Offline   maciek-osa


  • posts 19
  • Joined 13 Jul 2007
  • Miejscowość: Kwidzyn

Posted 12 September 2007 - 18:25

podlacze sie troszke do tematu :-) potrzebuje informacje na temat dolnego mocowania tego amortyzatora (aluminiowa odkuwka) czy w 2.0D i W 2.5 D jest taka sama czy się czymś różnią bo w mojej jakis palan...t rozwiercił tuleje i wsadzil większą śrube :-(

MOD: Ortografia

#7 Offline   Rob


  • posts 5,137
  • Joined 24 Jan 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Posted 12 September 2007 - 21:39

maciek-osa napisał:

podlacze sie troszke do tematu :-) potrzebuje informacje na temat dolnego mocowania tego amortyzatora [/color]

Amo jest ten sam, więc wnioski nasuwają się też same...
A śrubę wstawił z większa średnicą aby zniwelować luzy/drgania zresztą na krótko :czujnik:

#8 Offline   dudziako


  • posts 155
  • Joined 16 Mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Posted 29 November 2008 - 07:00

prosze o pomoc jakiej firmy kupic amortyzatorek(zamiennik)Slyszalem ze sa jakies po 80zl i to sa jedyne dobre.

#9 Offline   kubotek


  • posts 226
  • Joined 18 Dec 2007
  • Miejscowość: WWA
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 29 November 2008 - 08:05

Ja jak wymieniałem amortyzatorek to odrazu wymieniłem koło alternatora, zawsze ten osprzęt będzie inaczej chodził.

Amor FEBI

ROLKA INA

#10 Offline   pucyfer


  • posts 88
  • Joined 30 Dec 2012
  • Miejscowość: Posen
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 10 November 2015 - 12:45

Wiem, że w FAQ jest mniej więcej krok po kroku (szkoda, że zdjęcia wygasły :mrgreen:) jak to wymienić ale mam parę pytań. Co do osłony wiatraka, wszystko ok, zdjąłem spinki ale jak ją wyjąć? Mi blokują z każdej strony ramienie wiatraka. Co do samego amortyzatora, nie da się go odkręcić bez zdejmowania paska i luzowania rolki napinacza? Szczerze mówiąc u mnie to denko jest tak zaśniedziałe, że nie mogę go podważyć, a boję się na siłę, że siła wyrzutu złamie mi ramię wiatraka (może niesłusznie :hmm:). Ostatnie pytanie, dolna śruba tego tłumika jaki ma wymiar? Bo chwytałem 15, 13 i one za duże. Łopatologicznie można iść w dół czyli 12, 11 itd. Ale może ktoś wie dokładnie?
Jeśli wg was temat nie pasuje tutaj to proszę o przeniesienie w odpowiednie dla Was miejsce.

Edited by pucyfer, 10 November 2015 - 12:49.









Podobne tematy Zwiń