Skocz do zawartości




- - - - -

Dolewka oleju do mostu


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   luwak


  • Postów: 8
  • Na forum od: 14 lis 2010

Napisano 17 kwietnia 2011 - 00:28

Witam, otóż muszę dolać olej do mostu, bo mi cieknie przynajmniej widać na nim ślady oleju, ale nawet jak auto stoi kolo tygodnia nie widać żeby olej kapał. Nie chce mostu rozbierać bo czytałem ze z tego może być więcej problemów niż pożytku, i tu mam problem gdyż kupiłem olej castrol EPX90, ale sie okazało ze pow VIN-e mam ASD(w samochodzie kontrolka się nie świeci, wiec myślałem ze nie mam), wiec potrzebuje olej 85W-90 niedługo postaram podjechać do ASO i kupić olej oryginalny(we wtorek jadę do Wrocławia, wiec trasa kolo 250 km i chciałbym przed dolać olej do mostu). Pytanie teraz moje czy jak doleje trochę oleju który kupiłem może się coś stać w czasie powiedzmy tych 300km? A może ten olej to 85W-90, bo oznaczenie EPX90 nic mi nie mówi. Dla pewności podaje jeszcze mój vin WDB2010241A530130.



#2 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 17 kwietnia 2011 - 07:24

luwak, most ma u góry odpowietrznik ,wychodzą nim opary oleju rozumiesz i on tak wygląda jak by się pocił ,oczywiście nie widze jak u ciebie to wygląda tylko taka moja sugestia ,jak dolejesz z setke to tragedi nie będzie ,ale możesz też wymienić cały wchodzi 0.7L .

#3 Offline   luwak


  • Postów: 8
  • Na forum od: 14 lis 2010

Napisano 17 kwietnia 2011 - 12:38

ślady oleju są w trzech miejscach:
-miejsce łączenia z wałem
-oraz przy łączeniach obu półosi

Z chęcią bym wymienił cały, tylko mam most z ASD a kupiłem olej EPX 90 a nie 85W-90, dlatego chwilowo chciałbym tylko dolać tego Castrola, a później kupić i wymienić na prawidłowy olej. Ostatnio tez widziałem jakiś dziwny płyn który odnawia simmeringi, chyba z Liqui Moly. Coś takiego działa, ktoś to stosował.
O to to cudo http://www.liquimoly-sklep.pl/product-p ... -05L-.html tylko gdzieś widziałem w znacznie niższej cenie.

#4 Offline   starykot


  • Postów: 413
  • Na forum od: 08 wrz 2010
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwietnia 2011 - 17:25

300km to Cie chyba nie zbawi, ja bym już poczekał i zalał właściwy olej. Pewnie już trochę tak jeździsz więc te 300km w tę czy w tę?

#5 Offline   luwak


  • Postów: 8
  • Na forum od: 14 lis 2010

Napisano 17 kwietnia 2011 - 17:55

Nie wiem ile jeżdżę w takim stanie, jak kupiłem MB to most chyba był suchy a mam go prawie rok, przynajmniej mi się tak zdaje. Wcześniej wymieniałem, olej, klocki, tarcze, filtry, sprężyny i ogólnie to co wymienia się po kupnie. Nie zwracałem przy tym uwagi na most, wiec wyciek może być od dłuższego czasu, o ile to wyciek bo śladów pod spodem nigdy nie było a czasami zdarzało się MB stał prawie dwa tygodnie. Olej wymienię na oryginalny butelka EPX 90 nawet nie otwarłem, więc może uda się odsprzedać. A wyciek zauważyłem przy naprawie ręcznego jakieś 2 tygodnie temu.

A wracając do super środka zapewniającego drugie życie simmeringom,stosował ktoś to, jeśli tak to z jakim skutkiem? Dodam ze aktualnie mam zalany olej Liqui Moly z MoS2 i MB chyba nie narzeka, przed wymianą wlewałem tej samej firmy środek do czyszczenia silnika, i mimo wielu rad żebym tego nie wlewał bo silnik się rozszczelni, nic złego się nie stało, ale chyba wiele również się nie poprawiło, tylko olej wyleciał czarny jak smoła, ale to raczej normalne po swoim przebiegu.

Może ktoś chce kupić olej castrol EPX90 :jump: , to żarcik taki,ale jeśli ktoś chciałby to proszę na PW, dodam ze jestem z okolic Głogowa.

ps. Jak zrobić akapit?

_____________________________________________________________
przed chwila szukając na jakiej ulicy jest ASO w Wrocławiu, znalazłem to http://www.google.pl/url?sa=t&source=we ... LN_ZUg-lhA , z tego wynika ze nawet nie muszę we Wrocławiu kupować, bo mam bliżej do Lubina 30km :jump: wiec może jutro podskoczę, tylko najpierw przedzwonię bo może będzie trzeba zamówić ten olej. Niewiedza stwarza problemy ;) .

#6 Offline   starykot


  • Postów: 413
  • Na forum od: 08 wrz 2010
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwietnia 2011 - 19:02

Dla pewności możesz sprawdzić poziom tego oleju- odkręcasz korek wlewowy i ładujesz tam palca żeby sprawdzić poziom.

#7 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 17 kwietnia 2011 - 19:43

a to gdzie tak pisze ,że jak ASD to 85W-90 a jak bez ASD to EPX 90 :?:

#8 Offline   luwak


  • Postów: 8
  • Na forum od: 14 lis 2010

Napisano 17 kwietnia 2011 - 19:57

W tym temacie mała dyskusja http://www.mercmania...opics3/4643.htm oraz link ze strony castrola zeby zdjec nie wklejac
http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... intpreview

odnosnik "c" na dole

Wiec z ASD to 85W-90, co do dyfra bez ASD to nie jestem pewien czy to akurat musi być EPX90 w każdym bądź razie z API-5, ale chyba najlepiej kupować w ASO i po problemie, na pewno po VIN dobiorą właściwy. Z tego co mi sie zdaje, to jeśli mamy ASD olej musi spełniać normę MB 235.7 a bez MB 235.0, przy czym na butelce mojego EPX90 widnieje tylko MB 235.0

#9 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 17 kwietnia 2011 - 20:22

luwak,ale ten 85W90 spełnia normę MB 235.0 ;) http://allegro.pl/mobil-mobilube-hd-a-8 ... 14176.html

#10 Offline   luwak


  • Postów: 8
  • Na forum od: 14 lis 2010

Napisano 18 kwietnia 2011 - 00:59

A tutaj oryginalny MB 85W90 http://www.sklep-merc.pl/product-pol-56 ... 5W-90.html spełnia normę 235.7, nie wiem od czego zależy prawdopodobnie od składu chemicznego przez co podwyższone są właściwości oleju, przy pozostawieniu tej samej lepkości, z tego co mi się zdaje oznaczenie oleju np. z naszego wypadku 85W90 oznacza tylko lepkość oleju w rożnych zakresach temperatur, a nie właściwości redukcji procesów ciernych w mechanizmie w którym pracuje nasz olej. Również jeśli dobrze mi się zdaje, klasę jakości oleju określa norma API, wiec teoretycznie wszystkie oleje spełniające normę API-GL5 mógł bym wlać do mostu, tylko do tego dochodzi norma która stworzył Mercedes-Benz, aby jego mechanizmy działały optymalnie i długowiecznie. Wiec skoro mamy most z pracującym ASD, który to system prawdopodobnie po przez swoje działanie zwiększa współczynnik tarcia, przez co następuje większe zużycie mechanizmu w danym czasie, to w takim wypadku potrzebujemy oleju o lepszych parametrach technicznych spowalniającego ten proces i zapewniającego optymalne smarowanie. Nie mowie przy tym ze do mostu bez ASD nie można wlać oleju z norma 235,7, bo jeśli olej spełnia wyższa normę naszego producenta to dlaczego nie, gorzej w przeciwnym wypadku. Z drugiej strony kwestia co normy MB oznaczają, prawdopodobnie wyższe parametry właściwości składowych naszego oleju, ale jeśli np. w MB 235,0 gorzej redukuje tarcie, ale za to lepiej redukuje temperaturę i czyści nasz mechanizm, A norma MB 235,7 oznacza wyższa redukcje tarcia, kosztem słabszej redukcji temperatury i słabszego oczyszczenia mechanizmu, to w momencie zastosowania nieprawidłowego oleju w naszym mechanizmie skutki mogą być tragiczne :jem: np. przegrzanie mechanizmu bo materiał z którego został stworzony nie może pracować w temperaturze uzyskanej przy współpracy z zalanym olejem, oczywiście podany przykład jest czysto teoretyczny i nie radze się nim sugerować :kot:. Dodam jeszcze ze znalazłem oleje spełniające normę MB 235.7 w innych klasach lepkości np. syntetyczny TITAN SINTOPOID FE 75W-85. Ale jednak zdrowy rozsądek i troska o mojego Miska podpowiada ze najbezpieczniej podjechać do ASO i kupić oryginalny olej, spełniający wymagania producenta i mieć z głowy problem, bez zbednej kombinacji.

Jeśli mylę się w któreś części mojego postu to proszę o weryfikacje, nie jestem ekspertem a tekst został utworzony przy pomocy mojej skromnej wiedzy :ok:








Podobne tematy Zwiń