Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Jaki olej dolać?


37 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 lipca 2012 - 20:28

Jedyną słuszną konkluzją tej naszej polemiki jest: najlepszy olej dla naszych MB to olej świeży, wymieniany na czas a nie tłuczony do momentu utraty płynności ;)



#22 Offline   adamooz


  • Postów: 28
  • Na forum od: 12 lis 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Miałem S124 kombi ukradli we Wrocku

Napisano 24 grudnia 2012 - 21:01

Potrzebuję porady:
Panowie mam mercedesa s124 1991 kombi 2.5D 94KM silnik ma przebieg 330 tyś km
Kupiłem go w te wakacje: Zalałem olejem 10W40 mobil pół-syntetik
Zrobiłem 10tyś km wziął mi 2-2.5litra oleju
Jaki mam olej teraz zalać mechanik radzi mineralny...
Silnik trzyma cisnienie 1.5-1.3 bara jak jest nagrzany w trasie.......
Jeżdze 70% miasto 30% trasa jaki olej mam zalać
Pozdrawiam Adam z Wrocka

#23 Offline   kadziaj


  • Postów: 58
  • Na forum od: 17 lip 2012
  • Miejscowość: Będzin
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0D, '89
  • Inne auto:T4

Napisano 24 grudnia 2012 - 22:36

W książce serwisowej jest napisane:

Rodzaj: olej wielosezonowy o lepkości SAE 15W 40 lub 15W 50.
Częstość wymian: co 10 tys. km lub co najmniej dwa razy w roku.

Silniki te są zaprojektowane pod oleje mineralne. Najgorszą wadą oleju mineralnego jest jego utlenianie (starzenie) stąd tak krótkie resursy między przeglądowe. Oczywiście olej półsyntetyczny jest lepszy, ale nie łudźmy się tam jest w gruncie rzeczy 70% oleju mineralnego. Na pewno jeśli bym stosował olej mineralny to wymieniałbym go dwa razy do roku przed zimą i przed latem. Albo ewentualnie tylko przed zimą.

Ja do swojego 250D wlewam półsyntetyk Shella HX7 diesel co roku. Ale dolewam tylko 0,5 litra miedzy wymianami.

#24 Offline   adamooz


  • Postów: 28
  • Na forum od: 12 lis 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Miałem S124 kombi ukradli we Wrocku

Napisano 25 grudnia 2012 - 10:31

Dzieki kadziaj...
Mam pytanie myslałem na olejem:
Mobil 15W40 80zł
SHELL Helix HX5 15w40 Mineralny

ELF TURBO DIESEL 15W40W


Motul 15 w40


Który polecasz>>>>>>>......



#25 Offline   kadziaj


  • Postów: 58
  • Na forum od: 17 lip 2012
  • Miejscowość: Będzin
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0D, '89
  • Inne auto:T4

Napisano 25 grudnia 2012 - 12:52

Krąży taka opinia, że lepszym olejem jest olej mniej znanej marki (nie z tych dużych koncernów mobil, shell itp.). Ludzie bardzo sobie chwalą Motul'a, ale polecałbym coś innego mianowicie LIQIU MOLY.

http://www.liqui-mol...&category_id=24

lub

http://www.liqui-mol...&category_id=24

#26 Offline   Erwin190


  • Postów: 15
  • Na forum od: 12 gru 2012
  • Miejscowość: szczecin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 grudnia 2012 - 15:30

A ja bym ci proponował kolego taki olej http://allegro.pl/ol...2848847229.html Używam go od kilku lat we wszystkich autach i jestem naprawdę bardzo zadowolony :okdouble:

#27 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 25 grudnia 2012 - 19:10

Wyświetl postUżytkownik adamooz dnia 24 grudnia 2012 - 21:01 napisał

Potrzebuję porady:
Panowie mam mercedesa s124 1991 kombi 2.5D 94KM silnik ma przebieg 330 tyś km
Kupiłem go w te wakacje: Zalałem olejem 10W40 mobil pół-syntetik
Zrobiłem 10tyś km wziął mi 2-2.5litra oleju
adamooz coś się nie zgadza, przy przebiegu 330 tys km w tym dieslu zużycie oleju na poziomie 2-2,5 l na 10 tys km to zbyt dużo, a więc może auto ma o wiele więcej najechane niż na liczniku, albo ma przyblokowane pierścienie i tędy pali olej, jeszcze prowadnice mogą puszczać olej. No jeszcze może mieć wycieki, ale to byś widział pod autem. Jeśli jesteś pewny przebiegu, to może zastosuj płukankę (Liqui Moly, Millersa lub innej porządnej firmy) przed następną zmianą oleju? Być może udałoby się odblokować zapieczone pierścienie, bo to pierwsze co mi przychodzi do głowy. Stosuj porządne półsyntetyki (10W40) lub naprawdę sprawdzonej jakości oleje mineralne, tak jak ci radzi kolega Erwin190 czy kadziaj. Zużycie oleju przez silniki mercedesa w niewielkim stopniu zalezy od jakości oleju, a w bardzo dużym od zużycia pierścieni czy uszczelnień. Moje mercedesy jeżdżą na olejach 5W40 i mają pobór oleju znikomy na 10 tys km.

#28 Offline   adamooz


  • Postów: 28
  • Na forum od: 12 lis 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Miałem S124 kombi ukradli we Wrocku

Napisano 26 grudnia 2012 - 10:18

Dzięki Panowie za poradę pisałem że jezdze głównie w miescie małe trasy 5-12km stąd może trochę bierze oleju.
Zastosuje olej Mineralny dobrej firmy i napiszę co się dzieje.
Wycieków nie ma tylko silnik czasem dymi na siwo nie wiem co to jest>>>
Pompa wtryskowa czy wtryski i przez to może bierze....

#29 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 grudnia 2012 - 10:36

Wyświetl postUżytkownik adamooz dnia 26 grudnia 2012 - 10:18 napisał

napiszę co się dzieje.
Zapewne nic się nie będzie działo, dalej będzie jak było

Wyświetl postUżytkownik adamooz dnia 26 grudnia 2012 - 10:18 napisał

Pompa wtryskowa czy wtryski i przez to może bierze..
Nie ma takiej możliwości. Silnik albo wylewa olej na ziemie albo pali go przez zużyte/zapieczone pierścienie, zużyte uszczelniacze zaworów jak już zresztą kolega wyżej napisał

#30 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 26 grudnia 2012 - 10:37

Jak na siwo ci dymi, to nie od oleju, ale raczej sprawdź czy nie ubywa ci płynu chłodzącego (pęknięta głowica, uszczelka pod głowicą??) Gdyby palił ci olej to dymiłby na niebiesko, no i charakterystyczny "zapach" jest.
A co ma pompa wtryskowa i wtryski do oleju silnikowego? Jakby ci wtryski "lały" to byś miał więcej oleju w misce, bo niespalone paliwo by się mieszało z olejem.
PS Już widzę, że MOD był szybszy, gdy akurat ci odpowiadałem, ale jeszcze co do "lania" wtrysków, to byś miał czarny dym zwłaszcza przy dodaniu gazu. Obserwuj, ale pewnie czeka Cię wymiana uszczelnień zaworów (niekłopotliwa specjalnie) i bym ci radził "rozruszać" pierścienie przez płukanie. Bo to najmniej kosztowne, a być może rozwiąże Twój problem.

Użytkownik JanB edytował ten post 26 grudnia 2012 - 10:44









Podobne tematy Zwiń