Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201] Centralny zamek - podłączenie sterownika


174 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   matstarling


  • Postów: 477
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 listopad 2007 - 13:33

Ostatnio zakupiłem sterownik centralnego zamka, dokladnie taki: http://allegro.pl/item270983862_uniwers ... kanie.html

Probowalem podlaczac wg. instrukcji do swojej W201, ale chyba jestem za malo kompetentny w tej dziedzinie. Poniewaz nie moge sterowac drzwiami od kierowcy kluczykiem i klamka od srodka. Ze strony pasazera wszystko dziala. Do tego nie umiem wylaczyc tej funkcji save lock, ktora sama zamyka mi samochod po 25sek.. Jak po tym samouzbrojeniu otworze drzwi od srodka to centralny mi sie nie odzbraja tylko dioda dalej miga (zamek jest uzbrojony). Ponizej zamieszczam instrukcje do tego sterownika. Mam nadzieje,ze znacie sie lepiej ode mnie i wytlumaczycie co i gdzie mam podlaczyc. Chodzi mi glownie o sterowanie drzwiami, bo migacze, stacyjke itd. to oczywiscie rozumiem. Prosze pomozcie...


Dołączona grafika


zmieniono tytuł

#2 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 listopad 2007 - 00:00

Moze ten WATEK cos Ci pomoze. Wydaje mi sie, ze przeciales nie ten kabel co trzeba :).

#3 Offline   matstarling


  • Postów: 477
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 listopad 2007 - 00:36

Przejrzalem juz wszystkie wątki w tej kwestii, ale nie ma nigdzie awarii drzwi kierowcy. Czy mozliwe jest, ze spalilem silownik? a Moze ten silownik ma jakis bezpiecznik? Myslalem tez, ze ktos kto sie zna powie mi np. ze kabel zielony z centralki mam podpiac do niebieskiego z pompy itd.:)

#4 Offline   upsman


  • Postów: 168
  • Na forum od: 13 lip 2007
  • Miejscowość: Krośniewice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 kwiecień 2009 - 14:41

Nabyłem sterownik centralnego zamka Maxicar 686. Niestety dołączona instrukcja niezbyt jasno określa który przewód ciąć. Proszę rozwiać moje wątpliwości co do włączenia go w instalację . Wiem że zaraz ktoś napisze że temat był wałkowany itp. ale przeszukałem kilkanaście wątków i jednoznacznego rozwiązania nie znalazłem.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Sorry za moją nieudolność w foto edytorze.

#5 Offline   matstarling


  • Postów: 477
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 kwiecień 2009 - 15:10

ustaw na zamek pneumatyczny i wykżystaj niebieski przewód z drzwi kierowcy,xczęść od strony auta(anie drzwi) to jest pompa resztę powinieneś mieć na schematach.
po przecięciu niebieskiego(tego z drzwi) podłącz się tylko od strony auta albo niebieskim albo czerwonym(poprostu musisz sprawdzić czy zadziała)ja nie wiem co na tych twoich kablach się pojawia
powinno być - przy zamykaniu a + przy otwieraniu i ten kabel powinien iść do niebieskiego od strony auta
ps.masz na schemacie swoim:niebieski od strony drzwi a zielony od strony auta

#6 Offline   upsman


  • Postów: 168
  • Na forum od: 13 lip 2007
  • Miejscowość: Krośniewice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 kwiecień 2009 - 15:24

Łatwiej mi będzie się wpiąć w ten niebieski od razu przy pompce.

#7 Offline   Marek_Sd


  • Postów: 38
  • Na forum od: 22 mar 2008
  • Miejscowość: Siedlce

Napisano 08 kwiecień 2009 - 18:00

Szczerze schemat podłączenia naprawdę świetny :pad:
Bo o ile widać sa dwa. +12 na otwieranie, -12V na zamykanie(lub odwrotnie) jednym kabelkiem idzie sygnal z centralnego na pompke. I musisz rozciac własnie ten kabelek :sciana: . Zeby centralka dawala sygnal tylko sterownika alarmu a przez niego do pompki.

#8 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 08 kwiecień 2009 - 22:45

upsman napisał:

Łatwiej mi będzie się wpiąć w ten niebieski od razu przy pompce.
nie sądzę. Sterownik powinien być umieszczony pod deską rozdzielczą i raczej nie bedzie Ci łatwiej ciągnąc kable aż pod tylną kanapę

#9 Offline   szymtro


  • Postów: 522
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 09 kwiecień 2009 - 02:16

Jeżeli to sam sterownik centralnego zamka to łatwiej przy pompce bo tam są wszystkie potrzebne zasilania i sygnały.
No i sporo łatwiej grzebać bo dużo miejsca i zakamarków.

#10 Offline   upsman


  • Postów: 168
  • Na forum od: 13 lip 2007
  • Miejscowość: Krośniewice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 kwiecień 2009 - 02:45

Czyli sądzicie że dodrze to rozkminiłem?
Wiedziałem że te lata spędzone na politechnice w końcu się na coś przydadzą...

Cytat

Szczerze schemat podłączenia naprawdę świetny
Tylko czekać jak przeniosą go do FAQ :mrgreen:

#11 Offline   jackie01


  • Postów: 3694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 kwiecień 2009 - 11:12

upsman napisał:

Tylko czekać jak przeniosą go do FAQ :/

W FAQ już dawno jest fotorelacja z montazu sterownika. Wystarczyło poszukac... KLIK

#12 Offline   upsman


  • Postów: 168
  • Na forum od: 13 lip 2007
  • Miejscowość: Krośniewice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 kwiecień 2009 - 13:01

Podłączyłem i na razie wszystko działa.

Cytat

Tylko czekać jak przeniosą go do FAQ
To tylko ironiczna odpowiedź na zachwyt nad moim schematem...
Choć nieskromnie powiem że w moim konkretnym przypadku (Maxicar 686) zawarłem to co trzeba na jednym obrazku ;-)

#13 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 09 kwiecień 2009 - 17:07

szymtro napisał:

Jeżeli to sam sterownik centralnego zamka to łatwiej przy pompce bo tam są wszystkie potrzebne zasilania i sygnały.
No i sporo łatwiej grzebać bo dużo miejsca i zakamarków.
pod deską też są wszystkie przewody potrzebne do podłączenia a na dodatek nie trzeba będzie podchodzić pod same tylne drzwi żeby otworzyć samochód :-P W instrukcjach autoalarmu jest napisane by znajdowała się jak najwyżej żeby fale radiowe nie były tłumione przez blachy których jest znacznie więcej po drodze gdy centralka znajduje się pod kanapą

#14 Offline   upsman


  • Postów: 168
  • Na forum od: 13 lip 2007
  • Miejscowość: Krośniewice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 kwiecień 2009 - 17:31

Wszystko działa doskonale z co najmniej 5m (z takiej odległości jestem w stanie zobaczyć czy rygielki się chowają). Podłączę kierunki to się oceni zasięg. A antena znajduje się pod siedzeniem na gąbeczce od pompki.

#15 Offline   szymtro


  • Postów: 522
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 10 kwiecień 2009 - 00:50

Mało tego że lepiej pod kanapą to jeszcze do świateł kierunkowskazów też nie jest daleko - wiązka idzie przecież drugą stroną miejsca pod siedzeniem - wystarczy tylko znaleźć dwa kable i już.
A antenę zawsze można wyciągnąć za oparciem tylnej kanapy aż na podszybie.

#16 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 10 kwiecień 2009 - 21:11

a jakbyś montował centralkę z czujnikiem wstrząsowym i czujnikami ultradźwiękowymi to też montowałbyś pod kanapą??

[ Dodano: Pią Kwi 10, 2009 22:11 ]

upsman napisał:

Wszystko działa doskonale z co najmniej 5m
u mnie działa z ok 50m, a jeśli daje mu sygnał pilotem z tyłu to nieco mniej

#17 Offline   upsman


  • Postów: 168
  • Na forum od: 13 lip 2007
  • Miejscowość: Krośniewice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 kwiecień 2009 - 21:56

Temat dotyczył sterownika centralnego zamka . Żądany efekt uzyskałem. Moim celem nie było otwieranie/zamykanie samochodu z 11 piętra w wieżowcu ani imponowanie kumplom zasięgiem pilota, tylko wygoda sterowania zamkiem zdalnie i w przyszłości dodanie modułu komfortu. Gdybym montował alarm z różnymi czujnikami pewnie bym się zdecydował na bardziej optymalne "miejsce spoczynku" pod tym kątem. ;-)

#18 Offline   KrzychuKrzys


  • Postów: 60
  • Na forum od: 31 sie 2008
  • Miejscowość: Dziwnów

Napisano 13 kwiecień 2009 - 15:49

Dziwi mnie że zabrałeś się za podłączanie do drzwi kierowcy a nie bezpośrednio do pompki. Wydaję mi się że tak jest łatwiej i jak dobrze poszukasz to znajdziesz gdzies na necie fotorelacje jak to zrobić. Ja podłączyłem centralny pod pompkę i nie miałem żadnych problemów ani z zasięgiem ani z mechanicznym otwieraniem drzwi.

#19 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 13 kwiecień 2009 - 22:25

KrzychuKrzys napisał:

Dziwi mnie że zabrałeś się za podłączanie do drzwi kierowcy a nie bezpośrednio do pompki.
spróbuj tak podłączyć centralkę alarmową to pogadamy. W instrukcjach autoalarmów za miejsce umieszczenia autoalarmu wskazane jest pod deska rozdzielczą. Każdy zakład specjalizujący sie w tym tam właśnie montuje a dla osoby mającej jakieś pojęcie wcale nie jest trudniej

#20 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 kwiecień 2009 - 12:06

swampshark napisał:

Każdy zakład specjalizujący sie w tym tam właśnie montuje

Nie, zebym uszczypliwy byl, ale moim zdaniem kazdy schemat powtarzalny przy zabezpieczeniach obniza jego skutecznosc. A poza tym "macherzy" ida czesto na latwizne i robia tak podpiecie alarmu by bylo jak najszybciej (nie twierdze, ze wszyscy tak robia :slinka:)