Skocz do zawartości




- - - - -

[KE-Jetronic] - Zawór Powietrza Dodatkowego / ZPD - sterowanie i działanie.



40 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 23 listopada 2011 - 23:20

melfio1 napisał:

Radhezz, problem rozwiązany ,przyczyna był czujnik temperatury ,ten przy pompie wody ,teraz ssanie działa tak jak mówiłem schodzi z obrotów stopniowo :D a zawory pd to w k-jetronic są na ten bimetal ,a w KE-jetronic są elektro magnetyczne ,nie żaden bimetal :D
Hehe, dobrze że się wyjaśniło, bo z tego wszystkiego to aż mi samemu zaczęło się pier..lić we łbie, a że gwiazdy pod ręką żeby to sprawdzić nie mam no to ;) No ale gitara jak wsio chodzi :D



#22 Offline   Kimi01


  • Postów: 453
  • Na forum od: 15 cze 2011
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 stycznia 2013 - 15:53

Koledzy, tradycyjnie zaczynając czy Wiecie.. czy ten zaworek jest dobrze czy to wejscie powinno być na dole? A drugie pytanko to czy szczelina nie jest za duża w nim?

Dołączona grafika

#23 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 stycznia 2013 - 18:11

Powinno być tak jak na zdjęciu i szczelina jest ok.

#24 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 września 2013 - 17:09

Siema, jak w temacie:
1.Jak powinien działać ZPD? Czy po podłączeniu go do akumulatora powinien się raz zamknąć lub otworzyć w zależności w jakiej był pozycji przed podłączeniem czy powinien cały czas się zamykać i otwierać dopóki nie odepniemy go od aku?
2.Tez jak w temacie, skąd to ustrojstwo bierze sygnał, co nim steruje? Jakiś czujnik temp silnika czy co? Jak sprawdzić czy prawidłowo działa?

#25 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 września 2013 - 17:15

Powinien się maksymalnie otworzyć, bez napięcia ma się zamknąć z charakterystycznym kliknięciem. O ile pamiętam, zasilanie po zapłonie ze srebrnego przekaźnika, sterowanie masą przez sterownik KE.

#26 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 września 2013 - 17:37

Slyszę takie kliknięcie po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon jak przy sprawdzaniu go na krótko, czyli dziala prawidlowo. To może być że gdzies w sterowaniu/ sygnał dochodzi nie taki jak powinien? W miare rozgrzewania silnika powinien się zamykać a mój zostaje cały czas otwarty chyba bo obroty mam podwyższone na gorącym silniku też.

#27 Offline   Mastur


  • Postów: 180
  • Na forum od: 11 sty 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 września 2013 - 18:22

Sprawdź czy się nie zacina, najlepiej powoli podnosząc napięcie, jak nie masz czym to mechanicznie. Pewnie będzie lewe powietrze.

#28 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 września 2013 - 19:01

Poszukaj, czy nie masz zainstalowanego stablizatora jałowych dla instalacji LPG - on bardzo często tak działa, że otwiera zawór na max.

#29 Offline   bartunia


  • Postów: 9
  • Na forum od: 07 cze 2014
  • Miejscowość: Lubin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 września 2015 - 15:41

Hej, chciał bym opisać swój problem z zpd i poprosić o poradę bo walczę z nim od dłuższego czasu. Swojego staruszka kupiłem zrobionego na patencicie tzn. z zupełnie odłączonym zpd a w jego miejscu została wstawiona rurka aby zachować ciągłość układu. Dodatkowo aby można było w jakikolwiek sposób kontrolować bieg jałowy w u-rurke został wstawiony zaworek. Niby jakoś to działa ale wolał bym tą spraw doprowadzić do oryginału. Na początku myślałem, że poprzedni właściciel przyżydził na nowym zdp i zastosował taki patent. Kupiłem używany sprawny zawór, nic to nie dało. Po drodze wymieniłem potencjometr wyregulowałem na 0.7v wypełnienie zrobiłem na 50% sprawdziłem i pokasowałem wszystkie błędy z komputera.
Kiedy podłączam zawór komputer podaje mu napięcie 3.4v co jest równoznaczne z zamknięciem dzieje się tak zarówno na silniku nagrzanym jak i zimnym.
Kupiłem drugi taki sam komputer ale podmianka nie pomogła. :(
Brak mi już pomysłów. :(

#30 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 września 2015 - 18:29

Czujniki temp sprawne?








Podobne tematy Zwiń