pin 7 -
Safety contact switch (M16/3s1)
23 17.0
Stop lamp switch (S9/1)
23 2.0
Cruise control switch (S40) OFF
pin 17 - to samo z magnesami ci wrociło.
Kubasz, , O co chodzi z ta podkladka, tez o tym czytalem w WIS-ie.
1
[W140]Błędy sprawdzone diodą
Rozpoczęty przez rogra, paź 15 2012 11:39
77 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 02 sierpnia 2013 - 09:49
#22
Napisano 02 sierpnia 2013 - 10:05
Nie wiem dokładnie, jaka jest reguła występowania tej podkładki. Kiedyś, jak w m102 zmieniałem dwumas na jednomas, tą podkładkę trzeba było wywalić, bo nie było przebiegu z czujnika. Przy swapie z asb na manual trzeba było dołożyć, bo rozwaliło czujnik przy pierwszej próbie rozruchu. Zaś ostatnio, w m104 z ASB czy podkładka była, czy jej nie było, silnik chodził jak trzeba.Trzeba zobaczyć, czy gdzieś w WIS nie ma wytycznych, do do odległości czujnika od "znaczników" na kole. Na pewno takie dane widziałem na czujnika położenia wałka rozrządu i "hefta" na wałku do odczytu, więc i dla koła powinny też być.
#23
Napisano 02 sierpnia 2013 - 11:10
to jak proponujecie wymienić ten czujnik??? Może to on jest padnięty??!!! Jeszcze zapomniałem pin 23- 15 mrugnięć??? ale nie wiem co to!!! a jesli chodzi o błędy z 7 pinu czyli przepustnicy to coś poważnego??
Użytkownik Biały-W140 edytował ten post 02 sierpnia 2013 - 11:20
#24
Napisano 02 sierpnia 2013 - 12:12
Z tą podkładką to jest (podejrzewam) coś takiego, że jak błąd się pojawia to ta podkładka to taka ostatnia deska ratunku przed demontażem skrzyni biegów. Jak nie pomoże to no to trzeba szukać głębiej. Poza tym jak silnik odpala i coś tam pryka i da się jeździć to czujnik CKP na pewno jest ok. Jak on jest popsuty albo odpięty to silnik nie włączy się.
Jeżeli chodzi o te błędy następne to safety contact switch to jest w przepustnicy taki mikro-wyłącznik o styku normalnie otwartym i we wtyczce między pinem 7 i 4 jest do niego dostęp żeby go sprawdzić. Kiedy przepustnica się zamyka to on jest wtedy otwarty. Może u ciebie nie zmienia położenia i kompiuter zgłasza ci to kodem błyskowym.
Ten od tempomatu interes o nazwie S40 to jest cała ta wajcha do zadawania prędkości, przyspieszania, hamowania itd. Ona przed wejściem do modułu kontrolnego od tempomatu który znajduje się w skrzynce z komputerami pod maską ma jeszcze gdzieś wtyczkę ( możliwe że nad nogami kierowcy gdzieś schowana pod pokrywą). Może ona jest odpięta i moduł kontrolny nie ma połączenia z wajchą. Najlepiej to zdjąć osłonę nad nogami kierowcy i poszukać gdzie to idzie. Przewód jest dość długi więc pewnie mam rację http://img.landautod...ACJ/ACJ033A.jpg
Przy okazji S9/1 też znajduje się nad nogami kierowcy niedaleko pedału hamulca. Sprawdź czy działają ci światła stopu w ogóle bo to chyba odpowiada między innymi za to i za to że jak wciskasz hamulec to zwalnia się blokada w wybieraku od skrzyni biegów i można jechać. Tak on wygląda:
http://di31.shopping...450x450-0-0.jpg
Jeżeli chodzi o te błędy następne to safety contact switch to jest w przepustnicy taki mikro-wyłącznik o styku normalnie otwartym i we wtyczce między pinem 7 i 4 jest do niego dostęp żeby go sprawdzić. Kiedy przepustnica się zamyka to on jest wtedy otwarty. Może u ciebie nie zmienia położenia i kompiuter zgłasza ci to kodem błyskowym.
Ten od tempomatu interes o nazwie S40 to jest cała ta wajcha do zadawania prędkości, przyspieszania, hamowania itd. Ona przed wejściem do modułu kontrolnego od tempomatu który znajduje się w skrzynce z komputerami pod maską ma jeszcze gdzieś wtyczkę ( możliwe że nad nogami kierowcy gdzieś schowana pod pokrywą). Może ona jest odpięta i moduł kontrolny nie ma połączenia z wajchą. Najlepiej to zdjąć osłonę nad nogami kierowcy i poszukać gdzie to idzie. Przewód jest dość długi więc pewnie mam rację http://img.landautod...ACJ/ACJ033A.jpg
Przy okazji S9/1 też znajduje się nad nogami kierowcy niedaleko pedału hamulca. Sprawdź czy działają ci światła stopu w ogóle bo to chyba odpowiada między innymi za to i za to że jak wciskasz hamulec to zwalnia się blokada w wybieraku od skrzyni biegów i można jechać. Tak on wygląda:
http://di31.shopping...450x450-0-0.jpg
#25
Napisano 02 sierpnia 2013 - 13:01
czy tą podkładkę to mam podłożyć pod czujnik??? Dobrze rozumiem??? I gdzie on się znajduje???
#26
Napisano 02 sierpnia 2013 - 13:13
Poza tym to błąd na pinie 7 co wystąpił to powinien być M16/1s1 ponieważ w silniku M104 i M119 tak nazywa się przepustnica (M16/1). W silniku M120 nazywają się M16/3 (to jest ta główna o której przychodzi linka od pedału gazu) i M16/4 (to ta całkiowicie elektryczna). Nie wiem skąd ta pomyłka.
#27
Napisano 02 sierpnia 2013 - 13:23
to może jakieś propozycje co dalej robić, bo ja już nie wiem.
#28
Napisano 02 sierpnia 2013 - 13:44
Propozycaj jest taka zeby tak jak mowil m104user sprawdzic sygnal czujnika polozenia walu na oscyloskopie, podczas rozruchu. Pozniej ewentualnie podlazoyc ta podkladke pod czujnik, znajduje sie on przy kole zamachowym. A jak nie pomoze to skrzynia z auta i zobaczyc dokladnie kolo zamachowe pod katem tych magnesow i blaszek. Co do bledow ASR to zmien najpierw czujnik swiatla stopu. Swieci ci sie swiatlo Stopu wogole jak wcisniesz pedal hamulca ? Jesli nie to masz przyczyne.
Ja jestem teraz zly na siebie bo pare dni temu przy okazji wymiany tylniego simmeringu mialem skrzynie zdjeta i nie sprawdzilem tych magnesow. U mnie kiedys bylo tak ze czesto nie odpalal za pierwszym razem ale za drugim zawsze. Po regeneracji rozrusznika odpala zawsze za pierwszym razem, jednak wydaje mi sie ze zbyt dlugo kreci i czsami taki dziwny dzwiek wydaje (takei charczenie, jak stary glosnik, ktory charczy zamiast grac) Wydaje mi sie ze powinien od strzala palic a zajmuje mu to jakeis 2-3 sekundy.
Ja jestem teraz zly na siebie bo pare dni temu przy okazji wymiany tylniego simmeringu mialem skrzynie zdjeta i nie sprawdzilem tych magnesow. U mnie kiedys bylo tak ze czesto nie odpalal za pierwszym razem ale za drugim zawsze. Po regeneracji rozrusznika odpala zawsze za pierwszym razem, jednak wydaje mi sie ze zbyt dlugo kreci i czsami taki dziwny dzwiek wydaje (takei charczenie, jak stary glosnik, ktory charczy zamiast grac) Wydaje mi sie ze powinien od strzala palic a zajmuje mu to jakeis 2-3 sekundy.
#29
Napisano 02 sierpnia 2013 - 13:54
http://www.benzworld...ead-adplate.jpg tu masz lokalizację czujnika (lewy górny róg zdjęcia). Na tym zdjęciu jest M117 ale w M119 jest w identycznym miejscu. Jak zerkniesz za głowicę od strony kierowcy to tam w dole powinieneś go zobaczyć. Jest czarny z długim kabelkiem.
#30
Napisano 02 sierpnia 2013 - 14:02
Użytkownik m00n dnia 02 sierpnia 2013 - 13:44 napisał
Swieci ci sie swiatlo Stopu wogole jak wcisniesz pedal hamulca ? Jesli nie to masz przyczyne.
Jeśli padnięty jest czujnik, to światła i tak będzie miał. Tam są dwa obwody, zwierane "na krzyż". Zwykle pada ten drugi - nie od świateł, a ten "kontrolny". Gerri pisał o tym nie raz.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W140] Błędy migane diodą - m104.990 |
Mercedes S, CL i SEC | majkel333 |
|
||
[W201] Przekaźnik z diodą pod kolumną kierownicy - dziwne zachowanie prądu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | KotSylwester |
|
||
kasowanie adaptacji diodą led |
Mercedes S, CL i SEC | m00n |
|
|
|
[W140]Błędy sprawdzone na SD |
Mercedes S, CL i SEC | rogra |
|
|
|
Radio - sprawdzone i polecane modele |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | piotrek_124D |
|