Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Sprzęgło - łożysko oporowe


38 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Kubaat3lover


  • Postów: 545
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 grudnia 2010 - 19:34

Dzieki.. czekam na info jakeis,, bez auta jestem tyle czasu a nikt nie moze pomóc..



#22 Offline   davmix


  • Postów: 2 456
  • Na forum od: 24 cze 2008
  • Miejscowość: Kalisz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E320 CDI

Napisano 02 grudnia 2010 - 19:52

Wg mnie jest to łożysko igiełkowe o numerze:
A0179812410

#23 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 grudnia 2010 - 19:56

Kubaat3lover, a dasz rade opisac gdzie to lozysko siedzi? Ono przenosi moment wzdluzny na wyjsciu walka na wal napedowy czy na tarcze sprzegla?

#24 Offline   Kubaat3lover


  • Postów: 545
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 grudnia 2010 - 20:05

davmix to jest rysunek 41
a co to za lozysko na rysunku o nr 29 ??

@Charlie, niestety nie wiem... jutro bede u mechanika ponownie to podpytam co i jak. dzieki

#25 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 grudnia 2010 - 20:06

tez mi sie wydaje ze to 017 981 24 10 - tak przynajmniej sugeruje rysunek w EPC.

#26 Offline   Kubaat3lover


  • Postów: 545
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 grudnia 2010 - 20:15

A ten rysunek 29? Zdjecie by rozwiało wszystkie dywagacje..
Jutro bede mial wiecej info jakie to lozyhsko na jakim wałku itp od mechaniora

#27 Offline   Kubaat3lover


  • Postów: 545
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 grudnia 2010 - 10:21

Dzwonilem do ASO w Lublinie, niestety to nie to co powiedzieliście, ono jest większe...
moje to nr 29 na rysunku, chyba :))

#28 Offline   zzz124


  • Postów: 66
  • Na forum od: 28 paź 2009
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:MB w124 200d 88 r - Historia
  • Inne auto:Mondeo 2 2.0 B/LPG GHia

Napisano 04 grudnia 2010 - 00:35

Ach te świerszcze... Coraz ich więcej w naszych gwiazdkach

Na logikę wiem ,że to dyfer i skrzynia dają tylko takie odgłosy po dodaniu gazu , przenosimy duże siły na żeby i łożyska. Dyfer słyszałbyś wyraźnie z tyłu , a skrzynię ..od strony skrzyni słychać :E Jeżeli chcesz wymienić w tych elementach łożysko to potwierdzę to co na forum pisano już niejednikrotnie - chłopie, oddaj to w sprawdzone fachowe dłonie! Ja znam takich 2 w woj pomorskim . Miałem luzy w skrzyni i lekko piszczał mi most z początku, wywaliłem grubą kasę na te łożyska, o czasie nie wspomnę :x . A po wymianie jeszcze gorzej. Nie wolno ingerować między zęby bez doświadczenia...amen :P
W końcu kupiłem w auto-merc gdynia po 500 zł skrzynie i most i jest ok.

a łożysko oporowe słychać wtedy tylko gdy naciskamy sprzęgło

#29 Offline   Kimi01


  • Postów: 453
  • Na forum od: 15 cze 2011
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 listopada 2012 - 10:49

WItam.
Jestem po wymianie sprzegła kompletnego. Moj problem polega tez, podejrzewam, na łozysku oporowym. A mianowicie, gdy wcisne sprzegło jest cichutko, dodaje gazu na wcisnietym też cichutko. Puszcze sprzegło zaczyna sie jazz. Dodam gazu na puszczonym i w miare intensywniejsze. Co ciekawe od samej wymiany tak mam. Czy moze mi ktoś doradzić, obalić moja teorie, bądż naprowadzić na dobra droge? Nie wiem na czym to polega, ale wydaje mi sie ze łozysko powinno wejsc w te widełki/blaszke co je odpycha bo wtedy jest nie ruchome? Czy jak sie to nie stanie i skrzynia zostanie złozona to moze być taki efekt? Kolejna rzecz czy przez to ze wysprzeglik jest nie odpowietrzony bądz uszkodzony to też moze powodować? Co radzicie? Zakupić nowy wysprzeglik czy pobawić się z tym?

#30 Offline   Truckerek


  • Postów: 213
  • Na forum od: 20 maj 2011
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ibiza 1.9SDi 2001

Napisano 24 listopada 2012 - 13:52

A mi się wydaje, ze gdy wciskamy sprzęgło. Łożysko naciskając na słoneczko działa pod obciążeniem, i wtedy było by słychać tylko mocno zużyte łożysko. Problem może być bardziej prozaiczny niż się wydaje. Jeżeli puszczamy pedał sprzęgła łożysko się cofa, i wtedy cześć tego łożyska poprzez nie całkowite odsuniecie od słoneczka może się obracać powodując hałas. Powodem może być zbyt mała ilość smaru na walku atakującym jak wiadomo coś powinno tam być żeby metal miał łatwiej. Taka sytuacje mam w Seacie raz na jakiś czas po puszczeniu sprzęgła słychać taki szum który ostaje po wciśnięciu pedału, i z reguły na zimnym silniku. W mercedesie do półki jeździł to było tylko słychać takie klikniecie w momencie puszczania sprzęgła z duża szybkością na luzie. Tak czy inaczej wyjąc skrzynie i wymienić lożysko to nie problem. Sam wyjmowałem manualna skrzynie i wszystko było ok.

P.S teraz mi się przypomniało. Czasem zdarzało się tak ze przy puszczaniu sprzęgła było słychać takie dziwne hukanie coś w stylu sowy. Zakładam ze tez jakaś wada łożyska występowała ale ciekawa sytuacja.








Podobne tematy Zwiń