Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

Swap M102 na M111



36 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Zielonalatarnia


  • Postów: 101
  • Na forum od: 14 lut 2014
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 luty 2014 - 18:12

WItam. zamierzam przełożyć silnik w 190-tce na coś większego by zyskać trochę dynamiki. Uznałem ze 150HP to w sam raz. Słyszał ktoś coś może o tego typu próbach? ewentualnie na jaki mocniejszy silnik powinienem zwrócić uwagę

#2 Offline   szymtro


  • Postów: 518
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 21 luty 2014 - 01:50

Czy tutaj już byłeś?
http://www.tomant.net/

#3 Offline   w0jta5


  • Postów: 4815
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 luty 2014 - 09:19

Zielonalatarnia, na pokrewnym forumie własnie chłopaki wdrażają taki projekt
http://www.w201w124....pic.php?t=29813

#4 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 21 luty 2014 - 19:02

Wywal gaz i już zyskasz na dynamice i to sporo ;) Do tego dobrze wyregulowany KE , odpowiedni wlot zimnego powietrza , dobre paliwko i ten silniczek na prawdę daje radę w tej budzie :E

Użytkownik Piotrek 190E edytował ten post 21 luty 2014 - 19:07


#5 Offline   Zielonalatarnia


  • Postów: 101
  • Na forum od: 14 lut 2014
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 luty 2014 - 02:08

Tak swoją drogą to chce wymienic silnik bo a do tego nowego chciałem włorzyć sekwencje. Ten który obecnie siedzi pod maską jest wyeksploatowanym i na rozgrzanym silniku brzmi jak diesel, wiec chyba moze mieć wypalone gniazda zaworowe. czy moze byc to inny problem?

#6 Offline   bobecek


  • Postów: 59
  • Na forum od: 21 mar 2011
  • Miejscowość: Karpiówka\Kraśnik
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 marzec 2014 - 22:38

To ja się podepnę :) 2.2 miały z automatem 5 czy 4 biegi?
Coraz konkretniej myslę o wymianie silnika bo moje m102 żłopie olej na potęgę (o paliwie nie wspomne i mam tu na mysli lpg jak i pb). W planach jest wymiana uszczelniaczy zaworowych(o ile nie ztwardnieją bo nówki jeżdzą razem z uszczelką dekla w bagażniku już z 3m-ce) regeneracja parownika i montaz blosa. Jezeli dalej będzie tak jak teraz czyli 1L oleju na 3000km i 13L lpg na 100km przy jezdzie do 90km\h i ogólnym braku dynamiki to trzeba cos będzie zmodzić bo lubie to moje żelazo i innego nie chcę poza tym jest ogarnięte zawieszenie i buda bardzio nie po gnita więc szkoda było by oddać za marne grosze i męczyć się z następnym nabytkiem od początku zaczynać przygodę.

Użytkownik bobecek edytował ten post 03 marzec 2014 - 22:38


#7 Offline   Chang


  • Postów: 1016
  • Na forum od: 11 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 marzec 2014 - 22:51

4-biegowe

#8 Offline   tragarz


  • Postów: 251
  • Na forum od: 14 wrz 2011
  • Miejscowość: Piła
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 marzec 2014 - 17:58

miałem 2,2 w coupe i powiem szczerze ze jak na 150hp myślałem ze trochę lepiej to jedzie spalanie 13l gazu w trasie wiec ja nie polecam tego silnika z benzynowych polecam tylko 2,8 i 3,2 mam teraz 2,8 i w trasie pali tyle samo co 2,2 a kultura jazdy nieporównywalna

#9 Offline   Chang


  • Postów: 1016
  • Na forum od: 11 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 marzec 2014 - 18:52

2.8 jest beznadziejne pod względem ekonomia/osiągi. Jeżeli 6-cylindrów, to tylko 3.2 lub 3.0 12v, jeżeli ktoś chce jakiś starszy motor, ale to jeszcze w 124.

#10 Offline   szymtro


  • Postów: 518
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 06 marzec 2014 - 03:04

Ja też pomału przymierzam się do m111. Napewno charakterystyka 4 zaworów na cylinder jest inna - inaczej się jeździ i trzeba o tym pamiętać że nie ciągnie z dołu do środka tylko od środka do końca.
Pasuje do aktualnej skrzynki więc nie potrzeba od razu zmieniać wszystkiego jak przy R4 -> R6.

#11 Offline   fiflak100


  • Postów: 2
  • Na forum od: 14 lip 2015
  • Miejscowość: Szamotuły
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 grudzień 2015 - 10:54

witam, jestem nowy na forum, wiec proszę o wyrozumiałość :)
ostatnio wracając z pracy do domu, silnik w moim mercedesie umarł :c ( 2.0e na mechanicznym wtrysku)
od dawna planowałem zmianę silnika, bo ten odkąd go mam stwarzał same problemy, pomimo wywalonego gazu.
Znalazłem niedaleko siebie silnik (2.0 m111) i tu pada moje pytanie: czy moja skrzynia 4 biegowa podejdzie do tego silnika? czy chociaż cześć osprzętu będzie pasować? dużo będzie z tym roboty?
z góry dzięki i pozdrawiam! :)

#12 Offline   piotras1989


  • Postów: 36
  • Na forum od: 01 sie 2013
  • Miejscowość: chludowo
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w202 m111

Napisano 12 styczeń 2016 - 20:28

Panowie jak już tak zmieniacie silniki to chętnie przygarnę dolną przepustnice cięgna gazu i łącznik po między przepustnicą a cięgnami potrzebuję to do mojego Mercedesa jeśli ma ktoś to na zbyciu dogadamy się na PW pozdrawiam

#13 Offline   polofix


  • Postów: 20
  • Na forum od: 04 gru 2008
  • Miejscowość: Turek/Dobra
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 na wypasie LPG
  • Trzeci Mercedes:T203 kompressor LPG
  • Inne auto:Rover 400 LPG

Napisano 05 marzec 2016 - 21:53

Panowie/Panie.
Nie było mnie na forum łądnych kilka lat.
Mam konkretne pytania, czekam na odpowiedzi, i w zamian służę pomocą i doświadczeniem.
Do rzeczy, krótko;
Jeżdżę w202 i w203 i niestety to już nie są ''prawdziwe mercedesy'' i zachciało mi się z powrotem W201.
Mam niestety przykre doświadczenia z Wtryskiem ke-tronic i LPG, i mam plan przeszczepienia serca mojego W202 2,0 M111 skrzynia 722.4 do nowej, jeszcze nie zakupionej 190. Dawca jest mechanicznie w bdb stanie.
Proszę o porady jaki egzemplarz mam zakupić. Znaczy, czy może być manual czy musi być automat. Chcę aby końcowo był to automat. Jaka pojemność motoru? Chodzi też o dyfer. Moja W202 jest z początku 1996r [mały lift] i niestety ma immo i instalację pokruszoną. Będzie zabieg z elektryką, ale mam nadzieję że pomożecie.
No i z tego co pamiętam to inna belka pod silnik musi być [od 124] żeby silnik nie był zbyt wysoko.
Proszę pisać, słucham.
Dlaczego to wszystko?
Jak ktoś zapyta to odpowiem szczerze.

Użytkownik polofix edytował ten post 05 marzec 2016 - 21:59


#14 Offline   Przemek_1217


  • Postów: 63
  • Na forum od: 01 kwi 2013
  • Miejscowość: Krasnystaw
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0D
  • Trzeci Mercedes:W210 2,5 TD

Napisano 01 kwiecień 2016 - 10:27

Wg mnie nie ma znaczenia czy w201 będzie w manualu, czy w automacie, ale polecałbym kupić automat bo będzie łatwiej wszystko przerzucić/dopasować, belka silnika to trochę dużo powiedziane, musisz kupić łapy silnika z poliftowego w124, (tego co ma już pod maską fabrycznie m111 a nie 102) ponieważ łapy z c klasy spowodują, że silnik będzie stał za wysoko i maski nie zamkniesz.

Polecam też ten temat do poczytania:

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 21 luty 2014 - 09:19 napisał

Zielonalatarnia, na pokrewnym forumie własnie chłopaki wdrażają taki projekt
http://www.w201w124....pic.php?t=29813


BTW: jeszcze trochę i wspólnie z bratem zabieram się właśnie za SWAP w w201, mam już wszystkie graty, tylko czasu brak. U mnie będzie motor 2,2 150km ale w manualu, z czasem doleci też sekwencja, którą zresztą też mam;-)

Użytkownik Przemek_1217 edytował ten post 01 kwiecień 2016 - 10:42


#15 Offline   polofix


  • Postów: 20
  • Na forum od: 04 gru 2008
  • Miejscowość: Turek/Dobra
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 na wypasie LPG
  • Trzeci Mercedes:T203 kompressor LPG
  • Inne auto:Rover 400 LPG

Napisano 01 kwiecień 2016 - 20:25

Wyświetl postUżytkownik Przemek_1217 dnia 01 kwiecień 2016 - 10:27 napisał

Wg mnie nie ma znaczenia czy w201 będzie w manualu, czy w automacie, ale polecałbym kupić automat bo będzie łatwiej wszystko przerzucić/dopasować, belka silnika to trochę dużo powiedziane, musisz kupić łapy silnika z poliftowego w124, (tego co ma już pod maską fabrycznie m111 a nie 102) ponieważ łapy z c klasy spowodują, że silnik będzie stał za wysoko i maski nie zamkniesz.

Polecam też ten temat do poczytania:




BTW: jeszcze trochę i wspólnie z bratem zabieram się właśnie za SWAP w w201, mam już wszystkie graty, tylko czasu brak. U mnie będzie motor 2,2 150km ale w manualu, z czasem doleci też sekwencja, którą zresztą też mam;-)
W końcu ktoś to przeczytał i ma też podobny pomysł.
Masz o wiele łatwiejszą sytuację bo szczepisz od przedlifta. Ja mam po małym lifcie i ma inaczej rozwiązane immo niż przedlifty. A dodam że niektóre przed liftem nie miały go w ogóle.
Pisz na bieżąco co i jak. Bo ja się trochę cykam. Nie ma kto mi pomóc, ani doradzić. I nie wiem co z elektryką.

#16 Offline   Przemek_1217


  • Postów: 63
  • Na forum od: 01 kwi 2013
  • Miejscowość: Krasnystaw
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0D
  • Trzeci Mercedes:W210 2,5 TD

Napisano 01 kwiecień 2016 - 20:37

Wyświetl postUżytkownik polofix dnia 01 kwiecień 2016 - 20:25 napisał

A dodam że niektóre przed liftem nie miały go w ogóle.
to właśnie u mnie występuje:D
Elektrykę będzie nam ogarniał elektryk, natomiast mechanikę sami ogarniemy.
Co do Cb kolego, nie ma się czego bać, po prostu trzeba być odważnym i pościągać trochę schematów, jeśli masz pojęcie o elektryce ogarniesz to sam, w moim przypadku- niestety tego nie ogarnę, elektryk to zrobi;-), ale sądzę, że jeśli się samodzielnie za to zabierzesz to koledzy z forum na pewno pomogą.
Ja oczywiście na bieżąco mogę pisać co i jak, problem tylko w tym, że może to potrwać miesiąc, 2, 3, nawet pół roku...

Użytkownik Przemek_1217 edytował ten post 01 kwiecień 2016 - 20:41


#17 Offline   Przemek_1217


  • Postów: 63
  • Na forum od: 01 kwi 2013
  • Miejscowość: Krasnystaw
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0D
  • Trzeci Mercedes:W210 2,5 TD

Napisano 04 czerwiec 2016 - 20:31

Odświeżam troszkę temat. Nie byłbym sobą, gdybym się nie pochwalił :P
Serduszko już siedzi w budzie :D
Dołączona grafika


BTW. Co sądzicie o tym filtrze stożkowym?? Jest to rozwiązanie jak na razie na szybko, jak radzicie, zostawić go, czy wyrzucić i jakiś inny założyć???

Użytkownik Przemek_1217 edytował ten post 04 czerwiec 2016 - 20:34


#18 Offline   mars121


  • Postów: 157
  • Na forum od: 28 kwi 2015
  • Miejscowość: Małopolska
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 czerwiec 2016 - 09:40

Jeśli jestes dorosły (czyt. dojrzały) to wyrzuć.(wielu pewnie sie oburzy ale jak dorosną to im przejdzie :) ) Stożek by spełniał swoje zadanie musi byc odizolowany od ciepłego powietrza w komorze i zaciągać zimne zewnetrzne powietrze. Ciepłe z komory powoduje pogorszenie pracy/osiągów.
Pomijam fakt jak wyglada stożek w mercedesie.

Użytkownik mars121 edytował ten post 05 czerwiec 2016 - 09:41


#19 Offline   Przemek_1217


  • Postów: 63
  • Na forum od: 01 kwi 2013
  • Miejscowość: Krasnystaw
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0D
  • Trzeci Mercedes:W210 2,5 TD

Napisano 05 czerwiec 2016 - 10:16

Właśnie tak mi się wydawało. Choć nie byłem pewien. Dlatego wolałem zapytać.

#20 Offline   w0jta5


  • Postów: 4815
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 czerwiec 2016 - 10:37

Chłodnica chyba będzie za mała.