Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

Swap M102 na M111



32 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Przemek_1217


  • Postów: 63
  • Na forum od: 01 kwi 2013
  • Miejscowość: Krasnystaw
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0D
  • Trzeci Mercedes:W210 2,5 TD

Napisano 06 czerwiec 2016 - 12:10

Trudno powiedzieć. Ta z c klasy (ze zbiorniczkiem od góry) jest jeszcze mniejsza. Póki co auto stoi u elektryka, Jak juz będzie jeździło to się pewne niedoróbki będzie poprawiało. Doleci jeszcze sekwencja, trzeba tylko zamontować parownik i podłączyć. Filtr powietrza jeszcze jakiś musze wymyślić, chłodnica pewnie będzie z c klasy bo ciężko będzie zmieścić jakiś inny filtr, bo ten z c klasy jest strasznie wielki, ale jakby pokombinować zakładając chłodnice z c klasy ze zbiorniczkiem u góry to włożyć ori filtr od tego silnika nie będzie już taki problem, a zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy to już byłby mały problem. Tak BTW jeśli się na tej chłodnicy będzie grzał to mam przecież dodatkowy wentylator. :-D. A póki co nie wiadomo ile km się nie zrobi, tylko po odbiorze od elektryka poprawi się to wszystko jakoś i dopiero się będzie kilometry robiło;-) ale dzięki za cenną uwagę:-)


#22 Offline   w0jta5


  • Postów: 4679
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 czerwiec 2016 - 13:30

Chłodnice w W202 zazwyczaj są wyższe od tych z W201, przynajmniej o 10 cm.

#23 Offline   Przemek_1217


  • Postów: 63
  • Na forum od: 01 kwi 2013
  • Miejscowość: Krasnystaw
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0D
  • Trzeci Mercedes:W210 2,5 TD

Napisano 06 czerwiec 2016 - 15:23

Zobaczymy. Wszystko wyjdzie w praniu.

#24 Offline   majsterus


  • Postów: 4467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 06 czerwiec 2016 - 19:34

Chłodnica odbierze ciepło. W M111 są małe chłodnice. W M102 jest chyba większa.

#25 Offline   Przemek_1217


  • Postów: 63
  • Na forum od: 01 kwi 2013
  • Miejscowość: Krasnystaw
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0D
  • Trzeci Mercedes:W210 2,5 TD

Napisano 07 czerwiec 2016 - 11:41

Tez mi się tak wydaje, ale nie mam narazie możliwości porównania.

#26 Offline   majsterus


  • Postów: 4467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 07 czerwiec 2016 - 19:07

Opłacalność takiej imprezy?

#27 Offline   Przemek_1217


  • Postów: 63
  • Na forum od: 01 kwi 2013
  • Miejscowość: Krasnystaw
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0D
  • Trzeci Mercedes:W210 2,5 TD

Napisano 07 czerwiec 2016 - 19:20

Jeśli chcesz wiedzieć coś konkretnego to proszę o wiadomość na PW. To raczej nie jest odpowiedni temat na tą rozmowę. W tym konkretnym przypadku opłaciło się.

#28 Offline   w0jta5


  • Postów: 4679
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 czerwiec 2017 - 13:48

Przemek_1217, jak po roku czasu sprawuje się silnik?

#29 Offline   grzegorz1981


  • Postów: 69
  • Na forum od: 30 lis 2008
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 sierpień 2017 - 10:24

Witam

Dokonałem takiej samej przeróbki - wsadziłem M111 2.2 pod maskę W201.
Jeździ, śmiga jak ta lala, tylko maska mi się wygięła, bo przepustnica i kolektor dolotowy klepią o maskę na jałowych :)
Czy wie ktoś może jakich łap i poduszek pod silnik powinienem użyć?
Silnik jest z W124 93+, więc z tego co czytałem na necie powinno być ok - łapy i poduszki z W202 byłby dużo gorsze.
Odległość między ramą pod silnikiem i miską olejową też wygląda na jakieś 2cm więcej niż przy M102. Czyli wszystko by się zgadzało - silnik jest za wysoko.
Z drugiej strony dawca używany był, 300tyś km, może ktoś wymieniał poduszki i wsadził niewłaściwe - od klimy czy innego W124 np. 2.8L. W W124 zmieściło się, bo większe auto, a u mnie problem :)
Może poduszki od mojego M102.962 będą ok? Wg katalogu Lemfordera wszystkie rzędowe czwórki W201 i W124 mają tę samą poduszkę.
Jeszcze nie mierzyłem, bo auto ruszyło dopiero w sobotę, ale na oko poduszki od 201.024/102.962 są niższe niż te od 124.082/111.960.

Pozdrawiam
Grzegorz

#30 Offline   grzegorz1981


  • Postów: 69
  • Na forum od: 30 lis 2008
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 sierpień 2017 - 15:47

Sprawdziłem numery, moje poduszki to 201 240 39 17, a te co wstawiłem to 124 240 16 17.
Mają inną konstrukcję, w moich od M102 coś w środku stuka jak się nimi trzęsie na boki.
Moje są też niższe o 0.5cm.
Oba zastąpione w Lemforderze tym samym 38716 01.

Klocki z poliuteranu dorobić? :)

#31 Offline   grzegorz1981


  • Postów: 69
  • Na forum od: 30 lis 2008
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 wrzesień 2017 - 15:41

Wygląda na to, że M111, z łapami od W124, jest za wysoki do W201 - trzeba po prostu coś zakombinować.
U mnie poszły stare poduszki i młotek i jest ok.
Można też podnieść maskę lub spiłować żeberka na misce olejowej i wsadzić niższe poduszki z podkładkami, od np Omegi albo Scorpio II. Ale też z wyczuciem, metodą prób i błędów, bo ledwo palce wchodzą między miskę a belkę. Żeby nie zamienić klepania o maskę na klepanie o belkę.

Ograniczenie obrotów 4000 obr/min - trzeba podać sygnał VSS z ABSu (ma być sinusoidalny, nie prostokątny z licznika) lub (podobno nie zawsze działa, u mnie zadziałało) podać sygnał na obrotomierz z HFM jako VSS.

Użytkownik grzegorz1981 edytował ten post 01 wrzesień 2017 - 15:43


#32 Offline   Przemek_1217


  • Postów: 63
  • Na forum od: 01 kwi 2013
  • Miejscowość: Krasnystaw
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0D
  • Trzeci Mercedes:W210 2,5 TD

Napisano 10 styczeń 2018 - 10:01

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 07 czerwiec 2017 - 13:48 napisał

Przemek_1217, jak po roku czasu sprawuje się silnik?
Rzadko zaglądam na forum z braku czasu. Powiem tak, nie zważając na dynamikę, która jest nie do porównania, to jest to perpetum mobile. Wszystkie niedoróbki zostały poprawione i przez te 1,5 roku zaglądam pod maskę tylko po to, aby dolać płynu do spryskiwaczy albo olej sprawdzić, którego i tak nie ubywa :-D. Spalanie gazu w granicach 11 l. Skończyły się problemy z ke-jetem, obrotami, odpalaniem itd. M111 pali na cień kluczyka. Hantle by się tylko lepsze przydały ale to też jest już w planie.

#33 Offline   Misseedpl


  • Postów: 2
  • Na forum od: 03 lis 2017
  • Miejscowość: Zduńska Wola
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 styczeń 2018 - 22:05

Witam jestem w trakcie swapa do swojego w124 włożyłem silnik 2.3 m111 z w210 . Problem jest taki że po włożeniu go bez skrzyni tak jakby był przestawiony w prawą stronę i w tył może jakieś inne łapy albo coś . doradzie mi co mam zrobić :)