Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Blos Lpg problem z ustawieniem , duże spalanie


53 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Negocjator007


  • Postów: 28
  • Na forum od: 26 lip 2014
  • Miejscowość: Oława
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lipca 2014 - 12:40

Może i masz racje ale w tym przypadku nie ma w ogóle sensu ta przeróbka bo mikser musi mieć zwężenie dolotu bo inaczej będzie to chodziło nieprawidłowo , i będzie wciągał pewnie ponad 20l , nie bez powodu montowany był mikser ograniczający dolot.
Do tego musiała by być raczej dopięta odma przy wtrysku gazu albo za nim ( ta od zaworu powietrza dodatkowego w kształcie u która wchodzi w kalosz k-jeta) a bez niej jak wiadomo silnik będzie strzelał albo w ogóle nie będzie chciał odpalić. do tego przy samej przepustnicy po zdjeciu jetronica wcale nie ma dużo miejsca jak by sie wydawało ja założyłem gumowe kolanko od silnika z audi i cięzko było upchac z guma jakąkolwiek opaskę zeby to scisnąc bo, wadził mechanizm który odpowiedzialny jest za ruch klapy na przepustnicy .A gdyby było to jakimkolwiek ratunkiem dla ke-jeta to gaziarze montowaliby odrazu mikser pod niego a nie nad niego . Taka jest moja opinia, a tak jak widać w instalacji gazowej w tym mercedesie trochę się nagrzebałem i wielu rzeczy próbowałem zanim wyrzuciłem kompletnie jetronika.

Użytkownik Negocjator007 edytował ten post 28 lipca 2014 - 12:46




#12 Offline   yamaha00


  • Postów: 139
  • Na forum od: 19 cze 2014
  • Miejscowość: jelenia góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 lipca 2014 - 08:29

bo u nas gaziarze to lenii nie chce im sie i ida na latwizne zobacz mniej wiecej jaki ma przekroj przepustnica jest o ponad polowe mniejsza srednica niz przy samej klapie wiec jak by zastosowac mikser kroty mozna by bylo zalozyc na przepustnice i ciutke mniejszej srednicy niz przepustnica as takowe miksery chociarzy od samochodow na mono wtrysku np golf 3 gdzie wlasnie mkser montowany jest pod wtryskiem na samej przepustnicy a nie gorze i praktycznie nie zweza dolotu i slnik oddycha pelna piersia i podcisnienie sie rownierz wytworzy tylko trzeba pomyslec jak to zamontowac by to mialo rece i nogi albo wentualnie zastosowac mikeser na wielpunktowego wktrysku ktory byl nakladany wlasnie na przepustnice i skrecane z boku na srobki tylko ze trzebaby bylo jakims specjalnym silinkonem uszczelinc szczeliny miedzy podstawa miksera a sama przepustnica by nie ssalo lewego powietrza i mysle ze to zdalo by egzamin a i droga gazu do cylindrow sie skroci bo od samej gowy ke do przpustnicy jest kawalek . mysle ze jest to do wykonania wywalanie ke jest zbyt proste a poco sie pozbywac benzyny skoro na niej chodzi to niech sobie bedzie . ale trzeba wymyslic patent wlasnie jak to upakowac pod ke na samej przepustnicy

#13 Offline   Negocjator007


  • Postów: 28
  • Na forum od: 26 lip 2014
  • Miejscowość: Oława
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 lipca 2014 - 11:59

A widziałęś jak wygląda przepustnica pod kejetem? Mało miejsca , do tego jeżeli cokolwiek tam wsadzisz to później wszystko podniesie się do góry i sądze ze maska raczej napewno się nie zamknie , bo to jest praktycznie kilka cm luzu miedzy osłoną filtra a maska. Do tego nawet jeśli to przy przepustnicy jeśli miałbyś mikser to przy mikserze lub pod musi być podłączona odma od ZDP , nie może być ona nad , bo nie będzie to dobrze chodziło.
Ja różnych rzeczy próbowałem , z tym że mi się już nie chciało walczyc z kajetem bo musialbym kupic kalosz co daje kolo 250zl do tego padniety mialem regulator ciśnienia paliwa i na benzynie przy 4tys obrotów zaczynał przerywać . Stwierdziłem że nie potrzebna mi ta benzyna:) . Jeżdzę cały czas na gazie, odpala na gazie od strzała czy to z rana zimny czy cieply . Pilnowac tylko trzeba żeby nie zabrakło gazu bo wtedy holowanie lub laweta:) Ale ja osobiście utrzymuje tak , żeby butla praktycznie ciągle była pełna

#14 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 lipca 2014 - 21:52

Rozwiązałem to tak http://mb201-124.eu/...post__p__298738
i jeżdżę bez żadnych ZPD, falowań obrotów itp.
Dołączona grafika Dołączona grafika na zwykłym mikserze.

#15 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 29 lipca 2014 - 21:59

Lordzie - nie masz podciśnienia od serwa podłączonego do kolektora? Czy w innym miejscu(może lepszym?)

#16 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 lipca 2014 - 22:08

To są akurat fotki z fazy projektowej-kolektor założony na drugi silnik który stoi w garażu,
zaraz poszukam filmiku mechanizmu przepustnicy...
jest
https://www.youtube....h?v=GKVAbxAyJwc

#17 Offline   Negocjator007


  • Postów: 28
  • Na forum od: 26 lip 2014
  • Miejscowość: Oława
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 lipca 2014 - 05:39

Dziwne.. u mnie przy kompletnie zaślepionym ZDP auto nie chce odpalić i strzela, tak jak w sytuacji przy jetroniku gdy z kalosza wypadala odma.
obecnie mam podłączone dwie odmy tak jak było w sytuacji jetronika, jedna przed blosem za filtrem a druga za blosem przy przepustnicy

Użytkownik Negocjator007 edytował ten post 30 lipca 2014 - 05:41


#18 Offline   yamaha00


  • Postów: 139
  • Na forum od: 19 cze 2014
  • Miejscowość: jelenia góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 lipca 2014 - 08:50

haha wiec jednak sie da , tylko ja chce zostawic jeszcze benzyne

#19 Offline   Negocjator007


  • Postów: 28
  • Na forum od: 26 lip 2014
  • Miejscowość: Oława
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 lipca 2014 - 11:20

Dać się da nikt nie mówił że się nie da. Ale tak jak widać na zdjęciu Lorda, jest mało miejsca i chcąc nie chcąc wszystko podnosi się o kilkanaście centów do góry , a to wiąże się z tym że , podniesie się wyżej jetronic a co za tym idzie filtr powietrza który ma minimalny odstęp od maski.
Skoro śmiejesz się i że się da i na forum tworzysz swoje teorie, a jeszcze tego nie dokonałeś więc można się tutaj mocno spierać.
Ja i Lord zrobiliśmy już te modyfkiacje, i wiemy jak to wygląda, spawanie mierzenie w naszym przypadku dobieranie rur i mądre złożenie wszystkiego . .
A chodzbyś mikser miał minimalnej wysokosci, powiedzmy króćca na który nachodzi wąz gazowy wszystko podniesie sie o te 3-5 centów, i nie zamkniesz maski.
Moim zdaniem można zostawić benzynę przy zwyklym mikserze podobnie jak zrobił Lord, musiałby być mikser między przepustnica a jetronikiem, ale niestety albo stety trzeba było by przerobić dolot na filtr stożkowy , wtedy się zmieści .

#20 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 30 lipca 2014 - 21:56

Wcale nie potrzeba nic podnosić - spawarka plus blacha. Wystarczy zamiast gumowego kalosza zrobić sobie nowy całkowicie nowy gdzie obieg z za klapy będzie skręcał w stronę bloku. Między dołem kolektora a blokiem silnika jest sporo miejsca - tam się spokojnie mieści blos na stojąco. Tylko że trzeba nad tym spędzić kilka godzin.
Rura od zpd to nie odma - silnik będzie działał i bez niej tylko muszą być oba końce zaślepione.
Właściwa odma ma być podłączona na samym powietrzu(przed ke i przed mikserem od strony wlotu powietrza). Może być za filtrem.
Wolne obroty wystarczy wyregulować uchyleniem przepustnicy głównej - jest tam śróbka.
Tylko że nie będzie wtedy regulacji wolnych od temperatury = na zimnym będzie mało na ciepłym więcej.








Podobne tematy Zwiń