Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

M102, 2.3 1988- ssanie włącza się przy każdym uruchomieniu


34 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Sawyer


  • Postów: 2352
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 grudzień 2014 - 17:59

Panowie koledzy, silnik zimny pali jak nowy, załącza się ssanie na 1300 obrotów i fajnie. Ale silnik ciepły pali dość słabo (czasem ma przebłysk i jest pięknie) i nawet jak jest ciepły też włącza się ssanie- ale na 1000 obrotów, czyli trochę niżej. To nie wydaje mi się prawidłowe, tym bardziej że to odpalanie na ciepło wygląda jakby właśnie zalewało go zbyteczne paliwo (i spalanie jest kapkę podniesione, pewnie przez to).

Po moim rozeznaniu wychodzi, że sterownik który jest w aucie pochodzi już z modelu KE 3,5 Jetronic, a przecież '88 rok to 3,1. Sterownik siedzi 0 280 800 346. W sumie z mojej oceny wynika, że powinien być 0 280 800 266, ale na takim już ssanie włącza się dziwne- na zimno 900 obrotów + ekonomizer wychylony w prawo przez ponad minutę (powoli sobie schodzi na lewo).

Liczę na rozjaśnienie sytuacji- jak to powinno prawidłowo wyglądać?

#2 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 46
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 03 luty 2019 - 23:07

witam kolego mam to samo na orginalnym ecu 280800266 na zimnym wskoczy na 1000 i po chwili spada ale trzyma obroty nie gasnie jest ok jak wloze inny to po odpaleniu wskoczy na 1200 na 30 sek i spada na cieplum tez jest podwyzszone . doszedlem do tego ze ja mam dwu pinowy czujnik temperatury a w tym drugim ecu mial cztero pinowy czujnik temp.sprawdz w numerze vin po WDB szesc cyfr ja mam 124.043 i ten moj ecu z koncowka 266 jest do roku 09.89r ten drugi jest od 09.89 r ja mam auto z 01.89r czyli moj pauje a ten drugi wychodzi ze nie tylko na tym nie paujacym wskakuje na 1200 a na moim na chwile na 1000 .i tez niewiem czy tak ma byc w tym modelu gdzies czytalem ze tak jest ale dziwi mnie to 1200 na niepasujacum ecu

#3 Offline   melfio1


  • Postów: 3440
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 04 luty 2019 - 16:14

mietekw124ce, z tego co przeleciałem po necie to ECU 0280800266 jest do silnika 2.0 ten drugi sterownik ECU MERCEDES W124 2.3 0095450032 na 99% taki powinieneś mieć ,oczywiście możesz poszukać na stronach MB czy na 100%,bo do 2.3 było kilka ECU ,dlatego chyba że do 190tki było kilka i do 124 też ,z tąd się ich namnożyło,teraz szukaj w Faq po numerach VIN czy na silniku masz te same numery co 30lat temu ,bo coś tu nie pasuje.

#4 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 46
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 04 luty 2019 - 18:56

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 04 luty 2019 - 16:14 napisał

mietekw124ce, z tego co przeleciałem po necie to ECU 0280800266 jest do silnika 2.0 ten drugi sterownik ECU MERCEDES W124 2.3 0095450032 na 99% taki powinieneś mieć ,oczywiście możesz poszukać na stronach MB czy na 100%,bo do 2.3 było kilka ECU ,dlatego chyba że do 190tki było kilka i do 124 też ,z tąd się ich namnożyło,teraz szukaj w Faq po numerach VIN czy na silniku masz te same numery co 30lat temu ,bo coś tu nie pasuje.
serdeczne dzięki kolego założę tamten i pojezdze zobaczę. Jeszcze zerknę na numer na silniku. W dowodzie jest 2.3e na tabliczce jest 124.043 początek vin

#5 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 46
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 04 luty 2019 - 21:35

melfio1.wracajac do tematu podpiolem ten komputer 0095450032 ssanie dziala na cieplym silniku tez wskakuje na 1000 i spada po ok 10sek oraz zauwazylem ze na wlaczonym zaplonie ciagle brzeczy ZPD .z tego co wiem to powinen kliknac raz a on brzeczy caly czas na zaplonie.co moze byc powodem ?odczytalem rowniez numery z bloku 102 982 12 124 788

#6 Offline   melfio1


  • Postów: 3440
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 04 luty 2019 - 21:51

ssanie dziala na cieplym silniku tez wskakuje na 1000 i spada po ok 10sek


To jest ok,tak jest zimą bo czujnik zasysanego powietrza z zewnątrz,podnosi obroty na chwilę,co do ZPD to trza go obejrzeć lub to co nim steruje, w wyszukiwarce VIN wpisz numery i zobacz czy masz ten silnik od nowości ,bo wyszukiwarka pokaże numery silnika jak w9ychodził z fabryki.

#7 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 46
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 04 luty 2019 - 22:21

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 04 luty 2019 - 21:51 napisał

ssanie dziala na cieplym silniku tez wskakuje na 1000 i spada po ok 10sek


To jest ok,tak jest zimą bo czujnik zasysanego powietrza z zewnątrz,podnosi obroty na chwilę,co do ZPD to trza go obejrzeć lub to co nim steruje, w wyszukiwarce VIN wpisz numery i zobacz czy masz ten silnik od nowości ,bo wyszukiwarka pokaże numery silnika jak w9ychodził z fabryki.
DEKODOWALEM VIN i numery te same moj nr vin WDB1240431A925804 A numer na silniku 102 982 12 124 788 .tylko niewiem jak poszukac jakie ecu mam miec .

#8 Offline   Sawyer


  • Postów: 2352
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 luty 2019 - 22:24

Ogólnie jest tak, że powinieneś mieć sterownik z końcówką 266 z VIN. I podbijać powinien obroty do 1000 i po chwili spuszczać na 900. Ale moim zdaniem jest to badziewne rozwiązanie. Do tego samego wniosku doszli w Mercedesie, bo potem już wychodziły sterowniki 344/346. Na nich podbicie obrotów jest wyżej i na ciepłym silniku też. Nastawnik jałowych ma raz kliknąć na zapłonie- to znaczy że sterownik działa prawidłowo.

W 6-cio i 8-mio cylindrowych silnikach sterowniki są jeszcze inne i tam ssanie działa jeszcze inaczej. Na zimno podbija obroty na 1000 i potem płynnie w miarę nagrzewania spada do 700-750. Podbicie jest tylko na nierozgrzanym silniku (do 60*). Więc z nimi nie ma co porównywać M102.

Ja na Twoim miejscu nie trzymałbym się VINu i wsadził nowszy sterownik 0 280 800 344 albo 346. Pierwszy jest od 2.0 a drugi od 2.3, ale oba działają tak samo. Powinien Ci podbijać obroty na zimno do 1200 a na ciepło do 1000. Trzymać je przez 10 sekund i potem zbijać momentalnie do 800-750.

I proszę na koniec, abyście przykładali większą uwagę do wielkich liter, interpunkcji i ortografii w postach. Szanujmy nasz język ojczysty.

#9 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 46
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 04 luty 2019 - 22:42

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 04 luty 2019 - 22:24 napisał

Ogólnie jest tak, że powinieneś mieć sterownik z końcówką 266 z VIN. I podbijać powinien obroty do 1000 i po chwili spuszczać na 900. Ale moim zdaniem jest to badziewne rozwiązanie. Do tego samego wniosku doszli w Mercedesie, bo potem już wychodziły sterowniki 344/346. Na nich podbicie obrotów jest wyżej i na ciepłym silniku też. Nastawnik jałowych ma raz kliknąć na zapłonie- to znaczy że sterownik działa prawidłowo.

W 6-cio i 8-mio cylindrowych silnikach sterowniki są jeszcze inne i tam ssanie działa jeszcze inaczej. Na zimno podbija obroty na 1000 i potem płynnie w miarę nagrzewania spada do 700-750. Podbicie jest tylko na nierozgrzanym silniku (do 60*). Więc z nimi nie ma co porównywać M102.

Ja na Twoim miejscu nie trzymałbym się VINu i wsadził nowszy sterownik 0 280 800 344 albo 346. Pierwszy jest od 2.0 a drugi od 2.3, ale oba działają tak samo. Powinien Ci podbijać obroty na zimno do 1200 a na ciepło do 1000. Trzymać je przez 10 sekund i potem zbijać momentalnie do 800-750.

I proszę na koniec, abyście przykładali większą uwagę do wielkich liter, interpunkcji i ortografii w postach. Szanujmy nasz język ojczysty.

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 04 luty 2019 - 22:24 napisał

Ogólnie jest tak, że powinieneś mieć sterownik z końcówką 266 z VIN. I podbijać powinien obroty do 1000 i po chwili spuszczać na 900. Ale moim zdaniem jest to badziewne rozwiązanie. Do tego samego wniosku doszli w Mercedesie, bo potem już wychodziły sterowniki 344/346. Na nich podbicie obrotów jest wyżej i na ciepłym silniku też. Nastawnik jałowych ma raz kliknąć na zapłonie- to znaczy że sterownik działa prawidłowo.

W 6-cio i 8-mio cylindrowych silnikach sterowniki są jeszcze inne i tam ssanie działa jeszcze inaczej. Na zimno podbija obroty na 1000 i potem płynnie w miarę nagrzewania spada do 700-750. Podbicie jest tylko na nierozgrzanym silniku (do 60*). Więc z nimi nie ma co porównywać M102.

Ja na Twoim miejscu nie trzymałbym się VINu i wsadził nowszy sterownik 0 280 800 344 albo 346. Pierwszy jest od 2.0 a drugi od 2.3, ale oba działają tak samo. Powinien Ci podbijać obroty na zimno do 1200 a na ciepło do 1000. Trzymać je przez 10 sekund i potem zbijać momentalnie do 800-750.

I proszę na koniec, abyście przykładali większą uwagę do wielkich liter, interpunkcji i ortografii w postach. Szanujmy nasz język ojczysty.
Dziekuje ,a moze byc ten sterownik 0095450032 .tylko jest jedno ale ja mam dwu pinowy czujnik temperatury a ten silnik od ktorego jest to ecu mial cztero pinowy czy bd to kolidowac?

#10 Offline   Sawyer


  • Postów: 2352
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 luty 2019 - 09:18

Właściwie może, chociaż to jest sterownik VDO a nie BOSCH. Jeżeli tak działa jak napisałem to go sobie zostaw.

#11 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 46
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 05 luty 2019 - 11:01

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 05 luty 2019 - 09:18 napisał

Właściwie może, chociaż to jest sterownik VDO a nie BOSCH. Jeżeli tak działa jak napisałem to go sobie zostaw.
Działa następująco rano odpalam wskakuje na ok1200 po 30sek spada na 1000 i po chwili na ok 800 na ciepłym wskakuje na 1000 na 10 sek .tylko że brzeczy na zapłonie zpd .

#12 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 46
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 05 luty 2019 - 17:04

KUPILEM dziś trzy ecu 0280800346 fi tego wziąłem srebrne przekaźniki o przekaźniki pompy paliwa.Ide działać.

#13 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 46
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 06 luty 2019 - 20:05

Witam zamienilem sterownik wszystko działa ssanie ok zpd na zapłonie po chwili pstyknie raz tak jak ma być.Kolejne pytanie brzmi ,jakie powinno być wypełnienie na zapalonym silniku między trzecim a piątym pinem ustawilem ,ze oscyluje koło 7v czyli 50% czy tak powinno być? Natomiast po włączeniu zaplonu .dodatni kabel miernika pin 3 ujemny masa silnika pokazuje ok 3,5v i niewiem jak to traktować czy 20% czy 30% 20% oznacza włącznik maksymalnego otwarcia przepustnicy sprawdzałem miernikiem to na zamkniętej jest przejście i na otwartej na maksa też. Czyli jest ok ..Dziś tankowalem i po przejechaniu 150km spalił mi 20l paliwa .W mieście czy to normalne. Ok 13l na 100km

#14 Offline   Sawyer


  • Postów: 2352
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 luty 2019 - 21:38

Ma być 45-50%. Na przekręconym zapłonie niepracujący silnik ma mieć 70%. 13 litrów trochę dużo, 12 powinno mu wystarczyć spokojnie. Jak Ty to spalanie mierzyłeś, do pełna tankowałeś i po 150 kilometrach znowu do pełna?

#15 Offline   melfio1


  • Postów: 3440
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 07 luty 2019 - 12:11

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 06 luty 2019 - 21:38 napisał

Ma być 45-50%. Na przekręconym zapłonie niepracujący silnik ma mieć 70%.

Przy tem.silnika?

#16 Offline   Sawyer


  • Postów: 2352
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 luty 2019 - 19:47

Rozgrzany silnik ma mieć taki wynik. Nalepka oryginalna twierdzi, że pomiędzy 60 i 80 stopni. Ja twierdzę, że przy 87 ma być podobnie, wynik między 41 i 50% jest akceptowalny.

#17 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 46
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 08 luty 2019 - 12:01

Tankowalem do odbicia manetki i po 150 km tez do dbicia manetki ta sama stacja ten sam dystrybytor .dodam ,ze mam wszystko nowe swiece, przewody, kopulka, palec, wtryski ,czujniki temperatury ,termostat, regulator wtrysku sprawny uzywany, sonda lambda nowa, nowy katalizator, ecu ,potencjometr klapy 0.7v wypelnienie 7v(50%) temperatura ponad 80stopni . jak diagnozuje w okraglym gniezdzie miernikiem plusowy kabel pin 3 minusowy masa silnika na wlaczonym zaplonie pokazuje 3,5v niwiem czy przyjac to jako 20% czy 30%????i raz na jakis czas zatrzesie silnikiem jakby zaplon na chwile wypadal na ktoryms cylindrze swiece koloru kawy z mlekiem czyli oki cisnienie na cylindrach ok 9 bar wszystkie.i zauwzylem ze olej pachnie benzynom to normalne /??? ale moim zdaniem go niezalewa bo swiece ladne . gdzie szukac przyczyny??????

#18 Offline   melfio1


  • Postów: 3440
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 08 luty 2019 - 19:38

Zawsze troche paliwa się przedostanie do oleju ,ale może mieszanka jest za bogata.

#19 Offline   carl00s


  • Postów: 1873
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 luty 2019 - 22:30

9bar ciśnienia sprężania to jak NV. Takie spalanie przzy tym ciśnieniu to żadna zagadka. Efekt "wypadania zapłonu", czyli poszarpywanie silnika to zjebany układ wtryskowy - od nierównomiernego dawkowania po chujowe wtryskiwacze. Generalnie smaruj sosem w hurtowni za nowe fanty - rozdzielacz, wtryski, albo w majsterniach remont dołu, remont góry. Albo olej to, tankuj że łzami w oczach i wstawiaj mu takie obroty przy których wypadnięcie zapłonu nie gra roli.

#20 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 46
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 08 luty 2019 - 23:51

Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 08 luty 2019 - 22:30 napisał

9bar ciśnienia sprężania to jak NV. Takie spalanie przzy tym ciśnieniu to żadna zagadka. Efekt "wypadania zapłonu", czyli poszarpywanie silnika to zjebany układ wtryskowy - od nierównomiernego dawkowania po chujowe wtryskiwacze. Generalnie smaruj sosem w hurtowni za nowe fanty - rozdzielacz, wtryski, albo w majsterniach remont dołu, remont góry. Albo olej to, tankuj że łzami w oczach i wstawiaj mu takie obroty przy których wypadnięcie zapłonu nie gra roli.
9bar ciśnienia sprężania to jak NV.czyli ????? Co oznacza NV???? Wtryski są nowe bosch .przed wymiana wtryskow zmieniłem filtr paliwa rozdzielacz tez zmienialem.uklad zapłonowy włącznie z cewka i modułem też zmieniłem .