Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] 300 SE problem z diagnostyką


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   cineqm


  • Postów: 39
  • Na forum od: 08 maj 2015
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:W140 300 SE

Napisano 03 lipca 2015 - 12:09

Witam,
obecnie posiadam auto Mercedesa w140 92r. z silnikiem m104.990. Ostatnio zakupiłem do niego interface carsoft 7,4 i tu pojawia się problem. Po podłaczeniu do komputera z Rs232 interface wykrywa, ale program nie łaczy z żadnym modułem (ani analogowo ani cyfrowo, poprzez opcje carsoftu). Live data również nie działa. Nie jestem pewien co jest tego powodem. Gdy byłem w serwisie też mieli z tym na początku problem z podłączeniem ale poźniej zaskoczył. W aucie dostawiony jest immobilizer bezpośrednio przez Mercedesa w serwisie lecz nie wiem czy ma to jakieś znaczenie. Może ktoś z klubowiczów miał podobny problem lub zna rozwiązanie mego dylematu?



#2 Offline   cineqm


  • Postów: 39
  • Na forum od: 08 maj 2015
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:W140 300 SE

Napisano 03 lipca 2015 - 22:30

Sprawdziłem interface również hfmscan i wyświetla, że interface jest sprawny. Błąd połączenia z ECU i tak w kółko. Posprawdzałem bezpieczniki ale żadnego nie znalazłem przepalonego. Może ktoś ma jakieś pomysły albo jest jakiś specialny bezpiecznik do złącza albo jakieś inne zabezpieczenie?

#3 Offline   Lolo


  • Postów: 8
  • Na forum od: 10 gru 2014
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W140 3.2 SE

Napisano 07 lipca 2015 - 11:11

Wyświetl postUżytkownik cineqm dnia 03 lipca 2015 - 22:30 napisał

Sprawdziłem interface również hfmscan i wyświetla, że interface jest sprawny. Błąd połączenia z ECU i tak w kółko. Posprawdzałem bezpieczniki ale żadnego nie znalazłem przepalonego. Może ktoś ma jakieś pomysły albo jest jakiś specialny bezpiecznik do złącza albo jakieś inne zabezpieczenie?

Mam W140 300 SE z 91 roku z tym samym silnikiem. Sprawdź czy masz dokładnie włożoną wtyczkę do gniazdka w skrzynce z modułami. U mnie wymagała dość dużo siły, żeby dobrze weszła. Niemniej muszę się przyznać, że Carsoft i tak pokazuje w moim przypadku jakieś głpoty i zastanawiam się co może być tego przyczyną. Możliwe że to kwestia portu w komputerze, albo samego softu. Będę jeszcze sprawdzał to wszystko w wolnej chwili to dam znać.

#4 Offline   cineqm


  • Postów: 39
  • Na forum od: 08 maj 2015
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:W140 300 SE

Napisano 07 lipca 2015 - 15:42

Dzięki wielkie za odpowiedź jeszcze dziś to sprawdzę.

#5 Offline   cineqm


  • Postów: 39
  • Na forum od: 08 maj 2015
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:W140 300 SE

Napisano 07 lipca 2015 - 17:07

Sprawdzałem, ale w moim przypadku wtyczka wchodzi do samego końca. Ciągle tylko komunikat, że nie może nawiązać połączenia z ECU. W najbliższym czasie przeinstaluje komputer może to coś da, chociaż nie sądzę bo interface wyczytuje, a komputer to stary dell z wtyczką RS 232 na Windows XP.

#6 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 lipca 2015 - 17:17

Da się tam wybrać model i silnik ? Może spróbuj diagnozować go jako w140 500sel. Zarówno "przedliftowe" m119 jak i m104.990 były na wtrysku LH-Jetronic.

#7 Offline   cineqm


  • Postów: 39
  • Na forum od: 08 maj 2015
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:W140 300 SE

Napisano 08 lipca 2015 - 16:58

W oprogramowaniu które posiadam nie da się wybrać silnika oraz modelu pojazdu. Są dostępne tylko poszczególne moduły do których można się podłączyć sprawdzałem LH wielokrotnie jaki i robiłem diagnostykę ogólną (sprawdzenie jakie moduły są w pojeździe a następnie analiza pod kątem błędów). Niestety nie mogę się podłączyć z żadnym modułem.

#8 Offline   Lolo


  • Postów: 8
  • Na forum od: 10 gru 2014
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W140 3.2 SE

Napisano 10 lipca 2015 - 20:37

W sofcie jest opcja wyboru portu com do którego jest podłączony interfejs. Sprawdź czy tam jest wszystko ok.

#9 Offline   cineqm


  • Postów: 39
  • Na forum od: 08 maj 2015
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:W140 300 SE

Napisano 14 września 2015 - 13:40

Przepraszam, że tak długo nie odpowiadałem ale byłem za granicą i nie miałem czasu nic sprawdzać. Dalej nie moge podłączyć się do żadnego modułu. Wziąłem kabel 38 pinowy i zacząłem sprawdzać przejscia pomiedzy pinami i zobaczyłem, że wszystko jest przesunięte o jedną pozycje. 1 pin się zgadza, ale 2 pin połączony z jest wyjściem 3, pin 3 z wyjściem 4 i tak dalej. Czy to normalne czy po prostu mam walnięty kabel. Jest może jakaś osoba z Białegostoku albo okolic, która ma działający carsoft 7,4? Chciałbym sprawdzić czy wina braku połączenia leży po stronie auta czy interfaceu.








Podobne tematy Zwiń