Im więcej czytam ty mniej wiem co zrobić
Od początku pacjent w163 z 2000r 3,2 bez. Co jakiś czas pojawia się problem z przekładaniem biegów Dzieje się to w okolicy 60kh obroty rosną a skrzynia nie przekłada wyżej
Nie wiem kiedy olej był zmieniany i nie wiem co jest wlane ?
Postanowiłem zmienić olej filtr co proponujecie ?
Dzięki za wszelkie pomysły
2
Olej o skrzyni biegów w163
Rozpoczęty przez wygaszacz, gru 28 2016 21:09
56 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 28 grudnia 2016 - 21:09
#2
Napisano 29 grudnia 2016 - 07:59
Użytkownik wygaszacz dnia 28 grudnia 2016 - 21:09 napisał
Im więcej czytam ty mniej wiem co zrobić
Od początku pacjent w163 z 2000r 3,2 bez. Co jakiś czas pojawia się problem z przekładaniem biegów Dzieje się to w okolicy 60kh obroty rosną a skrzynia nie przekłada wyżej
Nie wiem kiedy olej był zmieniany i nie wiem co jest wlane ?
Postanowiłem zmienić olej filtr co proponujecie ?
Dzięki za wszelkie pomysły
Od początku pacjent w163 z 2000r 3,2 bez. Co jakiś czas pojawia się problem z przekładaniem biegów Dzieje się to w okolicy 60kh obroty rosną a skrzynia nie przekłada wyżej
Nie wiem kiedy olej był zmieniany i nie wiem co jest wlane ?
Postanowiłem zmienić olej filtr co proponujecie ?
Dzięki za wszelkie pomysły
U mnie jest podobny objaw i też zabieram się za wymianę oleju. Na razie ustaliłem, że to jest ta sama skrzynia co była wkładana do w210 i są całe zestawy z uszczelką, olejem, filtrem i gniazdem elektrycznym od Meyle HD http://www.meyle.com...og2/index.html# - find oil for transmission a potem 722.6
#3
Napisano 29 grudnia 2016 - 12:20
Tak znalazłem ten zestaw
http://www.aleczesci...0141350201.aspx
Ale on jest dość drogi a ja nie jestem przekonany do wymiany oleju bez płukania
W związku z tym kupie jeszcze olej na płukanie
Myśle o takim
http://allegro.pl/ol...5262987528.html
http://www.aleczesci...0141350201.aspx
Ale on jest dość drogi a ja nie jestem przekonany do wymiany oleju bez płukania
W związku z tym kupie jeszcze olej na płukanie
Myśle o takim
http://allegro.pl/ol...5262987528.html
#4
Napisano 30 grudnia 2016 - 09:08
To ja się tylko podpiszę bo ręce opadają czasami. Olej wymieniamy co ok 40-50tys km lub co 2lata . Kilometrów pewnie nie zrobicie ale te dwa lata trzeba w głowie mieć . To nie jest chwyt marketingowy tylko fakt że każdy olej (skrzynia,silnik, wspomaganie dyfry) po takim okresie traci swoje właściwości i już czy to od przepracowania czy nawet z wchłaniania wilgoci z powietrza .Sa te wymiany tzw dynamiczne ale nie wszędzie dostępne , i drogie . Taka wymiana 5l to jest bardziej podmiana bo w skrzyni jest prawie 8,5 l oleju .Najlepiej zrobić to co krótszy czas 2x5l(tak po zakupie auta) a potem raz na rok czy półtora cyklicznie te podmianki (zawsze z filtrem) .Do wymiany potrzebny jest też specjalny bagnet .
Jeśli chodzi o te przypadki to mam wrażenie że zaniedbaliście Panowie temat totalnie .Po wymianie może być różnie na cud bym nie liczył ale spróbujcie .Znam przypadki gdzie takie wymiany nie wiele wniosły a wręcz wyrażnie pogorszyły sprawę bo było już za póżno . Olej w skrzyni ma ciężkie warunki pracy zawsze musi być wysokiej jakości i w odpowiedniej ilości . O ile do silnika leje coś dobrego wg własnych upodobań to do skrzyń dla spokoju sumienia filtry i oleje kupuje w oryginale.
Jeśli chodzi o te przypadki to mam wrażenie że zaniedbaliście Panowie temat totalnie .Po wymianie może być różnie na cud bym nie liczył ale spróbujcie .Znam przypadki gdzie takie wymiany nie wiele wniosły a wręcz wyrażnie pogorszyły sprawę bo było już za póżno . Olej w skrzyni ma ciężkie warunki pracy zawsze musi być wysokiej jakości i w odpowiedniej ilości . O ile do silnika leje coś dobrego wg własnych upodobań to do skrzyń dla spokoju sumienia filtry i oleje kupuje w oryginale.
#5
Napisano 30 grudnia 2016 - 18:12
Napisz może co to jest filtr olej w oryginale ?
#6
Napisano 30 grudnia 2016 - 20:13
No idzie się do ASO albo sklepu gdzie mają części oryginalne podaje numer VIN i już .
Nie wiem czy to nie będzie reklama trudno ,wpisz sobie PRO Mercedes w google ja tam kupuje wszystko i ceny nie zabijają .Potrzebujesz filtr , olej i uszczelkę oraz wypadałoby też taką wtyczkę wymienić z oringami . Tam mają części OEM i dobrej jakości zamienniki
Nie wiem czy to nie będzie reklama trudno ,wpisz sobie PRO Mercedes w google ja tam kupuje wszystko i ceny nie zabijają .Potrzebujesz filtr , olej i uszczelkę oraz wypadałoby też taką wtyczkę wymienić z oringami . Tam mają części OEM i dobrej jakości zamienniki
#7
Napisano 31 grudnia 2016 - 11:12
A myślisz że mercedes to produkuje ? olej filtr czy wtyczkę ?
#8
Napisano 31 grudnia 2016 - 18:09
Oczywiście że nie jak miliony innych części , choć jednak to koncern potężny i produkuje sporo . Przy takich groszowych różnicach w cenie wole mieć część OEM . To nie tylko logo i numerek ale jednak jakość jakiej wymaga odbiorca części (koncern ) jeśli zleca produkcję firmie zewnętrznej .O ile uszczelki , fitry możesz zastąpić z czystym sumieniem zamiennikami to olej w skrzyni już aż tak nie .Dostajesz bańkę z oznaczeniami MB i koniec . Pewnie że robi to ktoś dla nich ale nie chce mi się szukać niby kto ani zamienników niby zgodność z MB . Człowiek od skrzyń stwierdził że wszystkie obecne oleje są bardzo marnej jakości i wręcz cieszy się że ludzie sami przywożą olej na wymianę bo sam nie wie co lać . Więc wole lać to co naleje ASO .Ostatnio zmieniałem oleje w dyfrach i reduktorze tu problemu z dobraniem ewentualnych zamienników do dyfra nie było ale reduktor nie do obejścia albo OEM (bardzo drogi jak na przekładniowy) albo coś na czuja
#9
Napisano 01 stycznia 2017 - 14:25
Użytkownik dawid51Gt dnia 31 grudnia 2016 - 18:09 napisał
Oczywiście że nie jak miliony innych części , choć jednak to koncern potężny i produkuje sporo . Przy takich groszowych różnicach w cenie wole mieć część OEM . To nie tylko logo i numerek ale jednak jakość jakiej wymaga odbiorca części (koncern ) jeśli zleca produkcję firmie zewnętrznej .O ile uszczelki , fitry możesz zastąpić z czystym sumieniem zamiennikami to olej w skrzyni już aż tak nie .Dostajesz bańkę z oznaczeniami MB i koniec . Pewnie że robi to ktoś dla nich ale nie chce mi się szukać niby kto ani zamienników niby zgodność z MB . Człowiek od skrzyń stwierdził że wszystkie obecne oleje są bardzo marnej jakości i wręcz cieszy się że ludzie sami przywożą olej na wymianę bo sam nie wie co lać . Więc wole lać to co naleje ASO .Ostatnio zmieniałem oleje w dyfrach i reduktorze tu problemu z dobraniem ewentualnych zamienników do dyfra nie było ale reduktor nie do obejścia albo OEM (bardzo drogi jak na przekładniowy) albo coś na czuja
A czy reduktor czasem nie pracuje na tym samym oleju co skrzynia????
#10
Napisano 02 stycznia 2017 - 11:08
Nie , to oddzielne urządzenie (wyglądają jak monolit ) zupełnie odseparowane o całkowicie innym smarowaniu i zastosowanym oleju (niby podobnym ale jednak innym oleju )
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
[W201] Wyciek oleju czy to na pewno uszczelka głowicy? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | liroy-1 |
|