Skocz do zawartości




- - - - -

Olej o skrzyni biegów w163


56 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 marca 2017 - 20:39

Wyświetl postUżytkownik k0niu86 dnia 27 marca 2017 - 18:25 napisał

Chociaż napisz czego nie wolno robić?

Wyświetl postUżytkownik k0niu86 dnia 26 marca 2017 - 16:57 napisał

czy spuszczanie oleju z chłodnicy przy pracującym silniku to dobry pomysł?

Wyświetl postUżytkownik k0niu86 dnia 27 marca 2017 - 18:25 napisał

co ja tam wiem
No właśnie tyle.

Nie mój cyrk, nie moje małpy.
Dobrej zabawy.



#42 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 27 marca 2017 - 21:27

Wyświetl postUżytkownik wojtek81 dnia 27 marca 2017 - 20:39 napisał




No właśnie tyle.

Nie mój cyrk, nie moje małpy.
Dobrej zabawy.

Dziękuję za pomoc. Pozostaje mi uczyć się na własnych błędach. Dam znac jak juz popsuję skrzynię.

#43 Offline   wygaszacz


  • Postów: 71
  • Na forum od: 09 kwi 2016
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 marca 2017 - 20:26

Kto pisał o włączonym silniku ?

#44 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 28 marca 2017 - 20:58

Wyświetl postUżytkownik wygaszacz dnia 28 marca 2017 - 20:26 napisał

Kto pisał o włączonym silniku ?
Ja :) Zadałem pytanie (bo do tego chyba służy forum) czy można spuszczać olej przy włączonym silniku.

#45 Offline   wygaszacz


  • Postów: 71
  • Na forum od: 09 kwi 2016
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 marca 2017 - 08:34

Na sekundę uruchomiłem nie więcej (nie doczytałem ) :)

#46 Offline   darekW124


  • Postów: 36
  • Na forum od: 19 lut 2016
  • Miejscowość: poznan
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 marca 2017 - 15:02

Po pierwsze do 722.6 najlepszy olej to 236.10 a nie 14! Po drugie zycze powodzenia po wymianie oleju, jak nastapi niebawem totalny pad tejze skrzynki.
Prawda taka, ze kiedy skrzynia nie była tykana przez X lat to lepiej nie bawic sie w zadne wymiany a tylko uzpełniac brak, sprawdzic czy nie leci z wtyczki, to wszystko. Kazda wymiana po zwloce serwisowej spowoduje totalne uszkodzenie skrzyni, po kilku tysiacach, lub obnazy jej niedoskonałosci.

Moja 722.6 od 18 lat nie byla otwierana, nalatane ma okolo 600 tys, plyn jedynie kontrolowany i uzupelniane braki, norma oczywiscie 236.10.

#47 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 30 marca 2017 - 15:19

Wyświetl postUżytkownik darekW124 dnia 30 marca 2017 - 15:02 napisał

po pierwsze do 722.6 najlepszy olej to 236.10 a nie 14 ! po drugie zycze powodzenia po wymianie oleju jak nastapi niebawem totalny pad tejze skrzynki
prawda taka ze kiedy skrzynia nie była tykana przez X lat to lepiej nie bawic sie w zadne wymiany a tylko uzpełniac brak , sprawdzic czy nie leci z wtyczki , to wszystko . kazda wymiana po zwloce serwisowej spowoduje totalne uszkodzenie skrzyni , po kilku tysiacach lub obnazy jej niedoskonałosci

moja 722.6 od 18 lat nie byla otwierana , nalatane ma okolo 600 tys , plyn jedynie kontrolowany i uzupelniane braki , norma oczywiscie 236.10

Ale zeby tak zle zyczyc na wstepie?;)

U mnie niestety ale skrzynia jest po remoncie dokonanym za czasow poprzedniego wlasciciela.

Z wtyczki sie nie slini, ale niestety wycieka spod usczelki miski olejowej i juz jest oleju na minimum wiec wypadaloby dolac... Aaaaaaleeee... Nie wiem co dolac gdyz olej ma kolor przezroczysty, lekko slomkowy, wiec wole wymienic cały olej na zalecany przez MB do tej skrzyni i od razu wymienic filtr i usczelke miski olejowej.

#48 Offline   darekW124


  • Postów: 36
  • Na forum od: 19 lut 2016
  • Miejscowość: poznan
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 marca 2017 - 17:13

Wyświetl postUżytkownik k0niu86 dnia 30 marca 2017 - 15:19 napisał

Ale zeby tak zle zyczyc na wstepie? ;)

U mnie niestety ale skrzynia jest po remoncie dokonanym za czasow poprzedniego wlasciciela.

Z wtyczki sie nie slini, ale niestety wycieka spod usczelki miski olejowej i juz jest oleju na minimum wiec wypadaloby dolac... Aaaaaaleeee... Nie wiem co dolac gdyz olej ma kolor przezroczysty, lekko slomkowy, wiec wole wymienic cały olej na zalecany przez MB do tej skrzyni i od razu wymienic filtr i usczelke miski olejowej.



Jak nie wiesz co dolac? :-) Skoro byłby niewlasciwy płyn juz dawno skrzynia odeszła by na drugi swiat, zapewne jest 236.10 -12 -14, wszystkie są mieszalne, smiało kupuj ktorys z nich i rob dolewke. Ja ogolnie zalecam 236.10, taki byl lany fabrycznie i najbardziej jest optymalny do tych skrzyn.

Nie jezdzij na minimum, skrzynia lubi miec idealny stan czyli po srodku miedzy min i max, na rozgrzanej skrzyni do 80 st to jest po przejechaniu okolo 40 km.

#49 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 30 marca 2017 - 17:47

Wyświetl postUżytkownik darekW124 dnia 30 marca 2017 - 17:13 napisał

jak nie wiesz co dolac :-) skoro był by niewlasciwy płyn juz dawno skrzynia odeszła by na drugi swiat , zapewne jest 236.10 -12 -14 , wszystkie są mieszalne , smiało kupuj ktorys z nich i rob dolewke , ja ogolnei zalecam 236.10 taki byl ladny fabrycznie i najbardziej jest optymalny do tych skrzyn

nie jezdzij na minimum skrzynia lubi miec idealny stan czyli po srodku miedzy min i max na rozgrzanej skrzyni do 80 st to jest po przejechaniu okolo 40 km

Dziękuję - to w sumie cenna rada :) już dwa lata sam jeżdżę, a skrzyni nic nie jest, więc faktycznie musi być któryś odpowiedni :) Co nie zmienia faktu, że uszczelkę pod miską muszę wymienić, a jak już to zrobię to muszę wymienić filtr i olej oraz sprawdzić magnes (o ile jest :P)

A z tym olejem do 722.6 to fabrycznie był chyba 236.14 bo .10 była do 722.5 i wcześniejszych, przynajmniej tak wynika z not katalogowych MB...

#50 Offline   darekW124


  • Postów: 36
  • Na forum od: 19 lut 2016
  • Miejscowość: poznan
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 marca 2017 - 18:40

Wyświetl postUżytkownik k0niu86 dnia 30 marca 2017 - 17:47 napisał

Dziękuję - to w sumie cenna rada :) już dwa lata sam jeżdżę, a skrzyni nic nie jest, więc faktycznie musi być któryś odpowiedni :) Co nie zmienia faktu, że uszczelkę pod miską muszę wymienić, a jak już to zrobię to muszę wymienić filtr i olej oraz sprawdzić magnes (o ile jest :P)

A z tym olejem do 722.6 to fabrycznie był chyba 236.14 bo .10 była do 722.5 i wcześniejszych, przynajmniej tak wynika z not katalogowych MB...



Kolego nie pisz bzdur! Ty wiesz jak stara jest 722.6? 236.10 to byl pierwszy syntetyczny plyn specjalnie zaprojektowany do tej skrzyni, w 722.6 zanurzona w oleju jest elektronika, musi byc specjalna specyfikacja zeby nie uwalic miedzy innymi elektroniki. 722.5 to stara zwykla skrzynka ktora ma tzw nadbieg-elektronicznie załaczany 5 bieg. Bardzo awaryjna skrzynia ogolnie nic nie warta, na pewno lepsza była 722.4 i nizej. A z nowszych to wlasnie 5g, czyli 722.6 jest pancerna i niezniszczalna, w szegolnosci w W210 przedliftowych.

236.14 to mlody plyn zaprojektowany do uzywania juz w 7g tronic, czyli 722.9.

W latach 90-tych specjalnie do 722.6 zaprojektowali 236.10 pelen syntetyk, ktory u mnie jezdzi juz przez 18 lat nigdy nie wymieniany i skrzynia hula jak talala, ja tylko robie dolewki!

Tylko jak bedziesz w ASO kupował płyn to mow im po specyfikacji, bo obecnie do 722.6 zalecaja 236.14 bo tak maja napisane w biuletynach seriwsowych :-) 236.10 obecnie stosowany jest wedlug VIN do B klasy, czyli skrzyni autotronic ale jeszcze raz powtorze- do starej 722.6 tylko 236.10.

Użytkownik Sawyer edytował ten post 05 kwietnia 2017 - 09:29









Podobne tematy Zwiń