Skocz do zawartości




[201] Krystek 2.0E '92 "Faszysta"


189 odpowiedzi w tym temacie

#181 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 lipca 2021 - 14:25

O panie, z takim ściągaczem do tych sprężyn? :poklon: Co do tych mocowań (wsporników), to chyba są dostępne w ASO. Numer lewego A2016200328 i prawego A2016200428

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 14 lipca 2021 - 14:27




#182 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 14 lipca 2021 - 14:47

Od 202 do 124 pasują.Do 201 nie wiem.

#183 Offline   Krystek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 10 kwi 2016
  • Miejscowość: Jedlińsk
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 lipca 2021 - 17:03

Pany i Panowie, te ściągacze to tak pomocniczo były, innych nie mam. Odkręciłem amora i rozkręcam dalej żeby dostęp był. Kolega dziś wpadnie, który 2 razy spawał w tym raz dobrze i pomyślimy co z tym fantem. ASO ponoć koło 400zł więc wątpię, bo faszysta i tak już dużo miłości w postaci PLN dostał. Sprawa rozwojowa :E
Jak ktoś coś na 100% z tym dopasowaniem, to będę dozgonnie wdzięczny ;)

Użytkownik Krystek edytował ten post 14 lipca 2021 - 17:05


#184 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 14 lipca 2021 - 20:22

Ja w swoim w porę zauważyłem i podspawałem,jak jeszcze nie wyrwało.Zadziwiające jest to,że za każdym razem lewa strona siada,a widziałem jeszcze z pięć sztuk z wyrwanymi kielichami

#185 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 lipca 2021 - 09:12

Mogę tylko podać nr części z W202 i samemu byś musiał na podstawie zdjęć ocenić, czy jest to podobne. Lewa A2026260119 i prawa A2026260219

#186 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 15 lipca 2021 - 09:35

Oddawać do spawania kielich sprężyny komuś, kto dwa razy spawał? Ryzykownie.
Ściągacz można zrobić z pręta gwintowanego M20 o twardości 12.9 i płaskownika o grubości 8mm.
Najlepiej zadzwoń sobie do ASO i zapytaj o kielich i cenę.

Użytkownik Szarik edytował ten post 15 lipca 2021 - 09:36


#187 Offline   Krystek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 10 kwi 2016
  • Miejscowość: Jedlińsk
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lipca 2021 - 13:04

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 15 lipca 2021 - 09:35 napisał

Najlepiej zadzwoń sobie do ASO i zapytaj o kielich i cenę.
568 zł brutto na zamówienie po wpłaceniu zaliczki. :crazy:

#188 Offline   Krystek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 10 kwi 2016
  • Miejscowość: Jedlińsk
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 lipca 2021 - 07:53

I po robocie. Mocowanie z W202 pasuje, sprężyna siedzi jak należy. Jest trochę rzeźbienia ale w moim przypadku zabieg ten się opłacał. Po dotarciu do sedna sprawy okazało się, że jak by tego nie likować, dalej będzie melina.
Dołączona grafikaDołączona grafika
Nabyłem więc kielich z W202, pomierzyłem i ogień. Poczyściłem co było do poczyszczenia, wyciąłem co do wycięcia, trysnąłem ocynkiem i przerwa.
Dołączona grafikaDołączona grafika
Wpadł kumpel z migomatem, posmarkał i znowu do roboty
Dołączona grafika Dołączona grafika
i do tego momentu robiłem wszystko jak należy, niestety źle zrozumiałem mojego zaprzyjaźnionego lakiernika, który powiedział tak- Walniesz ocynk, wspawasz, na to epoksyd, guma (słowo klucz) i baranek, a później można bezbarwnym to jeszcze oblecieć.
Dołączona grafika
Chodziło mu o gumę, którą daje się na połączenia, nie o Bitgum, :E więc jak to ja, coś musiałem zrypać, ale nawaliłem tego Bitgumu tyle, że strach na słońce wyjechać żeby kapać nie zaczął i tyle. Tak musi zostać. Kielich z W202 po przyłożeniu na miejsce odstaje jakiś 1cm dalej niż oryginał więc trzeba podklepać żeby nie ocierał o amortyzator. No i mocowania przewodu hamulcowego i ten zaczep trzeba przespawać ze starego.

#189 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 30 lipca 2021 - 09:35

Bitgum przy takiej grubości zacznie pękać. Lepiej to zmienić, bo pod spodem mogą się zacząć dziać cuda.

#190 Offline   Krystek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 10 kwi 2016
  • Miejscowość: Jedlińsk
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 sierpnia 2021 - 04:53

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 30 lipca 2021 - 09:35 napisał

Bitgum przy takiej grubości zacznie pękać. Lepiej to zmienić, bo pod spodem mogą się zacząć dziać cuda.
Bitum jest na bazie ropy, więc musiał bym to zmyć na tyle dokładnie żeby nie zostały żadne tłuste miejsca, wtedy dopiero byłby sens myśleć o jakiejkolwiek powłoce, niewykonalne. W najbliższej pięciolatce, mam zamiar pogrzebać przy przednim zawiasie, bo tam mnie jeszcze od zakupu nie było, więc jak coś będzie się działo, będę interweniował. Na tą chwilę awaria usunięta, nawaliłem fluidolu do środka i mam nadzieję, że trochę polata, a na pewno postoi :E








Podobne tematy Zwiń